lapset ja tarha?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Yksi mamma vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

Yksi mamma vaan

Vieras
kyselisin teiltä muilta äideiltä mielipiteitä(asiallisia mielellään ;))ottaakko kohta 5 v.lapset pois tarhasta vaiko ei?kerron hieman taustaa...
meille syntyi vauva keväällä ja siitä lähtien isosiskot ovat olleet tarhassa 2 kertaa/vko, 6 h/pv.

syy miksi lapsia on pidetty tarhassa on se että saisivat ikäistensä seuraa niinä päivinä ja muutenkin oppisivat sosiaalisiakin taitoja.kyllä olen pyrkinyt lapsien kanssa touhuamaan kun kotona olemme olleet,käyneet puistoissa,pyrin kylästelemään kavereilla joissa myös eri ikäisiä lapsia että saisivat muutakin touhuttavaa kun äidin ja vauvan kanssa kotosalla olemista ;)
t
oiseksi kun äippäloma on ohi,tarkoitus olisi lähteä takas työelämään niin olisi paikat ainakin isommille valmiina,en tiedä...nyt on vähän väliä huono omatunto kun lapset ovat tarhassa,itse kyllä tykkäävät käydä mutta tuntuu että vien muiden lapsilta tarhapaikkoja kun en "oikeasti"niitä tällä hetkellä tarvisi....hitto kun on sekavasti kirjotettu mutta kaipa tuosta sepostukseta jotain tolkkua joku sai.

Tarhassa ovat stä mieltä että ihan hyvin voin tyttöjä sen kaksi pv viikossa tuoda,ovat kuiten hieman jo isompia että eivät välttämättä saisi kotona äidin ja vauvan kanssa tarpeeksi virikkeitä vaikka kotona olisikin mukavaa olla mutta eipä siitä vauvasta vielä leikkikaveriksi olisi vähään aikaan :).

Varmasti on monenlaisia mielipiteitä asiasta ja tokihan niin saapi ollakkin joten miten SINÄ toimisit?

Jos eskari ensi vuonna samassa päiväkodissa (koirat on tarhassa, lapset päiväkodissa :saint: ) niin ainakin siinä tapauksessa pitäisin samassa paikassa. Pysyis samat kaverit ja ois lähes varma eskaripaikka siellä ja pienellekin parempi mahis saad ensi vuonna hoitopaikka sieltä.

Totta se tietysti että vie hoitopaikan niitä tarvitsevilta, mutta tuossa tilanteessa ajattelisin ensi sijaisesti kyllä omia lapsiani.

Ja itse veisin varmaan ennemmin 3 päivänä 4 tuntia kun kahtena 6... muttta sitten tietty enempi viemisiä ja hakemisia.

Kotona saisivat olla. Ei sosiaalisia taitoja pelkästään "tarhauksessa" opita. Tylsä arki on paras kasvualusta.

Virikkeitä on elämässä muutenkin. Ei normaali lapsi tarvitse lisää virikkeitä, vaan rauhaa ja turvallisuutta ja rutiineja.

minä pitäisin tarhapaikat, koska jos olet tyytyväinen tämänhetkiseen paikkaan on se kultaakin kalliimpaa,sillä samaan paikkaan et välttämättä sitten tyttöjäsi saakkaan kun paikkaa tarvitset! koska maksat hoidosta ei kannata potea syyllisyyttä!

Pitäisin tarhassa. Kyllä kotona tylsässäkin ehtivät olla. Kun ovat tarhaan tottuneet, niin meille se olisi ollut kova paikka olla vaan kotona. Tyttö käy 3 pv viikossa tarhassa, eikä ketään ole tästä kärsinyt. Päinvastoin saan antaa vauvallekin ihan omaa aikaa, isompi kun osaa itse äitin ja isin kanssa laatu aikaa vaatia yhteisillä leikellä ja puuhastelulla, silloin vauva jää väkisinkin "kakkoseksi".

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
lisään vielä, että pitäisin siksi heidät siellä, etten menettäis tarhapaikkaa. saisivat olla siis eskarin sitten tutussa paikassa.

Usein hoitosuhteen voi laittaa tauolle. Täällä sen minimi aika on 4kk ja sen jälkeen on hoitopaikka samassa talossa.

Yhteistyössä