Lapsenvahti teki oharit, mitäs nyt?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja oharit
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="nuuh";30237600]No osta edes isompi auto.[/QUOTE]

Jaa miksi? Paku riittää mulle ja tytölle oikein hyvin, mahtuu koiratkin kivasti kyytiin ja hoitolapsia ei ole tarve kuskata, eli miksi ihmeessä vaihtaisin "isompaan" (bussia voisi tietysti harkita... ;) )

ymmärrä ihmisiä jotka ei ymmärrä että kaikilla ei oo tukiverkostoa..ei meilläkään ole:/Itse kyllä tuossa tilanteessa järkkäisin niin että voisin omaa lasta pitää mukana kun hoidan muitakin lapsia,siinähän se menis mukana samalla:)

Ei hyvää päivää. Että oikein taksi hakee. . Ei toimis meillä.... No tapansa kullakin

No ei teillä varmaan. Tiedän monikin lapsia, jotka kulkevat päivällä päiväkodista terapioihin ja takaisin taksin kyyditsemänä. Kela maksaa omavastuun ylittävät osuudet tuosta. Hoitajat saattavat taksiin, taksikuski taas luovuttaa terapeutille ja terapeutti uudestaan taksikuskille, joka taas uudestaan hoitajille. Integroidussa erityisryhmässä oli paljon puhe- ja/tai toimintaterapiassa kävijiä.

voi hyvä luoja, kaikki eivät ole töissä kävelymatkan päässä tarhalta. 3-paikkaiseen autoon ei oikein pakata itseä+neljää hoitomuksua + omaa lasta -.-'

Pakko varmaan tosiaan soittaa tarhalle ja kysyä pystyvätkö sieltä joustamaan... 2h on vaan tosiaan "melko" pitkä jousto ja hävettää kysyäkkin, mutta eikai kysymällä mitään häviäkkään..

Sulla menee lapsiryhmä yli....Sen määrää laki!

Onpas taas vaikeaa tämä kirjoittaminen, siis eskari on osan ajasta kokopäiväisenä, pääsääntöisesti puolipäivää eli en voi (säännöllisesti) pitää omaa mukana

Alkuperäinen kirjoittaja minä--;30238227:
Eikö tulis halvemmaksi jättää yksi lapsi pois ja ottaa oma lapsi tilalle, jäis päivähoitokulut pois?
kaikki hoitolapset ovat saman perheen lapsia, tuskin suostuisivat siihen, että yksi olisi muualla hoidossa, muuten kyllä ottaisin mielummin tietysti oman itselleni hoidettavaksi.. Tosin tämähän nyt ei millään muotoa aloitukseen liittynyt..

Tiukoissa tilanteissa olen pystynyt kysymään lapseni ryhmän muilta vanhemmilta josko leikkitreffit sopisivat siten, että lapseni lähtee kaverin noutajan mukana ja minä tulen perässä hakemaan kotiin - pari kertaa ollut "tilanne päällä" ja aina on onnistunut. Suosittelen kokeilemaan!

No ei hyvää päivää näille jotka arvostelevat tukiverkkojen puutteesta. Ap:llahan on sitä, se vaan nyt "petti". On meilläkin tukiverkkoa, mutta silti voin kuvitella tilanteita jossa siitä ei ole apua, se kun on elämää! Hyvä kun asia järjestyi ja lapsen päiväkodissa ymmärrettiin, olisivat saattaneet alkaa hankalaksi kun lasta luovutetaan vieraalle taksikuskille.

Omalta kohdaltani muistuu sellainen kun olin iltavuorossa. Miehellä toimistotyöaika ja siis tietenkin lapsen haku, auto ei käynnistykään ja poikkeuksellisesti on vajaa 100km päässä koulutuksessa normityöpäivän sijaan. Kello on siis 15, lapsi haettava klo 16. Oli hetki mennyt tuumatessa että mitä tehdään, mulla sellainen työ etten pysty auton kanssa joka tilanteessa irrottautumaan, tuolloinkin olin kauempana sovitulla asiakaskäynnillä josta en olisi päässyt ajallaan, meillä siis molempien autoissa lastenistuimet. Isovanhemmat töissä, eikä kenelläkään turvaistuinta. Onneksi pk jousti jotta lapsi saatiin haettua asianmukaisesti (lainaistuimella ja pappa haki, myöhässä tosin) ja ymmärsivät tilanteen... Mutta pointtina siis että niin ne voi turvaverkotkin pettää ja elämässä sattuu ja tapahtuu.

Ohi aiheen, mutta mää en ymmärrä miksi kukaan pitää lapsia hoidossa klo 19 asti? (ne ap:n hoitolapset) Törkeetä mun mielestä! Eli lapset ei ehdi viettämään aikaa omien vanhempiensa kanssa kuin ehkä tunnin, ja sitten vaan nukkumaan. Kivaa elämää pienelle lapselle?

Ja samaa ihmettelen ap:sta; onko tärkeämpää hoitaa tuntemattomien lapsia, kuin olla oman lapsen kanssa????EN TAJUA! Eli oma lapsi on hoidossa, ja joutuu vielä illat olemaa lapsenvahdin kanssa, kunnes äiti tulee kotiin. Aika surkea aloitus elämälle, anteeksi vaan. Hoitaisit nyt ainakin normaalin työvuoron, eli klo 17 pois töistä ja hakemaan OMAA lasta!!Prkl! Toivon vaan että lapsi on yli 3-vuotias....

kaikki hoitolapset ovat saman perheen lapsia, tuskin suostuisivat siihen, että yksi olisi muualla hoidossa, muuten kyllä ottaisin mielummin tietysti oman itselleni hoidettavaksi.. Tosin tämähän nyt ei millään muotoa aloitukseen liittynyt..

