lapset oli eilen anopilla...

lapset oli eilen anopilla hoidossa 6 tuntia anopin omasta pyynnöstä.nuorimmainen oli minun kanssa.muksut on viimeksi olleet hoidossa sielä muuton takia 7kk sitten ja kun synnytin 5kk sitten oli anoppi meillä sen aikaa,tyttärensä muksu on useammin hoidossa ollut..
lepäilin ja siivoosin ja lähettiin sitten kaupoille siskoni ja nuorimmaiseni kanssa.koska vauva on 5kk imetykset jne tietenkin rytmittävät kauppa jne menoja enkä voi tukka putkella juosta koko päivää hoitamassa asioita.neljän aikaa,juuri kun olin vasta lähössä kaupoille anoppi soittaa että tuovat jonkun ajan päästä lapset,viimeistään kuudelta(olimme sopineet alunperin seittemästä)sanoin et juuri vasta lähin mut ok,yritetään sitten keretä vajaassa parissa tunnissa.tunnin päästä soitin etten mitenkään kerkiä kun puolet jutuista viä hoitamatta että onko heillä jotain menoa tjn.että voisivatko nyt kuitenkin siihen sovittuun seitsemään pitää lapsia että kerkeen tekeen kauppareissut ym.anoppi vastas että muksut tappelee ja varsinkin esikoinen(joka ei siis ole anopin lapsenlapsi)on ihan kamala ja hänen miehellään on mennyt hermot täysin mutta sen puolituntia ylimäärästä sitten voivat katsoa..varsinaista aikataulua ei ollut kuulemma heillä mutta olivat menossa mökille ja saunaan pitäis keretä.koska olin siskoni kanssa liikenteessä yhdellä autolla en sieltä kyliltä niin vaan takaisin päässyt(olihan alunperin sitä paitsi ollut puhe klo seitsemästä..)sanoin että yritän tulla niin nopeeta kun mahdollista viim.seitsemältä,anoppi sanoi ett ok,he käyvät sitten kaupassa jne tällä aikaa.meni pari minuuttia ja anopin mies soittaa ja raivoo:mitä pelleilyä tää on?en sitten tykkää että ei pysytä sovitussa!en enään tälläsiin suostu,tää on viimenen kerta kun otetaan noita hoitoon! :eek: vastasin siihen et jaha..
soitin hetken päästäa anopille että vievät vaan lapset nyt heti kotiin,soitin siskon likan sinne niitä ottaan vastaan,anoppi oli et joo ja siis en tosiaan tiedä miks toi mies nyt tollain.heh heh..ollut niin rankaa jne..sanoin vaan et jaa,mutta voitte tosiaan viedä ne sinne niin pääsette saunoon.olivat vieneet ja en oo puhun tai mitään sit anopin kanssa tän jälkeen.
esikoinen sen sijaan sanoi kun kysyin että mitäs pelleilyä on siä pitänyt että olivat kuulemma joka asiasta ja nuorempien vinkumisista syyttäneet häntä olleet koko ajan ilkeitä ja vaikka annoin yhteisymmärryksessä pelikoneen mukaan kun ei siä ole mitään tekemistä niin ei kuulemma saanut sitä pelata..olivat myös lapsille tai ainakin niiden kuullen sättiny mua ja kertoneet etteivä ota niitä enään ja esinoinen itki että eihän ollut eka tuhma mutta kun koko ajan kaikki oli ilkeitä ja sitten kun olivat ilmeisesti tapellu tjn,pikkuveljensä kanssa oli anoppi läpsässy esikoista..(voi toki olla että esikoinen on läpsässy pikkuveljeensä eka)takasin tulo matkalla olivat kuulemma pysäyttäneet auton ja uhanneet heittää pojan(joka siis on 6 v)pihalle..huoh..no eipä mene lapset sinne enään..hyysäkköön sitten vaan sitä tyttären lasta..se kun ei koskaan tee mitään ja on niin kiltti :kieh: mua suoraan sanottuna v.ituttaa..lisään viä että esikoisella tuli jo alunperin paha mieli kun anoppi tuli vaatekassin(mistä olen kyllä kiitollinen)kanssa ja jakoi alesta ostamiaan vaatteita ja esikoinen oli siin vieressä kanssa ja jonkun aikaa siinä niitäö vaatteita jaeltuaan sanoin sitten että esikoiselle ei nyt olekkaan mitään..ja esikoinen siihen että miks en saanu ja aina vaan vauvat saa niin siihen anopin ukko jo rupes että ei tarvii aina saada jne..esikoiselle tuli paha mieli siitä sitten..eikö tää teiän mielestä ole aika ...outoa?
 
