Lapset ei voi saada liikaa joululahjoja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ajaijaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ajaijaa

Vieras
Oi se on niin ihanaa, monta kauniiseen paperiin käärittyä lahjaa ja availla että mitähän niissä on. Itku tulee niiden puolesta jotka saavat vain 10 lahjaa tai vähemmän.

Pienten ipanoiden kanssa sitä varmasti onkin noin, että sitä pientä tilpehööriä ja pilipalirojua tulee pakettitolkulla.
Kunhan ne kasvaa ja viisastuu, on kivempaa ostaa jotain oikeasti tarpeellista ja mieluista. Vaikka sitten se 1 kunnollinen lahja kuin tusina jotain krääsää.

Mun lapset saa meiltä vanhemmilta ehkä 2 lahjaa / nenä. Toivottavasti saat ensi yösi nukuttua :hug:

Kyllä voi. Aiempina vuosina olen ostanut lapsille tolkuttomasti lahjoja.Nyt olen viisastunut ja jokainen saa 3-5 pakettia.Edellis jouluina lapset ovat juuri ja juuri jaksaneet availla kaikki paketit,ja ehkä katsoneet mitä saivat ja heittäneet nurkkaan ja lähteneet leikkimään sillä suosikilla.Siellä on nyt huoneiden perällä leluja joilla ei ole lapset kertaaakaan leikkineet.

Itke rauhassa. Minulle on tärkeintä se, että saavat juuri ne joita todella toivoo ja haluaa. Se ei montaa pakettia tee mutta se onni ja riemu mikä tulee kun lahjat avataan on tärkeää.

Mitäs sitten jos lapsi jaksaa avata vain 5 pakettia ja alkaa sen jälkeen leikkiä niillä leluilla ja loput 500 pakettia jää avaamatta? Eikö paketteja silloinkaan ole liikaa?

Minusta tuntuu että lapset jotka avaavat 20 pakettia ja huokaavat lopuksi että "tässäkö ne olivat" ei ole saanut sitä mitä oikeasti halusi.. Viime jouluna 4-vuotias tyttäreni avasi innoissaan pari pientä lahjaa josta tuli sukkia tai paitoja ja viskeli niitä nurkkaan jatkaen innoissaan pakettien suoranaista repimistä auki kunnes pääsi käsiksi pakettiin jossa oli The Lahja! Rakenteli ja leikki lahjalla koko illan ja vasta tunteja myöhemmin aukoi loput pari pakettia ja oli ihan tyytyväinen vaikka lahjoja ei ollut kymmeniä.

Lapsella on tietyt toiveet ja niitä on alle kymmenen. Ylimääräisellä krääsällä hän ei tee mitään, vaikka sellaistakin varmasti tulee. Sitten käy vaan niin, että lapsi leikkii vaan niillä toiveleluillaan ja muut jää täysin huomiotta.

Itse muuten lapsena odotin lahjaksi ennen kaikkea karkkia ja kun sitä jostain paketista löysin, muiden pakettien avaaminen ei enää kiinnostanut. Vanhemmat koitti siis jättää karkkilahjat viimeisiksi, mutta joskus paketit meni sekaisin ja keskityin lahjojen avaamisen sijaan karkin syömiseen. Meidän lapselle ei taideta karkkia ostaa lahjaksi ollenkaan, onneksi hän ei niin olekaan sen perään vaan lelut vie voiton.

Minusta tuntuu että lapset jotka avaavat 20 pakettia ja huokaavat lopuksi että "tässäkö ne olivat" ei ole saanut sitä mitä oikeasti halusi.. Viime jouluna 4-vuotias tyttäreni avasi innoissaan pari pientä lahjaa josta tuli sukkia tai paitoja ja viskeli niitä nurkkaan jatkaen innoissaan pakettien suoranaista repimistä auki kunnes pääsi käsiksi pakettiin jossa oli The Lahja! Rakenteli ja leikki lahjalla koko illan ja vasta tunteja myöhemmin aukoi loput pari pakettia ja oli ihan tyytyväinen vaikka lahjoja ei ollut kymmeniä.

Tää on ihan tosi. Kunhan SE on paketissa, muulla ei oo väliä tolle 6v. Ei sillä nytkään oo kun 1-2 sellasta ylimuiden toivetta ja ne koitetaan hankkia. Jotain sitte lisäksi ylläriksi. Jonain jouluna sai liikaakin ja meni jo sekasin. Eli rajansa silläkin lahjamäärällä. En minä itsekään laskenut lapsena määrää vaan sitä katoin löytyykö SE sieltä paketeista. Ja tyytyväinen olin.

Ostettiin viime jouluna niin monta lahjaa että meni 3 päivää niiden avaamiseen. Lopulta lapsi sanoi: "onko pakko en jaksa enää avata näitä joululahjoja". Me sanoimme että lahjoja voi olla liikaa. Lapsi sanoi itkien: "voi olla, näin monta on liikaa". Sanoimme taas ettei voi olla, nauti nyt lahjoista. Lapsi sanoi että voi olla. Riitahan siitä tuli ja lopulta heitimme osan lahjoista suoraan roskiin, edes avaamatta. Vielä eilenkin löysin yhden lahjan kaapista viime joululta. Menimme myös miehen kanssa terapiaan jonka ansiosta nyt ymmärrän että liika on liikaa.

Enkä edes pahoittele capseja.

onneksi mulla on jo kouluikäisiä lapsia, niin ei tarvitse tuskastella sitä turhan muovirojun määrää, tänä jouluna lapsilla oli kolme toivetta kummallakin, hintaa toiveille tulee pitkälti yli tuhat euroa yhteensä, mutta parempi se pari laadukkaampaa lahjaa kuin kymmenen turhanpäiväistä rojua, jotka pölyttyvät sitten alkuinnostuksen jälkeen nurkissa.

No eivät voikaan, meillä saavat yleensä noin 20-30 pakettia/lapsi ja silti on aina jäänyt joku toive täyttämättä. Että vielä vähän enemmän olis pitänyt hankkia lahjoja, mutta jossain se raja tulee meidän vanhempien osalta täyteen, kun ei vaan ehdi käydä enempää ostoksilla, eikä saa piilotettua lahjoja mihinkään, jos niitä on hirveästi enemmän. 3 lasta kuitenkin, niin siinä on jo melkein 100 pakettia helposti ja eihän tuo ihan halvaksikaan tuu, kun isovanhemmat ei oo enää tässä hiippakunnassa.

mieheni kanssa liikaa lahjoja.
lapset eivät jaksaneet edes avata kaikkia.
tajusin sen sitten siinä, kun patistelin avaamaan.halusivat jo leikkiä avatuilla ja jättivät avaamatta.
tuli kyllä pistettyä koko sen aikainen tili sileäksi.
sitten sen tavaramäärän vasta huomasikin, kun ne availi niitä.lapset olivat 7 ja 9v.

Yhteistyössä