No mikset alunperin järjestänyt töitäsi niin, että voit myös hoitaa omaa lasta? Ainahan hoidettavista voi kieltäytyä. En kyllä tajuu tätä asennetta että työ on tärkeämpää kuin oma lapsi. Eikö kiinnosta pätkääkään viettää aikaa oman lapsen kanssa? Tienaatko oikeeasti niin paljon enemmän hoitamalla muiden lapsia kuin hoitamalla omaa? (jos oma siis alle 3v).

Kyllä miun tietääkseni kaikki perhepäivähoitajat hoitavat myhös omiaan samalla, sehän sen työn idea onkin, että saa olla oman lapsen kanssa ja tehdä töitä samalla. Mut kun ei niin ei...En vaan tajuua.

Miksiköhän edes vaivaudun vastaamaan tähän? Noh, oma työaikani on klo 12-19, olen siis joka aamu lapseni kanssa n.klo 06(kun lapsi herää)-11.30 (=5,5h), lapsi menee tarhaan siis 11.30 ja hoitaja hakee klo 17, menevät puistoon/kotiin/kirjastoon tekemään jotain mukavaa ja kotiin menen lapsen kanssa klo 19.15 (=kun olen päässyt töistä) ja lapsi menee iltapesulle 20.30 ja sänkyyn 21.00 eli tunnin verran meillä on illallakin laatuaikaa perheen kesken ennen iltatoimia.
TOinen työvuoro minulla on 7.00-14.00, jolloin vien lapsen tarhaan 6.30 ja haen ~14.15, yhteistä aikaa siis jää 6h lapsen kanssa. Eli luulen vahvasti, että lapsi ei tästä kärsi sen enempää, kuin muutkaan tarhassa olevat mukulat. Ja kyllä, saan tästä huomattavasti paremmat ansiot, kuin mitä saisin jos olisin lapsen kanssa kotona. ja tämän lisäksi lapsen isä tosiaan tekee reissuhommia, pääsääntöisesti 1-2vk pois ja sen jälkeen 1-2vk kokoajan kotona, jolloin lapsi ei tietenkään ole tarhassa.
Onnea teille supermammoille, joilla on mahdollisuus loisia valtion elättinä kodissa vuodesta toiseen ja katkeroitua sielä. Meillä kun sentään on elämä, ja erittäin hyvä sellainen.

• Tykkää
Reactions: Pinki
Ohi aiheen, mutta mää en ymmärrä miksi kukaan pitää lapsia hoidossa klo 19 asti? (ne ap:n hoitolapset) Törkeetä mun mielestä! Eli lapset ei ehdi viettämään aikaa omien vanhempiensa kanssa kuin ehkä tunnin, ja sitten vaan nukkumaan. Kivaa elämää pienelle lapselle?

Ja samaa ihmettelen ap:sta; onko tärkeämpää hoitaa tuntemattomien lapsia, kuin olla oman lapsen kanssa????EN TAJUA! Eli oma lapsi on hoidossa, ja joutuu vielä illat olemaa lapsenvahdin kanssa, kunnes äiti tulee kotiin. Aika surkea aloitus elämälle, anteeksi vaan. Hoitaisit nyt ainakin normaalin työvuoron, eli klo 17 pois töistä ja hakemaan OMAA lasta!!Prkl! Toivon vaan että lapsi on yli 3-vuotias....

Sulle on vissiin vuorotyö tuntematon käsite. Prkele, sun kaltaasia tolloja.

Kiinnostaa myös, miksi olet järjestänyt työsi noin hassusti? Hoidat toisten lapsia klo 19 asti, mutta et ole ottanut omaa lastasi ryhmään mukaan? Et tiedä miten järjestät oman lapsesi haun, jos lapsenvahti peruuttaa kerran? Aika avuttomalta kuulostaa, ainakin minun korvaani. Miksi olet järjestellyt itsellesi noin hankalan tilanteen? Että oma lapsi on hoidossa ja sitten vielä lapsenvahti hakee hänet, jonka kanssa hän viettää illan. Taas yksi esimerkki siitä että oma työ on tärkeämpää kuin lapsen viihtyvyys. En koskaan asettaisi muiden lapsia etusijalle, ajattelematta miten pitkiä päiviä omalle lapsellesi muodostuu, ilman äitiä. Vietätkö edes viikonloppuisin aikaa lapsesi kanssa?

Alkuperäinen kirjoittaja Niin minäkin;30242906:
Lisäys edelliseen: Vietätkö viikonloput lapsesi kanssa, vai vietättekö miehen kanssa "laatuaikaa" ja lapsi on todennäköisesti mummolassa?

Mene sinä apina muualle mussuttamaan. Ei kukaan haluu kuulla sun pää-syvällä-siellä-juttujas. :)

Ihme sekopäitä täällä taas. Hyvinhän tuo on hoidettu, tämän kerran vaan tukiverkko tosiaan petti. Ja lapsen iästä riippuen lapsesta voi olla ihan kivaakin olla välillä "vapaalla äitistä". :D

Hyvä että taksihomma onnistui. Taksia mäkin olen käyttänyt apuna, tukiverkostoja ei oikein ole ja välillä nuo lasten viennit ja haut ei oikein meinaa onnistua mun tai miehen työaikojen mukaan. Olen tehnytkin paikallisen taksarin kanssa diilin, tiettyinä päivinä vie lapsia kouluun ja hinta on tosi sopiva. :)

T: paskamutsi joka on joka ikinen arkipäivä kotona vasta vähän ennen puolta kuutta

Yhteistyössä