Lapset ja hevoset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tiedä häntä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tiedä häntä

Vieras
Onko täällä hevostelevia mammoja/kuumeilijoita/odottajia? Onko omia hevosia ja jos on niin vuokratallissa vai omassa? Miten ootte pärjänneet/ajatelleet pärjätä hevosten ja lasten kanssa? :) Siis mistä aikaa? Ja onko ravihevosia, kilpa -vai puskaratsuja?

Kiinnostaa kun itsellä hevosia ja vauvan yritystä.

Meillä on oma talli (ei omassa pihassa) ja mies tekee työtä siellä, mutta itseltäni hevostelu jäi kokonaan lasten ollessa pieniä, sitten tuli opiskelu, uusi työpaikka...Pidin siis jokusen vuoden taukoa, joten ei ole kokemusta hevostelun ja ihan pienten lasten yhdistämisestä.

Nyt kun lapset ovat isompia, olen taas mukana hevoshommissa, ostin oman hevosen viime syksynä ja vietän kaiken liikenevän ajan tallilla. Isot lapset voi ottaa mukaan, ja toki meillä on mummit valmiina hoitamaan tarvittaessa. Meillä on kymmenen hevosen talli, omia ja vieraita. Pari valmennettavaa, pari vuotiasta, siitostammoja ja varsoja, kaikki lämpöisiä.

Itselläni on toinen lapsi tulossa ja ensimmäinen 4 vuotias. Myin juuri toisen hevosistani pois ja toinen odottelee kesän loppuun paremmille laitumille muuttoa. Hevosista on nyt aika luopua, koska aika ei riitä kaikkeen. Omistin hevoset siskoni kanssa puoliksi, mutta hän muutti toiselle paikka kunnalle yli 200km päähän. Hevoset olivat suomenhevosia toinen 26 v ja toinen 6 v. Kumpikaan ei varsinaisesti aktiivisessa käytössä. Tämä 6 v. on tämän toisen varsa. Maalla asumme, joten hevoset ovat kotona. En vaan löydä aikaa kaikille. Joiltain tämä onnistuu, mutta minulta ei. Ehkä aloitan sitten uudelleen ratsastamisen, kun lapset ovat isompia. Mutta omia hevosia en enää osta. Aina ne sairastuu silloin, kun ei pitäisi, vastuuta paljon, rahaa menee ja aina huono omatunto jonkun takia (joko hevosen tai lasten), joka vuotiset heinähommat.

Mulla ittellä pari suokkia jotka ravureita... Starttikunnossa niitä ei tietenkään ehtis siinä ensimmäisen vuoden aikana pitää, mutta jos edes joskus pääsisi ajelemaan ja tietty jos omassa pihassa on ne on pakko hoitaa joka päivä.

:wave:
Omassa pihassa 6 nuorta ratsua (5 omaa), joita kouluttelen ja itse täysin hoidan. lapset on 8v.,6v. ja 4kk. Mies opetellut hevosten käsittelyä ja pärjää kyllä. Joskus hän kuskaa konit ulos tai sisälle ja osaa ruokkia ja paskaakin lapioida. Hyvin meillä toimii tää yhtälö. Pari kaveria hoiti tallin kun olin synnärillä.

Ja mun on tarkoitus painaa kisoihin heti kun noi toimii, nyt vasta mennään he b:tä, 3kk aktiivisesti ratsastellu näitä ja kaikki ihan vihreitä oli kun ostin. Mulla on ihania tallityttöjä, jotka liikuttaa hevosia kun itse en ehdi tai jaksa ja vauvaakin lykkivät vaunuilla kun se nukkuu jos itse haluun ratsastaa. Mies on mielellään vauvan kanssa myös että pääsen talliin.

Yhteistyössä