Lapset aloittivat päiväkodissa ja....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja xxx
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
X

xxx

Vieras
Ja yhtään hetkeä eivät ole sen jälkeen terveenä olleet. Flunssaa, kuumetta, mahatautia ja taas kuumetta.
Puoli vuotta ollut yhtä saamarin sairastamista vuoronperään ja lähes joka viikko joutuu jompikumpi jäämään pois työstä ja hakemaan todistusta. Isovanhemmat käyvät välillä hoitamassa, kun ei enää kehtaisi yhtään olla töistä pois.
Työkaverit jo varmaan tosi kypsiä, kun joutuu jäämään kotiin ja puheita herättää.
Eli, taas pitää miettiä, kenen etua äidin työssäkäynti palvelee?
Ei ole työnantajallekaan kovin mukavaa, että joku on poissa jatkuvasti, samoin lapset "kärsivät" päivähoidosta, vaikka kuinka siellä on mukava, ammattitaitoinen henkilökunta....

Alkuperäinen kirjoittaja xxx:
Ja yhtään hetkeä eivät ole sen jälkeen terveenä olleet. Flunssaa, kuumetta, mahatautia ja taas kuumetta.
Puoli vuotta ollut yhtä saamarin sairastamista vuoronperään ja lähes joka viikko joutuu jompikumpi jäämään pois työstä ja hakemaan todistusta. Isovanhemmat käyvät välillä hoitamassa, kun ei enää kehtaisi yhtään olla töistä pois.
Työkaverit jo varmaan tosi kypsiä, kun joutuu jäämään kotiin ja puheita herättää.
Eli, taas pitää miettiä, kenen etua äidin työssäkäynti palvelee?
Ei ole työnantajallekaan kovin mukavaa, että joku on poissa jatkuvasti, samoin lapset "kärsivät" päivähoidosta, vaikka kuinka siellä on mukava, ammattitaitoinen henkilökunta....

Niinhän sitä sanotaan, että ensimmäinen vuosi menee sairastellessa...

Meillä 1kk aloituksen jälkeen alkoi korvatulehduskierre ja nyt kun poju ollu reilu 1,5 vuotta tarhassa, ni ei sairastele läheskään niin paljoa...välillä on yskää ja nenä vuotaa...

Alkuperäinen kirjoittaja vieraus:
Missäs lasten isä on? Meillä ainakin lapsen sairastelut hoidetaan puoliksi. Tosin meidän lapsi sairastaa kauhean vähän, ekana vuonna 6 päivää.

Eiks ap kirjoittanut että lähes joka viikko joutuu jompikumpi olemaan pois töistä...?

Meillä on kans kuopus ihan jatkuvasti kipeenä (parhaillaankin :( )

meillä kanssa vuorotellaan miehen kanssa ja pomot ymmärtää tilanteen, ei olla ainoita töissämme, jolla lapsia. onneksi voimme tehdä mysö kotoa käsin hommia, jos on pakko. jos on ollu lapset kotona ja tosi terveinä ennen tarhaa, niin väistämättä ne sairastaa ne pakolliset. koulussa ovat sitten terveempiä ja eka tarhavuoden jälkeen tasoittuu.

:hug:
Tuollaista se oli meilläkin viime kevät kun aloittivat päivähoidossa. Koko kevät oli kuumetta, yskää, vatsatautia, korvatulehduksia... Pisin yhtäjaksoinen aika oli, kun esikoinen oli kuumeessa 2 viikkoa :/

Tasaisesti isän ja isovanhempien kesken jaeltu hoitovuoroja lasten sairastaessa. Mutta...
Kaduttaa vaan suuresti kun aloitin työt ja olen siinä ja siinä että jään kotiin takaisin...Enää ei ole aikaa lapsille jne...

Tasaisesti isän ja isovanhempien kesken jaeltu hoitovuoroja lasten sairastaessa. Mutta...
Kaduttaa vaan suuresti kun aloitin työt ja olen siinä ja siinä että jään kotiin takaisin...Enää ei ole aikaa lapsille jne...

kaikkea EI voi saada.

ai. Me ollaan molemmat työssäkäyviä ihmisiä ja hyvin riittää aikaa lapsille! Se on ihan järjestelykysymys. Olen huomannut, että monet väsyy työssäkäymiseen ja perheen hoitamiseen, koska asettaa liian suuret paineet. Meillä on sotkuista, mutta siivotaan silloin kun ehditään, mieluummin ulkoilen lasten kanssa kun puunaan paikkoja. Välillä syödään valmisruokia (huom. välillä ) jos ei jaksa aina tehdä ruokaa jne. Kaikki on ihan järjesteltävissä.

Alkuperäinen kirjoittaja NPOK:

kaikkea EI voi saada.

Juu, ja täytyy tarkkaan miettiä asiat uudelleen tärkeysjärjestykseen.
Onko mun palkka todellakin kaiken tämän "paskan" arvoista, kun lapset pieniä? Aika kovan hinnan joutuu koko perhe maksamaan äidin työssäkäynnistä ainakin meillä.

Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:

ai. Me ollaan molemmat työssäkäyviä ihmisiä ja hyvin riittää aikaa lapsille! Se on ihan järjestelykysymys. Olen huomannut, että monet väsyy työssäkäymiseen ja perheen hoitamiseen, koska asettaa liian suuret paineet. Meillä on sotkuista, mutta siivotaan silloin kun ehditään, mieluummin ulkoilen lasten kanssa kun puunaan paikkoja. Välillä syödään valmisruokia (huom. välillä ) jos ei jaksa aina tehdä ruokaa jne. Kaikki on ihan järjesteltävissä.

Työaikaan ei voi vaikuttaa, lasten tarvii saada riittävät yöunet ja se aika on pois yhteisestä valveilla-olo-ajasta, valmisruuat voi unohtaa, koska muksuilla allergiaa samoin pakko siivota juuri allergian takia... Niin ja laskin tuossa nopeesti, että perheellä yhteistä aikaa vain 4 tuntia/päivä ja siinä ajassa kotityöt ja muut normijutut niin alkaahan se pidemmän päälle rasittamaan....

Yhteistyössä