lapsenvahtina huomenna...

Frost in the ground

Aktiivinen jäsen
26.01.2010
3 513
1
36
Lupauduinpa sitten ottaa kummipoikani (6v) ja pikkuveljensä (1,5v) huomenna aamusta hoitoon... Nyt sitten tajusin että pojat ovat luonani ainakin 7 tuntia, koska kaverini on muuttamassa ja siksi tarvitsi lapsille hoitajaa.(ajattelin ensin että, ei siinä kauaa mene :D )

Mitä ihmettä keksin tekemistä kahdelle erittäin rasavillille lapselle? Pojilla tuskin on vaatetta sen verran mukana että vois välillä ulkoilla, (en hoksannut sanoa että vois pukea lapset lämpimästi.)
Isompi poika kuluttais mielellään aikaa tietokoneella pelaillen, mutta mä en oikein tykkää että pelataan jatkuvasti...Pienempi vaatii jatkuvaa huomiota ja perässä pitää kulkea koko ajan ettei tee mitään ilkeää. Tajusin sitte että mun pitää tehä ruuat ym... Enkä saa mitään korvausta lasten hoidosta. Kehtaanko enää pyytääkään?

No mut kunhan jotain tekemistä edes keksis niin päivä kuluis joutuin...Ehdotuksia?
 
Et enään voi pyytää korvausta. Ja ei ne nyt niin paljon syö. Ruoka ja välipala.

Jos ovat perheessä tottuneet ulkoilemaan niin äiti kyllä pakkaa varmasti ulkovaatteet automaattisesti mukaan.

Onko sulla siis pelejä tai leluja? Tarkoitan lautapelejä, mitä isomman kanssa voi pelata?

Katotte hätätilassa jonkun lastenleffan, jos ei muuten tekemistä. Vaikka pienempi ei varmaan paljon sellaisesta välitä.

Tsemppiä!
 
Voihan sitä laittaa viestin vaikka yölläkin et hei laita ulkoilu kamppeet mukaan ajattelin et ulkoiltaisiin...tms jos et usko et äiti laittaa automaattisesti ulkoilukammppeita
 
Tohon korvausasiaan: mulla ei tulis mieleenkään pyytää rahaa siitä, että autan kummipoikani äitiä hoitamalla kummipoikaani.

Ja anna sen isomman pelata, jos on hänelle mieluista puuhaa, keskity pienemmän perässä juoksemiseen.

Onko sulla itellä lapsia, vai miks tuntuu vaikeelta?
 
Siis ajatteleeko joku kummitäti oikeasti, että kehtaisi ottaa saati pyytää rahallista korvausta kummilapsen hoidosta????????????????????????????????????????

Ihan uskomatonta. Mitä sinä mietit että kummius merkitsee kun suostuit kummiksi?
 
Mulle ei ole tullut mieleenkään tarjota lasten kummeille rahaa kun hoitavat lapsiani... Olisi kyllä tosi outo tilanne jos he pyytäisivvät korvausta! He ovat lapsen kummeja!

Mihin sä sitä rahaa siis tarvitset? Ymmärtäisin jos menisitte leffaan tai teatteriin, niin laittaisi´n ehkä lasten lippumaksut mukaan, mutta siis jonkun kotiruuan hinnan vai meinasit pyytää? Junttia! Lapsellista ja itsekästä!
 
Voi luoja! Olet varmaan ihana KUMMI kun mietit jälkikäteen KORVAUSTA :O
Mitä vaatteisiin tulee niin soita lasten vanhemmille ja pyydä tuomaan ulkoiluvaatteet/varavaatteet kun noin pitkäksi ajaksi tulee ettei maitolasi tms kaadu päälle ja tarvi olla nakuna.
 
En ymmärrä minäkään tuota "palkan" pyytämistä, mutta tähän sinun lauseeseen on pakko takertua. Kummi ei ole sama kuin lapsenvahti.. :headwall:

Ei tietenkään kummi ole automaattinen lapsenvahti mutta kyllä meilläkin kummit on se ensimmäinen (ja viimeinen) oljenkorsi jos lapsenvahtia tarvitsemme.
Täytyy tunnustaa että olisimme mekin hiukan ihmeissämme jos kummit päättäisivätkin pyytää 10e tunti hoidosta etä saa tutustua kummilapseensa ihan kahden kesken ilman että me lapsen vanhemmat siinä vieressä häröillään.
 
Säkö et enää voi sanoo, et ottaisivat ulkovaatetta mukaan??
Sulla ei näemmä ole omia lapsia.. 1.5v ei todellakaan tee mitään ilkeää ja auttaakkaan ei tietenkään voi ilman rahallista korvausta. Aika surkean kummin on kaveri valinnut. Pahoittelut hänelle..
 
