A
ahdistusta
Vieras
Mitähän pitäisi tehdä, kun en luota omiin lähisukulaisiini juurikaan, pidetään silti yhteyttä ja käydään muutaman kerran vuodessa kylässä.Joitekin saatetaan tavata useammin. Mutta ongelmana, kun pyytävät lapsia kylään, enkä halua laskea mm. alkoholiongelmaa ollut monella heistä, ja aikaisemmin tapahtunut juttuja jolloin suutuin heille, kun valehtelivat ja olisi pitänyt katsoa lastani.(oli ryypätty tietämättäni, kun lapsi oli hoidossa). Olen niin monesti suuttunut heille, mutta aina en osaa sanoa suoraan, koska suuttuvat ja loukkaantuvat. Nytkin yksi heistä pyysi murrosikäistä tyttöäni yökylään , mutta itse sukulainen on 'murrosikäinen' vaikka pitäisi olla kypsä aikuinen, eikä ole aikaisemminkaan kunnioittanut meidän vanhempien tapaa kasvattaa lastamme! Tyyliin, 'vai ei vanhempasi anna, no minä olen niin hauska että annan tehdä sitä tai tuota..'Antavat tehdä paljon asioita, jotka mielestämme ei kuulu sen ikäiselle lapselle! Ja kielenkäyttö ja ihmissuhteet hirveitä, moraali ei todellakaan korkealla ym. Tosi ahdistavaa! Olenkin sanonut välillä suoraan, et jos meidän kasvatusta eivät kunnioita, niin en voi antaa lastani yökylään. Mutta yhdelle sukulaisestani ei mene perille mitenkään, vaikka olen sanonut suoraan, etten laske lastani yökylään. Jutut liikkuu juomisessa, miehissä, seksissä ym. Olen itse erilainen kuin muut perheessäni, he ryyppäävät ja rälläävät ym. Tuntuu että aina saa samoista asioista sanoa, eikä ne kuuntele. Onneksi mieheni on samoilla linjoilla kanssani ja tukenani!