Lapset 6v+9v, vieläkö lisää?!?

  • Viestiketjun aloittaja tuukki
  • Ensimmäinen viesti
tuukki
Onko täällä muita joilla on lapset jo "noin isoja" ja vauvakuume vaivaa tai olette jo uuden vauvan saaneet?
Miten jaksoitte? Oliko hankalaa alkaa taas,tuohon rumbaan? Ikää on itselläni nyt 32v.
Minua on vauvakuume vaivannut aina välillä, mutta nyt tuntuu,et enää ei siitä pääse ohi vaan täytyisi asialle tehdä jotain. Mies olisi suostuvainen uutta tenavaa yrittämään, mutta jäisi sitten kuulemma viimeiseksi.. Vähän kuitenkin hirvittää, kun on itsellä opiskelut kesken, mutta tuntuu,et en jaksa odottaa kolmen vuoden päähän valmistumistakaan. Ja sit kyllä pitäis mennä töihin suoraan eikä jäädä heti mammalomalle.
 
Meillä muksut olivat (3 päivää vaille) 7v ja 10v, kun kolmonen tuli.

Mun mielestä ihanteellinen ikä ero. Isot muksut jo itsenäisiä ja ovat olleet myös suureksi avuksi.
Ja lisäksi on kiva kun olen ollut kotona vastaanottamassa koululaisia.
 
Ikää minulla 36v. ,lapset 11v. ja 8v. Uskaltauduimme "aloittamaan kaiken alusta" ja nyt viikkoja 16 kasassa. Välillä pelottaa, mutta vielä en kadu. Sitä paitsi mies on innostuneempi tällä hetkellä kuin minä, vaikka yritin pari vuotta tartuttaa vauvakuumetta häneen.
 
Meillä lapset 8, 6 ja ja 10 kk. Tämä kuopus on ollut aika vaativa tapaus koliikkeineen yms., mutta siltikin elämä on ollut mukavaa kun isot lapset ovat niin kaikessa mukana. Mulla oli jo jotenkin sellainen olo, että isot oli niin isoja - leikkivät paljon ulkona kavereiden kanssa ja tekevät isojen juttuja - että tähänkö se lapsuus jo kohta loppuu. Nyt tuntuu että pikkuveljen syntymä on jotenkin tuonut heille sellaista lisäaikaa lapsuuteen. Molemmat katsoivat kesällä muumiuusintoja ja möyrivät hiekkalaatikolla taas pikkuveljen seurana aivan innoissaan.

Luulenpa että pikkuisellakin on aika mukavaa kun on koko ajan hyvää seuraa. Itse suhtaudun asioihin rennommin, kolmannen kohdalla tietää jo pikkulasten hoidosta enemmän. Ainoa todella harmillinen asia on kotitöiden määrä. Esim. pyykkiä tulee enemmän kuin osasin ikinä kuvitellakaan. Mutta tämä on todellakin vain rikka rokassa.
 
Jiina
Meillä kaksi vanhempaa lasta koululaisia 8v. ja 11v. ja kuopus on 1v. Pidän tätä ikäeroa hyvänä. Lyhyemmällä ikäerolla en kolmatta olisi itse jaksanut. Nyt jaksan nuorimmaisen kanssa sekä aikaa jää myös isommille. Sekin etu tästä on kun olen nyt kotona voin seurata myös koulaisten koulu-juttuja hyvin.
 
Meillä lapset kohta 5v ja 8v ja kolmatta yritetään toista kiertoa. Ikää minulla 36v. Vielä keväällä meidän lapsiluku oli täysi, mutta kun kuume iski niin niin sitten ei muuta mieleen mahtunutkaan. Luulen vielä jaksavani uuden vauvan, mutta en olisi jaksanut yhtään aikaisemmin kuin nyt . Sen tiedän, että neljättä lasta emme enää tee (ellei sattuis tulemaani kaksosia :eek: ). Isosiskot odottavat kovasti vielä että meille tulisi vauva ja he pääsisivät sitä hoitamaan. Eivät kylläkään tiedä että se on "tilauksessa". Toivottavasti sitä ei tarvitse kovin montaa kuukautta odottaa koska toiveena olisi että olisin 37 v kun se syntyy.
 