Siis ajatteleeko joku kummitäti oikeasti, että kehtaisi ottaa saati pyytää rahallista korvausta kummilapsen hoidosta????????????????????????????????????????

Ihan uskomatonta. Mitä sinä mietit että kummius merkitsee kun suostuit kummiksi?

En ole ap, mutta pakko takertua. Kun suostuin omien kummilasteni kummiksi, ajattelin, että minusta tulee lapsen aikuinen kaveri/ystävä. Ihminen, jolle lapsi kenties tulevaisuudessa pystyy kertomaan asioita, mitä omien vanhempien kanssa on vaikea jakaa. Olen apuna vauva-aikoina, vaihdan vaippa, pidän sylisssä, luen ja leikin. Saatan viedä lapsen eläintarhaan, huvipuistoon, kirjastoon tai puistoon, OMILLA EHDOILLANI.

Kummina en ole raha-automaatti, joka osallistuu vaunuja myöten kaikkiin ostoksiin. En ole ilmainen lapsenvahti, silloin kun vanhemmat sormiaan napauttavat. En ole myöskään automaattisesti kummin sisarusten ilmainen lapsenvahti, vaikka kummilapsen saatan joskus johonkin viedäkin. Sen on tarkoitus olla vain minun ja kummilapsen kahdenkeskistä aikaa.

En myöskään oleta, että oman lapseni kummit olisivat käytettävissä lapsenvahdin tehtävissä 24/7. Toivon, että he joskus vievät kummityttöään johonkin, vaikka edes sinne leikkipuistoon. Toivon, että kun he tulevat käymään, he huomioivat kummityttöään vaikka leikkimällä hänen kanssaan tai vaikka vain katsomalla lelua jota tyttö tulee näyttämään. Toivon, että he ovat läsnä ja kiinnostuneita tytön elämästä. Toivon, että he ovat sellaisia, joille tyttö voi puhua mistä vain. Ei, ei sen takia, että mä urkkisin tytön asioita heiltä, vaan että tytöillä on aikuinen turva, jos on asioita, joista ei meille vanhemmille halua puhua.
 
Kyllä minä ainakin olen ylpeä ja onnellinen jos kummilapseni vanhemmat pyytävät minua lapsensa hoitajaksi :)
Toki aina ei aikataulut käy yksiin mutta aina koetan olla avuksi jopa siinä lapsenhoidossa jos vain mahdollista.
 
No jos ei ole itsellä lapsia, niin lasten hoitaminen monta tuntia ei todella ole välttämättä mikään ihan itsestään sujuva asia kaikille!

Esimerkiksi nyt vaikka ruoka. Itse kun aikanani oli nuori opiskelija ja asuin yksin, ei jääkaapissa todella ollut välttämättä kuin valo. Enkä aina edes muistanut että syödäkin piti, ja että muutkin ihmiset haulaa syödä... Oli tärkeitä vähän muut asiat.

Se, että huusholli olisi ns. lapsiystävällinen, on ihan kohtuuton odotus jos huushollissa ei vielä tai enää ole lapsia. Omat lapseni ovat nyt jo muuttaneet pois kotoa ja ovat aikuisia, mutta annas kun tulee lapsia kylään - on hämmästyttävää miten joka paikassa onkin kaikenlaista kun alkaa niillä silmillä katsella. Sakset ja ompelus korissa joka on sohvan päädyssä; koiran vesikuppi; verenpainelääkkeet työpöydän reunalla keittiössä, kaukosäätimet sohvapöydän niitä varten tarkoitetussa lokerossa, kukkia jotka ehkä ovat myrkyllisiä (joissain jopa kivoja värikkäitä marjoja), lasku- ja muiden juoksevien paperien laatikostot pöytätasolla, sytkäri takan vieressä... Nämä kaikki ja paljon muita asioita saa sitten ravata varsinkin kun tollaisia taaperoikäisiä tulee käymään. En ole tahallani kalustanut asuntoani vaaralliseksi: elän niinkuin normaali ihminen jolla ei ole vauvoja huushollissa. Kuitenkin tuntuu että jotkut nuoret äidit ovat kovin hämmästyneitä että kehtaan elää näin... ja ehkä loukkaantuneitakin. (No, sitten ei tarvitse tulla meille toisten käymään.)

Pointtini on, että sen sijaan että syyttelette alkuperäistä, ilmeisen nuorta ja lapsetonta kummitätiparkaa, voisitte antaa nyt niitä kaikenpelastavia ja maailmojasyleileviä neuvojanne: miten ollaan lasten kanssa ja miten niitä voi huvittaa 7 tuntia, jos ei ajattelevainen äiti ole huomannut varustaa lapsiaan ulkoiluvaatteilla, eväillä ja käyttöohjeilla.
 
