Lapset ostoskärryissä

"harmaa"
Alkuperäinen kirjoittaja HyäkkäysVaunu;24949279:
Edelleenkin... ikinä oo tälläsestä kuullukkaan. Ja ne ruokaostoksetkin on yleensä aika hyvin pakattuja, mä en ainakaan edes laittais koppaankaan (missä ei lapset pääse edes pomppiin) ilman muovipussia yhen ainottakaan tuotetta.
Lintinfluenssan aikoihin tuli tuo sääntö mutta sinä tasit silloin olla odotas ...alaasteella...
 
"tiu"
Jos näkisin jonkun kaupassa siinä kori osassa niin kyllä kovaan ääneen asiasta huomauttaisin. Sinne istutetaan lapsi paskasine ulkovaatteineen ja kenkineen ja seuraava asiakas laittaa ruokansa. Jos tätä ei voi ymmärtää ja tunkee sen lapsensa silti sinne niin noin pienet mahtuu kahdestaan niihin autokärryihin, niitä on kyllä jo joka kaupassa käytä niitä ens kerralla jos tuplia ei löydy.
 
"vieras"
Meillä istuu 1v kärryjen istuinosassa ja 2v ja 4v kävelee/istuu autokärryssä jos semmosia on tarjolla. Kirpparilla ja kaupoissa joissa ei ruokaa myydä istutan tuota 2v kärryosassa ilman kenkiä, että saa rauhassa katsella edes sen sekunnin. Ei kyllä kukaan ole tullut sanomaan mitään..
 
[QUOTE="harmaa";24949303]Lintinfluenssan aikoihin tuli tuo sääntö mutta sinä tasit silloin olla odotas ...alaasteella...[/QUOTE]
:LOL:
Jos mä tosissani kysyn jotain asiaa mikä on mulle uusi niin miks hyökätään. (aijuu, tää on kaksplussa ja kerjäsin sitä "avaamalla suuni")
Ja juu, ei myöskään mies tuo kotiin yhenainuttakaan ruokaostosta joka ei ole pussissa/pakkauksessa. Ne kopat/kärryt on jo muutenkin niin sontasia että kyllä niissä kylän pöpökanta löytyy.

:popcorn: Antaa tulla vaan, tuun kohta taas lueskeleen kuinka te pysytte aiheessa
 
  • Tykkää
Reactions: rops
Missä tuollaiset ohjeet on?
Aika monessa kaupassa on ohjeistus siellä mistä kärryt noudetaan ja palautetaan ja samat ohjeet vielä kertaalleen ulko-ovessa ja siinä kohtaa missä sinne kauppaan mennään.

Ja tosiaan, ihan on yleiset ohjeet. Liittyy hygieniaan. Siellä kärryssä kun on tarkoitus kuljettaa ruokatavaroita.

Ja samoja ohjeita olen nähnyt muuallakin Euroopassa. Että ei ole vain suomalainen juttu.
 
"harmaa"
Alkuperäinen kirjoittaja HyäkkäysVaunu;24949340:
:LOL:
Jos mä tosissani kysyn jotain asiaa mikä on mulle uusi niin miks hyökätään. (aijuu, tää on kaksplussa ja kerjäsin sitä "avaamalla suuni")
Ja juu, ei myöskään mies tuo kotiin yhenainuttakaan ruokaostosta joka ei ole pussissa/pakkauksessa. Ne kopat/kärryt on jo muutenkin niin sontasia että kyllä niissä kylän pöpökanta löytyy.

:popcorn: Antaa tulla vaan, tuun kohta taas lueskeleen kuinka te pysytte aiheessa
Sinulle vastattiin ja itse jänkkäät vastaan? :O
Suosittelen avaamaan silmät seuraavalla kauppareissulla tai optikollakin käynti voi auttaa löytämään kyseisen lapun mikä on syy ettei ne mussukat saa olla ostoskärreissä.
 
"vieras"
kerro nyt ihan ekana mikä on semmoinen kauppa, mihin tuplavankkureilla ei mahdu?

mä jäin tasan kerran tuplilla jumiin VapaaValinnassa, toisesta kassasta ei mahtunutkaan läpi. Kaikki käytävät oli tarpeeksi leveät ja se toinen kassakin. Sen jälkeen opin arvioimaan kyllä, että mistä mahdun ja mistä en.
 
