Lapset ei saisi olla hoidossa jos kotona on toinen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hhhh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hhhh

Vieras
Kuntamme tiedotti paikallislehdessä siitä että lapset eivät saa olla hoidossa jos vanhemmat ovat kotona, vanhemmilla tarkoitetaan samassa taloudessa asuvia avio- tai avopareja. Tämähän on ihan naurettavaa.. Kuvitellaan vaikka esimerkki että Ellillä on lapsi nimeltä Taavi, Taavin isä ja Elli ovat eronneet ja Taavin ja Ellin kanssa asuu Ellin uusi mies Paavo, eihän Paavon kuulu hakea Taavia hoidosta jos hänellä sattuu olemaan vapaapäivä tai hän pääsee töistä aiemmin. Koska Paavo ei ole Taavin isä! Siis en nyt mitenkään ymmärrä tätä asiaa.. Entäpä jos tekee etätöitä kotona?

Eihän vanhempi saa enää yh- korotuksiakaan sen jälkeen kun muuttaa uuden kumppanin kanssa yhteen?

Samalla tavallahan se uusi puoliso on aikuinen siinä taloudessa vai onko se täysin "vieras" lapsille, ei hae edes päivähoidosta??

on kyllä aika outoa.. kiva jos ois yhteen muutto edessä uuden miehen kanssa "sun pitää sitten aina hakea mun lapset hoidosta kun pääset aiemmin töistä ja olla niitten kans jos oot vapaalla kun minä en oo" :D

Tarkoitetaanko tässä sitä että lapset ovat hoidossa, mutta toisen aikuisen ollessa kotona lapsikin on kotona?
Vai sitä että lapsi laitetaan päivähoitoon vaikka toinen aikuinen on esim. työttömänä?

Eihän vanhempi saa enää yh- korotuksiakaan sen jälkeen kun muuttaa uuden kumppanin kanssa yhteen?

Samalla tavallahan se uusi puoliso on aikuinen siinä taloudessa vai onko se täysin "vieras" lapsille, ei hae edes päivähoidosta??

Kyllä mä tiedän pari uusperhettä, joissa mennään niin, että lasten vanhemmat -äiti ja isä- vastaavat lasten menoista ja hauista, ei uusipuoliso. Vaikka asuisikin samassa taloudessa lasten kanssa. Eli lapset ovat hoidossa jos lasten vanhemmat ovat töissä vaikka uusi puoliso viettäisikin vapaapäivää. EN tiedä miten ovat saaneet homman noin toimimaan, mutta kaikki tuntuvat olevan tyytyväisiä tilanteeseen.

Tarkoitetaanko tässä sitä että lapset ovat hoidossa, mutta toisen aikuisen ollessa kotona lapsikin on kotona?
Vai sitä että lapsi laitetaan päivähoitoon vaikka toinen aikuinen on esim. työttömänä?

Juu, eli jos työt loppuvat vaikka kahdelta, niin lasta ei saa pitää hoidossa vaikkapa neljään. Tai jos toinen vanhemmista on esimerkiksi vuorotyössä ja sillä on vaikkapa tiistai ja keskiviikko vapaapäiviä, niin lapsen täytyy olla kotona.

[QUOTE="a p";27523704]Juu, eli jos työt loppuvat vaikka kahdelta, niin lasta ei saa pitää hoidossa vaikkapa neljään. Tai jos toinen vanhemmista on esimerkiksi vuorotyössä ja sillä on vaikkapa tiistai ja keskiviikko vapaapäiviä, niin lapsen täytyy olla kotona.[/QUOTE]

Jos lapsi on tavallisessa päiväkodissa, niin silloin ei vaan anneta työvuoroja päiväkotiin, vain lapsen hoitoajat. Mä en ole koskaan antanut omia työvuorojani ja pidän välillä lasta päiväkodissa vaikka olen itse vapaalla ( esim. jos on 5pv putkeen vapaata, niin lapsi on yhden niistä hoidossa ).

Vuoropäiväkodissa asia on eri ja sinne on vietävä työvuorot.

Yhteistyössä