Jos ei muuta, niin antaa isomman pelata ja pienemmän kanssa voisi vaikka piirtää. Siihen ei tarvita kuin mikä tahansa kynä ja vähän paperinkulmaa. Voi piirtää jalkaa ja kättä. Jonkun ehdottama askarteluvinkki oli mainio! Halloweenkin tulossa. Aamullakin voi vielä sanoa niistä ulkoiluvaatteista. Ulkona ainakin aika kuluu nopeasti.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ajattelennäin;24909943:
No jos ei ole itsellä lapsia, niin lasten hoitaminen monta tuntia ei todella ole välttämättä mikään ihan itsestään sujuva asia kaikille!

Esimerkiksi nyt vaikka ruoka. Itse kun aikanani oli nuori opiskelija ja asuin yksin, ei jääkaapissa todella ollut välttämättä kuin valo. Enkä aina edes muistanut että syödäkin piti, ja että muutkin ihmiset haulaa syödä... Oli tärkeitä vähän muut asiat.

Se, että huusholli olisi ns. lapsiystävällinen, on ihan kohtuuton odotus jos huushollissa ei vielä tai enää ole lapsia. Omat lapseni ovat nyt jo muuttaneet pois kotoa ja ovat aikuisia, mutta annas kun tulee lapsia kylään - on hämmästyttävää miten joka paikassa onkin kaikenlaista kun alkaa niillä silmillä katsella. Sakset ja ompelus korissa joka on sohvan päädyssä; koiran vesikuppi; verenpainelääkkeet työpöydän reunalla keittiössä, kaukosäätimet sohvapöydän niitä varten tarkoitetussa lokerossa, kukkia jotka ehkä ovat myrkyllisiä (joissain jopa kivoja värikkäitä marjoja), lasku- ja muiden juoksevien paperien laatikostot pöytätasolla, sytkäri takan vieressä... Nämä kaikki ja paljon muita asioita saa sitten ravata varsinkin kun tollaisia taaperoikäisiä tulee käymään. En ole tahallani kalustanut asuntoani vaaralliseksi: elän niinkuin normaali ihminen jolla ei ole vauvoja huushollissa. Kuitenkin tuntuu että jotkut nuoret äidit ovat kovin hämmästyneitä että kehtaan elää näin... ja ehkä loukkaantuneitakin. (No, sitten ei tarvitse tulla meille toisten käymään.)

Pointtini on, että sen sijaan että syyttelette alkuperäistä, ilmeisen nuorta ja lapsetonta kummitätiparkaa, voisitte antaa nyt niitä kaikenpelastavia ja maailmojasyleileviä neuvojanne: miten ollaan lasten kanssa ja miten niitä voi huvittaa 7 tuntia, jos ei ajattelevainen äiti ole huomannut varustaa lapsiaan ulkoiluvaatteilla, eväillä ja käyttöohjeilla.

Öh. Mikään pakkohan se ei ole lapsenvahdiksi ryhtyä jos se on niin kamalan vaikeaa.. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja ajattelennäin;24909943:
No jos ei ole itsellä lapsia, niin lasten hoitaminen monta tuntia ei todella ole välttämättä mikään ihan itsestään sujuva asia kaikille!

Esimerkiksi nyt vaikka ruoka. Itse kun aikanani oli nuori opiskelija ja asuin yksin, ei jääkaapissa todella ollut välttämättä kuin valo. Enkä aina edes muistanut että syödäkin piti, ja että muutkin ihmiset haulaa syödä... Oli tärkeitä vähän muut asiat.

Se, että huusholli olisi ns. lapsiystävällinen, on ihan kohtuuton odotus jos huushollissa ei vielä tai enää ole lapsia. Omat lapseni ovat nyt jo muuttaneet pois kotoa ja ovat aikuisia, mutta annas kun tulee lapsia kylään - on hämmästyttävää miten joka paikassa onkin kaikenlaista kun alkaa niillä silmillä katsella. Sakset ja ompelus korissa joka on sohvan päädyssä; koiran vesikuppi; verenpainelääkkeet työpöydän reunalla keittiössä, kaukosäätimet sohvapöydän niitä varten tarkoitetussa lokerossa, kukkia jotka ehkä ovat myrkyllisiä (joissain jopa kivoja värikkäitä marjoja), lasku- ja muiden juoksevien paperien laatikostot pöytätasolla, sytkäri takan vieressä... Nämä kaikki ja paljon muita asioita saa sitten ravata varsinkin kun tollaisia taaperoikäisiä tulee käymään. En ole tahallani kalustanut asuntoani vaaralliseksi: elän niinkuin normaali ihminen jolla ei ole vauvoja huushollissa. Kuitenkin tuntuu että jotkut nuoret äidit ovat kovin hämmästyneitä että kehtaan elää näin... ja ehkä loukkaantuneitakin. (No, sitten ei tarvitse tulla meille toisten käymään.)

