lapset mukaan juhliin lauantaina?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tampio
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tampio

Vieras
lauantaina ystävän hääjuhlat heidän kotonaan kello 17.00
kutsussa ei mainittu onko kyseessä pelkät aikuisten juhlat, lapsia ei siis kehoitettu jättämään kotiin ja kutsun kirjekuoressa luki minun nimeni "perheineen" eli ei siis pelkästään minun ja mieheni nimi.

Toinen juhliin myös tuleva ystäväni sanoi etteivät he ota lapsia mukaan koska "kyseessä on iltajuhlat ja he eivät ehkä tule vielä' ihan viideksi paikalle".

Olisiko jotenkin etiketin vastaista siis jos menemme koko perhe lapset mukaanlukien vai pitäisikö minun muuten vain ymmärtää automaattisesti jättää lapset kotiin koska juhlissa varmaan on tarjolla alkoholia vai miten minun pitäisi nyt tulkita tämä tilanne??

Auttakaa minua, hyvät sisaret!! minä olen joskus vähän kömpelö tajuamaan näitä toisille niin itsestäänselviä juttuja.

No jos saatte hoitajan ja haluatte mennä kahdestaan, menette kahdestaan. Jos ette saa hoitajaa tai muuten vaan haluatte lapset mukaan menette koko perhe. Mikä tässä nyt oli niin vaikeaa? :) Itse ehkä menisin miehen kanssa kaksin kun on iltajuhlat kyseessä ja saisi rauhassa istua ja jutella.

Mekin saatiin hääkutsu jossa miehen ja mun nimi muttei lapsen.
Päätettiin sitten, et mennään kaksin ja poika mummulle hoitoon. Kutsussa ei lukenut xxxxx ja xxxxx perheineen.

Kysyttiin parilta, et onko juhlat ilman lapsia. Saisi kuulemma ottaa pojan mukaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Vilinäiti:
Päätettiin sitten, et mennään kaksin ja poika mummulle hoitoon. Kutsussa ei lukenut xxxxx ja xxxxx perheineen.

Kysyttiin parilta, et onko juhlat ilman lapsia. Saisi kuulemma ottaa pojan mukaan.

Kutsu oli siis vain teille tarkoitettu. On aika noloa mennä kysymään,voiko lapsen ottaa mukaan! Kuka nyt kehtaisi kieltäytyä?

Meillä oli just viime viikonloppuna tällaiset juhlat.. Mentiin lasten kanssa ja ekaksi eteisessä "törmättiin" pöytään, joka notkui viinaksista. Oltiin vähän aikaa ja lähdettiin hyvissä ajoin. Eikä edes harmittanut, kun ei kummatkaan enää viinaksista välitetä. Mutta olisi ollut kiva, jos jossain vaiheessa kutsussa olisi mainittu, minkämoiset juhlat oli odotettavissa...

Alkuperäinen kirjoittaja Milja:

Kutsu oli siis vain teille tarkoitettu. On aika noloa mennä kysymään,voiko lapsen ottaa mukaan! Kuka nyt kehtaisi kieltäytyä?

Kait me nyt kaveriparilta uskalletaan kysyä. Siksi kysyttiin, kun oli viittävaille ettei pojalle oltais saatu hoitajaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Milja:

Kait me nyt kaveriparilta uskalletaan kysyä. Siksi kysyttiin, kun oli viittävaille ettei pojalle oltais saatu hoitajaa.

Niin no näitä uskaltaa kaverilta tai sukulaiselta kyselijöitä riittää aina!