Kivaa
Hei,

meillä 9 ja 7 vuotiaat ja vauva 9 kk.
Kyllä on ollut ihanaa kun vielä tuli yksi pikkuinen. Vaikka rankkaakin on taas yövalvomisineen. Kaikki on vähän kuin uutta asiaa taas, kun edellisistä on niin pitkä aika. Isoveljetkin tykkää pikkuisesta kovasti.
Aluksi kävi mielessä, että hoh hoi, vielä vuosien päästäkin ollaan pallomeren vieressä seisomassa. Mutta on ihanaa kun vielä voi nauttia vauva-ajasta yhden kerran.
 
Meille syntyy keväällä vauva ja toiset lapset ovat silloin 10,9 ja 5-vuotiaat ja enpä itse ollut ensin innoissani vauvanteosta mutta uusi mies halusi, hän kun on itse vielä nuori, 23-vuotias, niin lopulta minä taisin jo olla enemmän innoissani, itse olen 30v. Ensi yrityksellä tärppäsi ja nyt toivotaan että kaikki menisi hyvin synnytykseen asti. Vähän kauhulla odotan niitä yöheräämisiä, kun tämä nyt 4-vuotias on ollut aivan ihanan rauhallinen koko ikänsä eikä ole tarvinnut yöllä heräillä, että miten sitä jaksaa. Mutta eiköhän se siitä kun ottaa sellaisen asenteen että nyt jaksetaan, eihän se vauva-aika kuitenkaan kauaa kestä, siitä pitäisi vielä nauttia kun tiedä vaikka viimeiseksi vauvaksi jäisi.
 
4-tytön äiti
Vielä, vielä. Meillä oli "isot tytöt" 14, 12, 8 vuotiaita kun iltatähti syntyi. Isosta siskoista oli kovasti apua kun pienellä oli koliikki ja muutenkin tytöt olivat kovasti apuna. Sain ainakin kerran päivässä syödä rauhassa kun isot siskot kantelivat vauvaa. Nyt on ihanaa hoidella vauvaa kun tietää vähän enemmän mitä kun silloin pari kymppisenä. Lapsesta osaa nauttia ihan eri tavalla kuin silloin. Itellä on kans mahoton vauva kuume. Kyllä maailmaan lapsia mahtuu. :flower: :)
 
Mulla on lapset 7v ja 8v. Miehellänikin on 2 lasta (7v ja 10v) edellisestä liitosta. Olen kuumeillut jonkin aikaa (kuin myös miehenikin), mutta vielä ei olla aloitettu yritystä. Pelottaa ja tässä on muutama asiakin, joita pitää odottaa ennen kuin voidaan aloittaa yrittämään yhteistä lasta. Ikää on 34v enkä voi kovin pitkään lykätä vauvan tekoa. Uskon vielä jaksavani vauvan kanssa.
 
Mulla lapset 13, 11 ja nuorimmainen 3,5 kk.Itellä ikää 35v..Nautin tästä vauvasta suunnattomasti, eikä ole sanottua, etten enää yhtä tekisi..Isommat lapset ovat apuna hoitamassa ja vaikka odotusaikana hirvitti yövalvominen, hyvin olen jaksanut. Vauvakin on kyllä aina nukkunut hyvin. Mutta suosittelen lämpimästi!
 
Minulla 10v,8v lapset,miehelläni 13v ja 9v lapset ja sitten meidän yhteiset 2v ja 1v =)
Isot lapset rakastaa näitä pieniä ja höpöttävät ja lepertelevät heille aina.
Minulla meinaa tuo vauvakuume vieläkin aina välillä tulla,mutta katsotaan ;)
 
tuulituisku harmaana
Hui mitä tekstejä =) Toivon mukaan itse en ole samassa tilanteessa 5 vuoden kuluttua, kun nämä lapsukaiset ovat 7v ja 8v. Nyt en voisi kuvitellakkaan vielä tulevani raskaaksi. Tällä hetkellä vauvakuumeeni on kuollut ja miehellä kanssa.
 
Lisää vain, jos mieli tekee. Sulla on hyvä kun on kaksi vanhempaa lasta auttamassa tai ei ole kahta vaippaikäistä kerrallaan. Nukkumisesta ei koskaan tiedä. Kannattaa itse olla odotusaikana rauhallinen, jotta lapsi nukkuisi paremmin. Olen kuullut tälläistä. En tiedä pitääkö paikkansa, mutta mulla piti.
Itsellä on vasta yksi lapsi ja haluaisin lisää lapsia. Toivottavasti ikä ei tule esteeksi.
 