Pimee anoppi...
Esikoinen ei siis ole sun ja nykyisen miehesi lapsi, vaan aikaisemmasta suhteesta? Siitä huolimatta hän on teidän perheen jäsen, pienempien lasten sisarus, ja häntä pitäisi pystyä kohtelemaan tasavertaisena, tai sitten ei ottaa hoitoon ollenkaan jos ei siihen HALUA pysytä. Kele.
 
Mä olisin sanonu kyllä anopin ukolle että juu-u sovitussahan tässä on kyse eli tulen seitsemäksi kotiin kuin on SOVITTU :kieh:


Tosin olisin sanonu sitten että voin joustaa sen verran että viekää ne nyt sitte sinne kerran ette halua sovitussa pysyä :whistle:


*vittumainenko?* :D
 
Jos mun lapsi sanois, että "mummo" on läpsäissyt sitä, niin en jäis ihmettelemään, että onpa outoa.
Menisin sen luokse kylään ja antaisin kuulla kunniansa.
Niinku ukkonsakin, joka väitti, ettet pidä sovitusta kiinni. Nehän sopimuksesta yritti luistaa, jos olitte sopineet klo 19 ja ne yritti tuoda niitä jo klo 18.
 
ellukka1
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
jos ois mun anoppi niin en kyllä ikinä antaisi lapsia hälle hoitoon ja samalla tulisi meille porttikielto.
peesi! mun lapsille ei tarvitse kenenkään uhkailla että jättävät autosta pois, muutenkin kun kuulostsi ap:n tekstistä että heillä on niin suuria vaikeuksi katsoa lapsia ja koko ajan pitää soitella ym niin olkoot ilman lapsenlapsia! niin ja tuosta läpäisystä, soittaisin heti paikalla ja sanoisin suuni puhtaaksi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
jos ois mun anoppi niin en kyllä ikinä antaisi lapsia hälle hoitoon ja samalla tulisi meille porttikielto.
Peesaan, ja jos todella on lasta läpsäissyt, niin ei se että lapsi on lyönyt ensin sisarustaan ole mikään oikeutus sellaiselle käytökselle. Minä kyllä kans sanoisin suorat sanat tuollaiselle
:kieh:
 
en ole viemessäkään enään..mutta olin ollut kipeänä ja mulla on kaikki muksut esikoisen eskaria lukuunottamatta kotihoidossa eli en oo päässy mihkään asioille ilman lapsia kun miestäkään ei ole ollut käytettävissä,se on nimittäin ollut toisella paikkakunnalla työn takia ja myös sen takia kun meillä on asiat vähän.. :/ asioita oli hoidettava ja kauheet ostosreissut tehtävänä..anoppi soitti edellisenä iltana ja tarjoutu ottamaan lapsia kun oon ollu kipeenä jne..ajattelin sitten et no ihan hyvä juttu koska helpompaa mennä vaan yhen kanssa ja tosiaan oli siivottava ja juostava useammassa paikassa..enpä ajatellut että tämmöstä tuli kun 7 tunnista oli kyse ja lapsetkin halusivat mennä..myös esikoinen oli innoissaan :(
on tää niin tätä :|
lisään viä et anoppi on ihan normi ihminen siis ei mikään juoppo tms..ovat ihan työssäkäyviä,hyvin toimeentulevia kummatkin jne..että eivät siis silleen mitään epäluotettavia.ja anopillakin 3 lasta itellään ollut jne.
 
vieras
Jos minun anoppi, isä, veli, äiti, mummo tai kuka tahansa löisi/läppäisi minun lastani, niin ei kyllä hyvä heiluisi. Lapsen fyysinen kurittaminen on laissa kielletty. Ei en "lievässä" tapauksessa ilmoittaisi asiasta mihinkään. Mutta joutuisin kyllä keskustelemaan ko. henkilön kanssa ja tekemään selväksi, että ikinä, ei ikinä koskaan eikä missään tilanteessa minun lapseni ei enää jäisi valvomatta kyseisen henkilön hoteisiin. EI IKINÄ. Tod. näk. en suostuisi enää edes tapaamaan ko. ihmistä.
 

Yhteistyössä