Lapsenvahti teki oharit, mitäs nyt?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja oharit
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

oharit

Vieras
Meillä käynyt siis muutaman kerran viikossa nainen hoitamassa lasta pari tuntia kun teen pidempää työpäivää, hakee lapsen tarhasta klo 17 (tarha siis menee silloin kiinni) ja on 19.15 asti lapsen kanssa eli siihen asti, että kerkeän kotiin. Tänään oli sovittu tuollainen keikka ja vein sitten hyvillä mielin lapsen aamulla tarhaan ja tulin itse töihin, nyt tämä nainen soitti, ettei pääsekkään hakemaan lasta! Itse olen siis klo 19 asti töissä, tarha tosiaan menee kiinni klo 17, minulla ei ole mitään mahdollisuutta lähteä aikaisemmin ja kaikki sukulaiset asuu niin kaukana, etteivät pääse hakemaan. Mitäs tässä tilanteessa nyt pitäisi tehdä?? Aivot lyö tyhjää ja vtutus on suunnaton, tuuraajaakin yritin jo itselleni soitella, mutta ei onnistu tällä varoitusajalla.. Nyt helppiä, mitä ihmettä tässä tilanteessa voi tehdä??

minkä ikäisiä lapsia? onko mahis ottaa ne pariksi tunniksi sun työpisteen ääreen piirtelemään/katsomaan teeveetä tms? jos ei ole jumalaton matka työpaikan ja päiväkodin välillä, ni saisit haettua?

töistä lähteminen tarkoittaa sitä, että neljä muuta lasta jää ilman valvojaa. Olen siis yksityinen lastenhoitaja ja hoidettavien vanhemmat tulevat klo 19, eivät pääse aikaisemmin (soitettu, ei löydy ymmärrystä ja joustoa) eli ei taida se olla vaihtoehto. Kaikki tutut jo soitettu läpi.

töistä lähteminen tarkoittaa sitä, että neljä muuta lasta jää ilman valvojaa. Olen siis yksityinen lastenhoitaja ja hoidettavien vanhemmat tulevat klo 19, eivät pääse aikaisemmin (soitettu, ei löydy ymmärrystä ja joustoa) eli ei taida se olla vaihtoehto. Kaikki tutut jo soitettu läpi.

Entä sun muksun hoitajien ymmärrys ja jousto? Löytyykö?

eikö voi vaikka taksia tilata yhdelle tytölle, kun että lähteä neljän kanssa hakemaan, jos kerta tosiaan ihan väliaikanen juttu, eikä tavaksi tuu, niin ei kai niin isoa lovea lompsaan tee? vai onko matkaa se sata km?

[QUOTE="nuuh";30237525]Mikset saa haettua? Eikö niillä hoitolapsilla ole jalkoja?[/QUOTE]

voi hyvä luoja, kaikki eivät ole töissä kävelymatkan päässä tarhalta. 3-paikkaiseen autoon ei oikein pakata itseä+neljää hoitomuksua + omaa lasta -.-'

Pakko varmaan tosiaan soittaa tarhalle ja kysyä pystyvätkö sieltä joustamaan... 2h on vaan tosiaan "melko" pitkä jousto ja hävettää kysyäkkin, mutta eikai kysymällä mitään häviäkkään..

voi hyvä luoja, kaikki eivät ole töissä kävelymatkan päässä tarhalta. 3-paikkaiseen autoon ei oikein pakata itseä+neljää hoitomuksua + omaa lasta -.-'

Pakko varmaan tosiaan soittaa tarhalle ja kysyä pystyvätkö sieltä joustamaan... 2h on vaan tosiaan "melko" pitkä jousto ja hävettää kysyäkkin, mutta eikai kysymällä mitään häviäkkään..

No mitäpä jos soitat taksiasemalle ja kysyt, voisiko kuski hakea lapsen ja tuoda sun luo sinne sun työpaikalle? Jos onnistuu, niin ilmoitat oman lapsesi hoitopaikkaan, että taksikuski hakee ja tuo sun luo.

• Tykkää
Reactions: Puhero
Mä en ymmärrä, miksi pitää asua niin hitsin kaukana kaikista niistä ihmisistä, jotka voisivat hädän iskiessä auttaa.. Kun ilmeisesti lapsen isäkäön ei ole mukana kuvioissa.

Vastaisuuden varalle kannattaisi harkita lähiseudun äitien kanssa hoitorinkiä tai vastaavaa. Itselläni asuu hätävarahakijoita kohtuu lähellä, mutta paikallisella Facebook-kirpparilla välillä aina mammat sopivat pienissä ryhmissä vastavuoroisesta hoidosta ja sillälailla varmaan saisi itselleen hätävarahakijoitakin ryhmällisen- toki itse saattaa sitten joutua siihen hommaan myös. Tai vaikka kysyä oman lapsen päiväkotiryhmästä muutamalta vanhemmalta voisivatko tällaisessa hätäerikoistilanteessa ottaa sunkin lapsen mukaansa, kun hakevat omansa. Mä ainakin voisin ottaa, jos joku kysyisi...

Mä en ymmärrä, miksi pitää asua niin hitsin kaukana kaikista niistä ihmisistä, jotka voisivat hädän iskiessä auttaa.. Kun ilmeisesti lapsen isäkäön ei ole mukana kuvioissa.

No kylläpäs olen tyhmä kun en myy taloa, eroa töistä ja muuta äitini perässä ympäri suomea... Lapsen isä on reissuhommissa, ei nyt saanut mistään yksityiskonetta lainaan, että lentäisi suomeen hakemaan lapsen tarhasta ja kavereillakin on ikävä kyllä myös oma elämä, omat työt yms niin aina ei pääse repeämään edes hyvien kavereiden takia. Ja loppusuku asuu ruotsin puolella ja ei, sinnekkään en muuta sen takia, että kun kerran vuodessa iskee paniikki tilanne niin olisi apu lähellä ;)

Mutta kiitos kaikille, taksikeskukseen ja pk soitin ja tyttö pääsee taksilla tänne, ei vain tullut itselle moinen vaihtoehto mieleen :)

No kylläpäs olen tyhmä kun en myy taloa, eroa töistä ja muuta äitini perässä ympäri suomea... Lapsen isä on reissuhommissa, ei nyt saanut mistään yksityiskonetta lainaan, että lentäisi suomeen hakemaan lapsen tarhasta ja kavereillakin on ikävä kyllä myös oma elämä, omat työt yms niin aina ei pääse repeämään edes hyvien kavereiden takia. Ja loppusuku asuu ruotsin puolella ja ei, sinnekkään en muuta sen takia, että kun kerran vuodessa iskee paniikki tilanne niin olisi apu lähellä ;)

Mutta kiitos kaikille, taksikeskukseen ja pk soitin ja tyttö pääsee taksilla tänne, ei vain tullut itselle moinen vaihtoehto mieleen :)

No osta edes isompi auto.

Mopoauto?

Jälleen kerran tänne vastailee nämä ihmiset joiden elämä on joko niin pirun yksinkertaista (toimistotyö 9-17, ydinperhe, valtava tukiverkko toiminnassa 24/7) tai ovat muuten vaan kykenemättömiä ymmärtämään juuri mitään. Mutta onneksi sait asian järkättyä. Tosi hankala tilanne! Taksi oli mainio idea :)

• Tykkää
Reactions: Puhero

Yhteistyössä