Lapset ja niiden jutut. Sis. pohdintaa miten kuuluu toimia..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miljoonakala
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

miljoonakala

Aktiivinen jäsen
08.09.2004
3 762
0
36
Kertokaas mulle annanko vain asian olla kun lapsen kaveri oli puhunut ihan ihme juttuja liittyen huumeisiin ja piikkeihin ja vaikka mihin.
Oma lapsi kysyi multa asiasta ja kerrroin että täysin höpöhöpöjuttua ja vaikka olisikin totta niin ei eskarilaisten asia missään nimessä.

Kaveri oli siis jutellut eskarissa porukalle näitä aika hurjiakin juttuja mielestäni, jostain toisesta kaveristaan. Yksi eskariope oli kuulemma kuullut mutta sanonut vain höpöhöpö mutta sehän nyt ei tunnetusti riitä lapsille jotka ovat saaneet jutun päästä kiinni.

Sitä mä nyt tässä mietin että tietääköhän tän lapsen vanhemmat mitä se puhuu kylillä ja olisikohan syytä keskustella lapsen kanssa asiasta.
Omalle lapselle ei mitään pelkotiloja tms. tullut mutta mä olin vain aika :o ku kuulin näistä jutuista että joko 6v:t puhuu tuollaisia ja missään nimessä nämä ei eskarijuttuja ole.

Vai olenko mä sitten ylireagoia kyylä jos otan asiaa esiin?

meillä on puhuttu eskarilaisen ja ekaluokkalaisen kanssa ihan kaikesta. Juurikin noin että lapsi itse tulee sanomaan kysymään. Nykyään telkkarista ja radiosta näkyy ja kuuluu kaikenlaista joka mielestäni ei olisi lasten kuultavaa/katseltavaa, mutta jos niin käy on lapselle kerrottava miten asia on.

Miksi valehdella?

Voihan kertoa että on ihmisiä jotka käyttävät huumeita, alkoholia jne ja kertoa mitä se tekee ihmiselle....

Vaikea alkaa selittämään tässä viestissä, mutta kuten jossain ketjussa oli keskustelua siitä mistä vauvat tulee, niin kerrotaan totuus, ettei lapsi luule että se sieltä pepusta tulee.

Samoin huumeista, alkoholista, tupakasta jne. Kun asia on ajankohtainen, eli kun lapsi sitä kysyy...

Ja toivon vaan että joku aikuinen keskustelisi sen eskarilaisen kanssa joka "retostelee" huume jutuilla... raukka vissiin luulee että huumejutut on jotenkin hienoja tai sitten se pelkää itse.. :/

Omani kanssa juteltiin ja mielestäni lapsi ymmärsi asian. Mutta mua jäi vaivaamaan tämä asia koska tälläiset jutut ei missään nimessä kuulu noin pienille. Ja noihin juttuihin ei voi vastata vaan että höpöhöpö. (mun mielestä)
Mutta ehkä se on parasta ett hoidan vaan oman leiviskäni eli oman lapseni enkä puutu asiaan sen enempää. :/

Jaa, kyllä meillä jo pk-ikäisille kerrottiin huumeista. Yhtenä aamuna, kun vein lapsia päiväkotiin, olikin portin edessä käytetty ruisku. Sanottiin asiasta henkilökunnalle ja niitäpä löytyikin pihasta lisää. Koko päiväkoti joutui jättämään yhden ulkoilun välistä, kun piha jouduttiin siivoamaan perusteellisesti. Tämän jälkeen henkilökunta joutui vielä opastamaan lapsia kaiken varalta, jos joku ruisku olisikin jäänyt päiväkodin pihalle.
Mikä pakko noiden narkkareiden on mennä päiväkotien pihalle piikittämään tai leikkipuistoihin? Ei ymmärrä.

Selvennän vähän. Tässä ei niinkään ollut kyse huumeista vaan niistäkin. Anteeksi epäselvä aloitus. Kuulemma jonkun isä pistää huumeita johonkin lapseen ja isä on nimenomaan ulkomaalainen. Ja tätä sitten ipanat olivat vatvoneet keskenään kerhossa. Kyseessä kuitenkin ilmeisesti ihan oikea henkilö ja lapsi.
Kun mä en usko että tämä on totta tai mistä ihmeestä tämä 6v voisi tän tietää. Toiseksi, minusta on himpun verran ikävää että jostain levitetään tuollaista juttua. Ja kolmanneksi, ei ole vieläkään eskarikamaa.

Yhteistyössä