Lapset ostoskärryissä

matkailija
Ootteko koskaan kattoneet missä kunnossa monen kaupan maidonkuljetushäkit ja kylmähyllyt on :x siellä niitä bakteereja takuulla varmaan vasta kasvaakin.. Mutta asiaan. Mä en halua laittaa ostoksiani kärryyn, jossa joku juuri koiranpaskaan astunut ja pitkin kaupan lattioita kontannut kakara on istunut. En myöskään ota ulkoa kärryjä, joissa näyttää olevan linnunpaskaa tai muuta epämäärästä. Tuo "älä laita lasta ostoskärryyn"-sääntö ei pitäisi olla mitenkään ylitsepääsemättömän vaikea noudattaa.

Eli jos ei ole autokärryjä, tuplakärryjä tai tuplarattaita eikä 1v MITENKÄÄN voi olla vaikka kantorepussa tai 2v voi kävellä, niin kantsii varmaan jättää jompi kumpi kotiin.
 
bo hih
Ensinnäkin, ne kärryt kaatuu yllättävän helposti. Isompi lapsi kun roikkuu siinä reunalla. Siellä ihan kärryn päässä niin ne voi kipata.
Ja sittenkun ne kippaa, niin mammat hakee tietenkin kaupalta korvauksia.
Ja se kärri ei ole tarjoitettu kyllä muutakuin ruoalle. Mua jotenkin ihmetetyttää. Mulla on 1vee ja 2 vee, eikä mulla oo ikinä ollu mitään ongelmaa. Ei ole edes mieleen tullut, että tunkisin sen isomman sinne koriosaan istumaan!
 
Kyllä niitä on ennenkin siinä kärryosassa kuljetettu.

Mulla oli veljekset 1 ja 2 vuotiaat onneksi ennen lintuinfluenssaa ja tosiaan jonkun kerran laitoin 2 vuotiaan sinne kärryyn. Ja kun joku sanoi, ettei keksi syytä, miksi ei sen ikäinen voi kävellä, niin sanon sen, että lapset on erilaisia. Toiset on vain yksinkertaisesti niin vilkkaita, ettei heitä voi jättää kaupassa kävelemään, kun itse tekee ostoksia, koska muuten kaupassa ei ole yhtään tavaraa hyllyllä (2 vuotiaina kaupassakäyttäytymistä vasta opetellaan).

Mutta pidän kyllä erittäin hyvän asiana noita tuplakärryjä, joihin mahtuu sisarukset, jottai likaisia haalareita ja kenkiä tarvitse sinne kärryyn tunkea.
 
[QUOTE="Vieras";24949558]Joo on, kuten tässäkin ketjussa on jo monesti tullut ilmi.
Mut eihän se mun Nicopetteriäni tietenkään koske, ne on ne muiden lapset vaan joille se on kiellettyä.[/QUOTE]

Täällä ei ainakaa lue missään kaupassa missä mä käyn. Yhdessä pienessä S marketissa lukee että lapsen laittaminen ostoskärryyn ei ole suositeltavaa, mutta sielläkään sitä ei varsinaisesti kielletä.
 
On monessakin kaupassa. Täällä.
Mutta asiahan on ihan ok jos lasten laittoa ostoskärryjen tavaraosaan ei mitenkään kielletä.
No ei kielletä täällä. Cittari, Prisma, HalpaHalli yms missä käydään, mitää ei lue ja joka toises kärrys istuu joku pieni (huom. PIENI, ei mikää 4vee kakkakenkä vaan siis just joku 1v tai alle joka ei vielä kävele). Mä oletan että jos se on kielletyä niin se lukisi kärryjen luona niin, että jokainen sen huomaa. Tervetuloa vain tänne meidän kaupunkiin, kaikki ostoskärrypoliisit, kyllä saatte huomautella ja paljon!! :D
 
ja edelleen jatkan aiheesta, eikö kenenkään mielestä vauvakaukalon kuljettaminen kärryn ostoksille varatussa osassa sitten oo epähygieenistä? Miksi sitä ei sitten kielletä myös?? Kaukalon pohjassakan on kuitenkin likaa, hiekkaa yms, kun sitä joutuu joka paikassa aina maahan laskemaan.
 
matkailija
Ai että kun ei ole kissankokosia plakaatteja kaupassa tästä (päivänselvästä) hygienia-asiasta, niin se on sallittua?

Vauvan turvakaukalo on meillä aina autossa tai joskus harvoin olkkarin lattialla, eikä kummassakaan paikassa ole kuraa, koiranpaskaa, tupakantumppeja...
 
ja edelleen jatkan aiheesta, eikö kenenkään mielestä vauvakaukalon kuljettaminen kärryn ostoksille varatussa osassa sitten oo epähygieenistä? Miksi sitä ei sitten kielletä myös?? Kaukalon pohjassakan on kuitenkin likaa, hiekkaa yms, kun sitä joutuu joka paikassa aina maahan laskemaan.

Kaukalon muovijalkoihin ei onneksi niin paljoa tartu, eikä sitä koskaan nosteta kuralätäköihin. Tosin ei kesällä varmasti lapsen sandaaleihinkaan sen enempää mitään jää...
 