"mä"
Alkuperäinen kirjoittaja HyäkkäysVaunu;24949340:
:LOL:
Jos mä tosissani kysyn jotain asiaa mikä on mulle uusi niin miks hyökätään. (aijuu, tää on kaksplussa ja kerjäsin sitä "avaamalla suuni")
Ja juu, ei myöskään mies tuo kotiin yhenainuttakaan ruokaostosta joka ei ole pussissa/pakkauksessa. Ne kopat/kärryt on jo muutenkin niin sontasia että kyllä niissä kylän pöpökanta löytyy.

:popcorn: Antaa tulla vaan, tuun kohta taas lueskeleen kuinka te pysytte aiheessa
Porukkahan vain vastasi sinulle ja sinä vedät herneet nenään. Miksi? Aloituksesta kuultaa läpi iva muita kohtaan ("palstamammojen keksintö"), tämä siksikö kun olit väärässä?

OSTOSkärryt ovat ostoksia varten, ei kakaroita. Jännä miten niin moni vanhempi kuitenkin selviää kauppareissuista muksujen kanssa vaikka niitä olisi neljä, laittamatta yhtäkään sinne kärryosaan. Ja sitten kahden muksun kanssa ei pärjätä alkuunsakaan...
 
halipupu harmaana
Meillä 4v. seisoo joskus siinä kärryn etuosassa siis ulkopuolella ja jalat on kärryn alaosassa (kaljakoriosastossa). 2v. ei varmaan kyllä ihan siinä vielä pysy seisomassa. Onko teillä matkarattaita ap, joihin saisi seisomalaudan? Tai sitten joku reppuviritys nuoremmalle, joka on kyllä vähän hankala tavaroita pakatessa, jos joutuu kumartelemaan. On se kaupassa käyminen lasten kanssa kyllä aikamoista säätämistä sen voi sanoa, vaikka lapsilla on ikäeroa melkein 3v.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";24949399]kerro nyt ihan ekana mikä on semmoinen kauppa, mihin tuplavankkureilla ei mahdu?

mä jäin tasan kerran tuplilla jumiin VapaaValinnassa, toisesta kassasta ei mahtunutkaan läpi. Kaikki käytävät oli tarpeeksi leveät ja se toinen kassakin. Sen jälkeen opin arvioimaan kyllä, että mistä mahdun ja mistä en.[/QUOTE]

Meil on lähi sale minne ei pääse sisälle tuplilla. Eikä varmaan käytävilläkään mahdu, mutta kauppa on ylipäätään niin pieni, et jopa se 1v siellä jaksaisi sen aikaa kävellä, et ostokset on kerätty.
 
Kyllä mä oon laittanu 1vuotiaan ostoskärryyn jos on siinä istuimes alkanu kikkailla ja saa pelätä että putoaa. En usko että mun lapsi on niin saastainen että siitä tulee joku tauti seuraavalle käyttäjälle.
 
"vieras"
Mun 2v. sai viimeksi eilen niin hirveät raivarit kaupassa että pakko oli laittaa kärryosaan istumaan että päästiin ulos kaupasta. Yritin kyllä laittaa istuinosaan, mutta sen verran paljon voimaa on sätkivässä 16-kiloisessa etten saanut tähdättyä jalkoja sinne reikiin, että oisin saanut lapsen siihen istumaan. En ole käytöstapoja osannut opettaa, mutta pakko tuon kanssa vaan on välillä käydä ihmisten ilmoilla.
 
[QUOTE="vieras";24949399]kerro nyt ihan ekana mikä on semmoinen kauppa, mihin tuplavankkureilla ei mahdu?

mä jäin tasan kerran tuplilla jumiin VapaaValinnassa, toisesta kassasta ei mahtunutkaan läpi. Kaikki käytävät oli tarpeeksi leveät ja se toinen kassakin. Sen jälkeen opin arvioimaan kyllä, että mistä mahdun ja mistä en.[/QUOTE]

Täällä ei mm Prismaan ja cittarille mahdu kaikilla tuplilla. Sisääntuloportit ja kassojen välit on niin kapeita.
 