Meillä isommat oli 9v ja 7v, kun kuopus syntyi. Totta kai on haasteellista ja välillä rankkaakin aloittaa vauvaelämä alusta juuri, kun toiset alkavat olla omatoimisia ja "isoja". Oman haasteensa tuo myös eri ikäisten lasten erilaisiin kasvatusasioihin paneutuminen yhtä aikaa...
Mutta toisaalta, isommista on suuri apu, ainakin meillä. Kuopus saa rakkautta ja huolenpitoa niin monelta ihmiseltä, ettei tuosta voi kasvaa kuin onnellinen ihminen! :) Etenkin esikoisen ja kuopuksen välinen suhde on jotain ihmeellistä ja ihanaa seurattavaa, todella rakastavat toisiaan. Parivuotias kuopus kömpii joka aamu isonsiskon kainaloon ennen ylös nousua ja kikattelevat yhdessä, jne. =) Isosisko on oppinut vastuuta ja toisesta huolehtimista kuopuksen myötä ja on vauvasta asti hoitanut tätä mielellään.
 
tuukki
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.10.2005 klo 19:09 tuulituisku harmaana kirjoitti:
Hui mitä tekstejä =) Toivon mukaan itse en ole samassa tilanteessa 5 vuoden kuluttua, kun nämä lapsukaiset ovat 7v ja 8v. Nyt en voisi kuvitellakkaan vielä tulevani raskaaksi. Tällä hetkellä vauvakuumeeni on kuollut ja miehellä kanssa.
Tiedätkö ajattelin itse iha samoin vielä muutama vuosi sitten, mutta mistä lienee nämä ajatukset uudesta vauvasta vaan sitten sanut alkunsa... ;)
 
6,5v 4,5v ja 9kk ikäiset lapset,ihan hyvä ikäero jakautuma meille käypänen.Nuorimmainen nukkunut tosi hyvin,joten hänen takiaan ei ole tarvinnut valvoa...Mutta meidän kiintiö täysi luulisin,ikää minulla 36 ja mies 42.Ja työelämään on jo mukava palailla.
 
saispa neljännen
ite olen 28v ja lapset 7v,4v ja 1v. vauvakuume ollut jo jonkin aikaa mutta mies ei oikein innostu ajatukselle ku ei sitten autoon mahdu jne..tosinnyt nuorimmainen ollut vähän hankala..mutta ne hankaluudet ei kokonaan lopu vaikka lapset kasvaakin=)=) mitenköhän sen miehen pään sais käännettyä.lapsista nuorimmainen on meidän yhteinen,kaksi vanhempaa mun edellisestä avioliitosta
 
pearl
huomenia! meillä kaksi teini-ikäistä (14 ja kohta 12v) nyt on ollut leppoisaa kun lapset noin isoja ja aikaa jää vanhemmillekin =)
mutta kun tuo vauvakume "iski" yllättäen keväällä ja nyt sitten on kierukka "heitetty" :) ojaan ja odotellaan vaan...Fiilikset menee laidasta laitaan =olenko jo liian vanha, jaksanko enää, entäs raskaus tms. Mutta kyllä oikealta tuntuu...Juteltiin syksyllä asiasta lasten kanssa vakavasti ja hyväksyivät asian =) Pienempi jo muutaman vuoden painostanutkin. Mukavaa alkuviikkoa meille kaikille mammoille ja tuleville sellaisille :flower:
 
meilä on isommat lapset 14v ja 12v ja sitten on meidän iltatähti 8kk. Isommista on jo apua pienemmän hoidosa ja kotitöissä. On aikaa pikkuiselle kun vanhemmat lapset eivät enää halua niin paljon huomioita.
Kuopuksemme tykkää hirveesti leikkiä isompien siskojen kanssa, nauru on herkässä kun siskon näkee iltapäivällä kun koulusta tulevat.

Nyt itsekkin jaksaa paremmin jotenkin, silloin kun nuo vanhemmat lapset sain oli parikymppinen ja nyt tämän kanssa ikää on kertynyt yli 30v, ihan toisenlaista on tämän pienen kanssa, jotenkin tuntuu kuin aikaa olisi enemmän ja ehkä myös sitä iän tuomaa viisauttakin =)
 

Yhteistyössä