Ai että kun ei ole kissankokosia plakaatteja kaupassa tästä (päivänselvästä) hygienia-asiasta, niin se on sallittua?

Vauvan turvakaukalo on meillä aina autossa tai joskus harvoin olkkarin lattialla, eikä kummassakaan paikassa ole kuraa, koiranpaskaa, tupakantumppeja...
No ei oo tämä asia mikään päivänselvä. Joku vuosi sitte kukaan tienny mistään kiellosta pitää lapsia ostoskärryssä. Niitä pidettiin sielä ja sillä sipuli. Jos asia on kielletty niin kyllä se pitää kaupassa ilmoittaa ja mä en oo sellaisia ilmoituksia täällä nähny vaikka oon oikein kattonu että onko.

Kyllä minä, ja moni muu, laskee sitä kaukaloa myös ulkona maahan. Esim jos menee kauppaan ja käy siinä kaupan edustalla automaatilla, laskee kaukalon siihen maahan siksi aikaa juuri siihen kohtaan, josta täällä joku kirjoitti että kun porukka tumppaa röökinsä ja räkii räät siihen ennen kauppaan menoa. Kyllä meillä ainakin on monesti kaukalon pohjassa ollu mm kuraa, hiekkaa yms jos on kostealla kelillä ollu pakko laskea se maahan. Tällänen kaukalo on paljon epähygieenisempi sielä ostoskärryssä kuin yksivuotias joka ei vaatteitaan oo liannu maassa ja jolla ei oo jalassa kenkiä jolla se ois kävelly maassa. sori vaan.
 
matkailija
Mä en nyt ymmärrä, mitä vaikeeta tässä asiassa on, sori vaan. Jos lapsi teputtelee kengillään ulkona kuralätäköt ja kaikki, niin johan järjen kuuluis sanoo ettei sitä laiteta sinne mihin seuraava laittaa ostoksensa (monet 1v:t näin jo tekee). Jos kyseessä on muksu joka ei vielä kenkiään pihalla kuluta ja haalari suttaannu, niin mikä ettei sitä sinne voi pistää. Sama juttu noiden vauvan turvakaukaloiden kanssa, eli ei ne sillon kuulu ostoskärryyn jos laskette lapsenne johonkin räkäselle tupakkipaikalle. Aivan maalaisjärkeä.
 
matkailija
Mä en nyt ymmärrä, mitä vaikeeta tässä asiassa on, sori vaan. Jos lapsi teputtelee kengillään ulkona kuralätäköt ja kaikki, niin johan järjen kuuluis sanoo ettei sitä laiteta sinne mihin seuraava laittaa ostoksensa (monet 1v:t näin jo tekee). Jos kyseessä on muksu joka ei vielä kenkiään pihalla kuluta ja haalari suttaannu, niin mikä ettei sitä sinne voi pistää. Sama juttu noiden vauvan turvakaukaloiden kanssa, eli ei ne sillon kuulu ostoskärryyn jos laskette lapsenne johonkin räkäselle tupakkipaikalle. Aivan maalaisjärkeä.
Huh tulipas pöljä lause tosta toisesta lauseesta.. Eli siis monet 1-vuotiaat jo tepastelee itse parkkipaikat ja kotipihat ja kaikki.. Ja silloin ei näitä lapsosia kuulus sinne kärryhäkkiin pistää.
 
[QUOTE="juu";24949287]Tuli silloin lintuinfluenssa epidemian aikoihin kaikkiin elintarvikekauppoihin että lapsia EI sinne ostoskärrien sisäpuolelle kärriosaan. Kumma jos ette ole lööppejä lukeneet jokunen vuosi sitten. Oli aika isoilla tuota painotettu.[/QUOTE]

Asiahan ei tietenkään minulle mitenkään kuulu, joten en ehkä ole huomannut tuollaista kieltoa. Tosin en käytä ostoskärryjä, minun ostokset mahtuu koriin.
 
Nyt saatte ihmiset kauhistua :kieh: Meidän on 4v poikamme siellä kärry osassa :whistle:

Ja ihan vaan sen takia että jos yksin olen liikkeellä hänen perässään ei pysy ja ostokset jää kauppaan :xmas:

Mutta eipä täällä ole kaupanmyyjätkään asiaa ihmetelleet hymyilevät ja välillä naureskellen lepertelevät pojille kun vaan pää näkyy :)

Juu ja saa mulle tulla sanomaan että lasta ei sinne saa laittaa mutta eipä olla vielä tultu sanomaan... Mutta jospa täällä maalla on sitten hieman rennompaa meininkiä :whistle:
 
Kysehän on hygienia syistä, eikä mistään palstamammojen keksinnöstä ettei lapsia laiteta sinne ostoskärryjen sisään. Vielä kun tolvanat vanhemmat tajuaisi sen.
Kyllä sitä muutkin on keksineet keinot miten liikkua pienten lasten kanssa kaupassa, ilman että on täytynyt mukulat ujuttaa ostoksien sekaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Wolt
"vieras"
Nyt saatte ihmiset kauhistua :kieh: Meidän on 4v poikamme siellä kärry osassa :whistle:

Ja ihan vaan sen takia että jos yksin olen liikkeellä hänen perässään ei pysy ja ostokset jää kauppaan :xmas:

Mutta eipä täällä ole kaupanmyyjätkään asiaa ihmetelleet hymyilevät ja välillä naureskellen lepertelevät pojille kun vaan pää näkyy :)

Juu ja saa mulle tulla sanomaan että lasta ei sinne saa laittaa mutta eipä olla vielä tultu sanomaan... Mutta jospa täällä maalla on sitten hieman rennompaa meininkiä :whistle:
Öö..Pienenä vinkkinä.. Et sitten ole ajatellut opettaa lapselles ihan perus tapoja miten kaupassa ollaan?? 4v todellakin on jo sen ikänen et pystyy mamman vieressä kulkemaan sen aikaa, et ne ostokset saadaan kasattua. Tosin mahdotontahan se tietty on kun annetaan kakaroiden tehdä niinku ne itte tahtoo, eikä vaadita niiltä yhtikäs mitään. Ja sitten ihmetellään 10v päästä kun ei lapsi kunnioita vanhempiaan lainkaan..
 
Nyt saatte ihmiset kauhistua :kieh: Meidän on 4v poikamme siellä kärry osassa :whistle:

Ja ihan vaan sen takia että jos yksin olen liikkeellä hänen perässään ei pysy ja ostokset jää kauppaan :xmas:
Hanki mukulalles valjaat tai opeta käyttäytymään kaupassa. Toki voit jättää lapses kotiin ostosten ajaksi. On aika typerää pitää lasta siellä kärryjen sisäosassa paskasinen kenkineen , ja vielä naureskella asialle.
Mutta välillä todellakin näkee teitä maalaisjuntteja ostosreissuillaan. Kuvitellaan kuinka se oma kullinnuppu voi istua ihan missä tahansa, ettei itse tarvitse perään katsoa.
 
"sini"
Njaa.

Minä, yksinkertainen ihminen, ihan vaan laitoin 2-vuotiaan kävelemään ja pienempi oli kärryjen istuinosassa.

Ja vahdin & tarvittaessa pidin kiinni lapsestani, joka kärryjen istuinosassa istui, ettei hän nouse seisomaan, tipahda, tai muulla lailla itseään loukkaa.

En tiennyt, että kaupassa käymisestä(KIN) voi tehdä vaikeaa.
Meillä tuo onnistui kolmen lapsen kohdalla, mutta yksi on niin "kauppavastainen", että ei kyllä olisi onnistunut mitenkään. Tai toki, jos kaikkien hermot kestäisivät sitä raastavaa huutoa, joka alkaa melkein heti ulko-ovella.

Ja ikävä kyllä, hänenkin kanssa oli pakko kaupassa käydä...
 
"vieras"
[QUOTE="sini";24950005]Meillä tuo onnistui kolmen lapsen kohdalla, mutta yksi on niin "kauppavastainen", että ei kyllä olisi onnistunut mitenkään. Tai toki, jos kaikkien hermot kestäisivät sitä raastavaa huutoa, joka alkaa melkein heti ulko-ovella.

Ja ikävä kyllä, hänenkin kanssa oli pakko kaupassa käydä...[/QUOTE]

Eipä se kakara sillä opi, et saa kaiken periksi.. Kyllä maailmaan ääntä mahtuu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja HyäkkäysVaunu;24949179:
Toisessa ketjussa sanottiin ettei lasta saa laittaa ostoskärryjen kärryosaan.

Jos on kaksi lasta (1v ja 2v), kumpikaan ei jaksa kävellä mutta kauppassa on käytävä kun kerran kylillä ollaan - kaupasta ei löydy tuplakärryjä eikä siellä mahdu tuplarattaidenkaan kanssa kulkemaan, niin mihin ihmeeseen toinen lapsi sitten laitetaan jollei sinne kärryosaan?

Jätänkö autoon ihmisten kauhisteltavaksi, jätänkö ostokset tekemättä, vai ajanko 30km kaupalta ilman ostoksia kotiin, odotan että mies tulee töistä katsomaan lapsia että pääsen ostamaan tuotteet x ja b ajaen taas yhteensä 60km vain koska joku palstamamma keksi ettei lasta saa sinne kärryyn laittaa?
Otan joko tuplarattaat tai valitsen kaupan jossa on ostoskärryt mihin saa kaks muksua istumaan. tai jos isompia lapsia on mukana niin voi ottaa kahdet tavalliset kärryt.
 
Missä kaupoissa joissa kuitenkin on kärryt ei pääse tuplilla? Ihan siis mielenkiinnosta tää,ainoat mihin ei rattailla/tuplilla oo päässyt on pikkukauppoja tyyliin vaatteet/koriste-esineet/sisustustuotteet,muihin on aina mahduttu myös tuplilla. Vanhan terveyskeskusrakennuksen sisäovista ei mahtuneet 86cm leveät tuplat,mutta ne oli kyllä varsin älyttömän leveät koko kärryt. Muilla tuplilla on mahduttu niistäkin kulkemaan sujuvasti.
 

Yhteistyössä