"vieras"
Kyllä mä oon laittanu 1vuotiaan ostoskärryyn jos on siinä istuimes alkanu kikkailla ja saa pelätä että putoaa. En usko että mun lapsi on niin saastainen että siitä tulee joku tauti seuraavalle käyttäjälle.
Nii, useimmat muksut kävelee sinne kauppaan ja ihan jo pelkkää sylkilammikkoa ajatellen kuvottaa ajatus kakaroiden kengän pohjista kärryistä..
Jos et koskaa ole sattunut huomaamaan, niin kaupan ovella varmaan jokatoinen idiootti kirnuaa rään ja sylkäsee maahan.

btw, se ei auta mitään vaikka SINÄ sen mukulas autosta kantaisitkin, kaikki kun ei niin tee.
 
Alkuperäinen kirjoittaja HyäkkäysVaunu;24949211:
ei kukaan oo koskaan sanonu kyl mitää ja samalla tavalla menee muidenkin muksut...
Tää oli mulle ihan uutta :O
Kyl mä kans toisen lapsen aina laitoin sinne eikä kukaan tullut sanomaan mitään. Missään ei varsinaisesti ollut kieltoa ettei saisi laittaa. Ja mun kaks vuotias ei kyl aina jaksanut kans kväellä ja oli niin villi et juoksi mihin sattui jos näki jotain kiinnostavaa et oli vähän pakko laittaa kärryyn. Onneksi kaikilla ei ole niin vilkkaita lapsia..
 
[QUOTE="mä";24949447]Saanko minäkin sitten tehdä asioita mieleni mukaan välittämättä säännöistä?[/QUOTE]

No se on sun valintasi miten teet. Mulle ei oo ikinä kukaan tullu sanomaan että ota muksus pois kjärrystä ja täällä näkee muitakin jotka pitää noita ihan pieniä sielä. Kun niis kärryis ei yleensä oo turvavöitä ja meillä ainaki lapsi nousee seisomaan siinä istuimessa ja putoaa jos ei koko ajan pidä kii.

Mä en ymmärrä miten 1vuotias, joka ei kävele ja joka ei oo päällä olevilla vaatteillaan kontannu missään kissankusisessa hiekassa, vois olla niin likainen että se vaarantaa hygienian? Kyllä mä ymmärrän sen että ei oo järkevää laitta kärryyn lasta kuraisissa/muuten likaisissa kengissään ja haalareissaan mutta tollanen 1v ei ainakaa meidän perheessä ole likaisissa vaatteissa eikä sillä oo kenkiä joiden pohjissa ois koiranpaskaa. Miten se on epähygieenisempää kuin se, että porukka pitää vauvan kaukaloa siellä kärryosassa?? :O Kaukalo kuitenkin lykätään maahan milloin missäkin ja sen pohjassa on varmasti kaikenlaista sontaa. Tommoset säännöt on kyllä hätävarjelun liioittelua.

Tee sinä niinku haluat, minä teen näin eikä kukaan oo siitä mitään poikkipuolista ikinä sanonu.
 
Viimeksi muokattu:
"sasa"
No onhan se kiva muiden laittaa kärryihin ruokaa, kun siellä on ekaks istunu kuraset kersat.Ja hyvällä tuurilla on vielä koiran skeidat kengissä-
Ja kyllä meijänkin kaupassa se on kielettyä.
 
[QUOTE="vieras";24949455]Nii, useimmat muksut kävelee sinne kauppaan ja ihan jo pelkkää sylkilammikkoa ajatellen kuvottaa ajatus kakaroiden kengän pohjista kärryistä..
Jos et koskaa ole sattunut huomaamaan, niin kaupan ovella varmaan jokatoinen idiootti kirnuaa rään ja sylkäsee maahan.

btw, se ei auta mitään vaikka SINÄ sen mukulas autosta kantaisitkin, kaikki kun ei niin tee.[/QUOTE]

No eikö maalaisjärki sano että kävelevä lapsi, joka on vaatteissan könynny kaikki lähitienoon koirankakkaset ojat, ei kuulu ostoskärryyn? En mäkään omaani sinne enää laita sitte kun se kävelee. Nyt se ei vielä kävele eikä sen vaatteissa oo mitään sellasta joka ois vaarallista yleiselle hygienialle.
 

Yhteistyössä