Pointtini on, että sen sijaan että syyttelette alkuperäistä, ilmeisen nuorta ja lapsetonta kummitätiparkaa, voisitte antaa nyt niitä kaikenpelastavia ja maailmojasyleileviä neuvojanne: miten ollaan lasten kanssa ja miten niitä voi huvittaa 7 tuntia, jos ei ajattelevainen äiti ole huomannut varustaa lapsiaan ulkoiluvaatteilla, eväillä ja käyttöohjeilla.

Huokaus... ja sekö on syy jäädä miettimään että pyydämpä kummilapseni ja hänen sisaruksen hoidosta palkkaa kun eihän minulla ole kokemusta.
No nyt on hyvä aika tutustua kummilapseen ja hänen perheeseen ;)
Kummin tehtävähän on osallistua kristilliseen kasvatukseen joten vaikka raamattu kouraan jos talosta muuta kirjoja ei löydy ;)
Viitaten siis siihen että mitä keksin tekemistä näille lapsille.

Se että asunto ei ole lapsiystävällinen niin ei paljon vaivaa vaadi jos niitä lapsia vahtii ja nostelee nyt ainakin lääkkeet tulitikut sakset ym nopeasti pois käden ulottuvilta ;)
Ja se että aloittajalla oli jo asenne että lasten vanhemmat eivät ole varustaneet lapsia ulkoilu/vara vaatteilla,
eli kovin fiksuna aapee taitaa pitää kummilasten vanhempiakin ;)
Joten ei ihme jos itsekin saa ryöpyn niskaan.
 
No jopas sain haukkuja! Ensinnäkään, koskaan en ole rahaa pyytänyt. Kirjoitin väärin. Olen palstalta saanut käsityksen että olen tyhmä kun en ole korvausta pyytänyt...Siksi kysyin. Ja lapset tunnen sen verran hyvin, että tiedän että he osaavat olla todella ilkeitä, heillä on ns. vapaa kasvatus, ei kuria. Olen heitä ennenkin hoitanut. Nyt on vain kyse pitemmästä ajasta, enkä tiedä mitä kaikkea voitais tehdä etteivät lapset aivan täysin kyllästy... Ja ystäväni tunnen täysin, eli hän ei oikeasti koskaan pue tarpeeksi lapsille (viestiteltiin aamulla että varautuu ulkoiluun), eikä hoksaa laittaa pienelle ruokaa tarpeeksi, (syö vain nania ja hätätapauksessa jotain pilttiä). Isommalle toki osaan ruuat tehdä,mutta äitinsä aikoi laittaa ruokaa mukaan. En ole huono tai tyhmä kummi, tyhmää oli antaa itsestään sellainen käsitys palstalla...Kirjoitin asiasta huonosti.
 
Kai se 1,5-vuotias muutakin päivän aikana syö, kuin nania? Jotain purkkiruokaa kuitenkin lisäksi?

Onko jotain legon tyyppisiä palikoita? Niillähän se pienempi leikkii tovin. Tai oikeastaan millä vaan voi leikkiä. Anna kattila ja kapusta. Ja ihan ronskisti komennat. Sinun kotisi, sinun sääntösi. Huonoon käytökseen pitää puuttua, vaikka kuinka olisivat vapaan kasvatuksen hedelmiä.
 
Kai se 1,5-vuotias muutakin päivän aikana syö, kuin nania? Jotain purkkiruokaa kuitenkin lisäksi?

Onko jotain legon tyyppisiä palikoita? Niillähän se pienempi leikkii tovin. Tai oikeastaan millä vaan voi leikkiä. Anna kattila ja kapusta. Ja ihan ronskisti komennat. Sinun kotisi, sinun sääntösi. Huonoon käytökseen pitää puuttua, vaikka kuinka olisivat vapaan kasvatuksen hedelmiä.

Joo ei muutakun "leipomaan" eli kattila tai muu astia ja joku millä siinä vispailla.. :) Lue kirjoja, jos saat vaatetta tarpeeks mukaan niin ulos..Ja tosiaan, komennat, niin minäkin tekisin..Ei tänne tulla sirkustelee vaikka kuinka tultaisiin vaan hoitoon..

Kyllä se siitä. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Frost in the ground
Kyllä sillä toivottavasti on ainakin pari purkkia ruokaa mukana. Jos ei ole, niin annan kyllä kotiruokaa pienelle myös. Kattila ja kapusta hyvä idea, mulla ei oikeestaan tullut edes mieleen että kodin tavarat voi toimia leluina :) On mulla pehmoleluja täällä, pienempi tykkää paijailla niitä. Jospa isompi vois sitte pelailla... Mietin että voitais ehkä leipoa yhdessä jotain, että poika sais osallistua :) Eiköhän me jotain keksitä...
 

Similar threads

Y
Viestiä
4
Luettu
3K
Aihe vapaa
vierailija
V

Yhteistyössä