Lapsenvahti asiaa

Olemme mieheni kanssa menossa hoitamaan yhdeksi illaksi ystäviemme 3v lasta. Jännittää aika lailla. Tämä lapsi on kovasti äidissään kiinni, eikä ole koskaan ollut esim. sylissäni. Onneksi on myös hyvin kiintynyt reilusti vanhempaan isosiskoon, jos se rauhoittaisi.

Ystävillämme on todella raskas elämäntilanne ja mies haluaisi viettää hetken yhteistä aikaa, jota on ollut pari tuntia viimeksi varmaan 4 vuotta sitten. Vaimo ei tiedä vielä mitään, tää on hänelle yllätys. Mitenköhän tässä käy. Antakaa neuvoja kiitos. Pelkään, että kun menemme paikalle ja pariskunnan pitäisi lähteä itkevät sekä äiti että lapsi ja koko hieno suunnitelma on pilalla.

Toinen asia, mitä kivaa iltapalaa laittaisin heille valmiiksi? Ovat siis menossa meidän mökille rentoutumaan. Sen tiedän etteivät mistään erikoisista systeemeistä tykkää, mut jotain pientä luksusta.
 
Lapsi itkee varmasti, olkaa ne reippaat ja turvalliset aikuiset. Heipat ja vanhemmat ovesta. Kaikenlaista millä rauhoittaa lasta ja saada huomio muualle. Hoitajan epävarmuuden lapsi vaistoaa ja se ei auta asiaa. Myös vanhemmille on helpompi lähteä jos näkevät että tilanne on hallussa.
Mökille jotain mistä pitävät, onko se sitte makeaa vaiko suolaista.
 
Täytyy vramaan keksiä joku varasuunnitelma. Kyllähän me varmaan pystytään reippaana olemaan, mutta tää äiti välillä oikein lietsoo sitä lastaan siis tuntuu, että oikein haluaa toisen olevan itsestään riippuvainen ja kokee näin olevansa tärkeä. Tämä siis ärsyttää välillä kun käyn siellä, ei välttämättä huomioi mua juuri ollenkaan, vaan hösää lapsensa kimpussa koko ajan. Mä sitte luen sohvalla vanhoja lehtiä.
 
Voisitteko ottaa mukaan jotain leikkikaluja, pelejä, tehtäväkirjoja? lapsi kun alkaa itkeä, niin lykkäätte vanhemmat ovesta ja sanotte reippaasti heippa ja hauskaa iltaa. Lapsi syliin ja vaikka palapelin tekoon.

Miten olisi itse tehty pitsa ja ruokaisa salaatti?
 
Täytyy vramaan keksiä joku varasuunnitelma. Kyllähän me varmaan pystytään reippaana olemaan, mutta tää äiti välillä oikein lietsoo sitä lastaan siis tuntuu, että oikein haluaa toisen olevan itsestään riippuvainen ja kokee näin olevansa tärkeä. Tämä siis ärsyttää välillä kun käyn siellä, ei välttämättä huomioi mua juuri ollenkaan, vaan hösää lapsensa kimpussa koko ajan. Mä sitte luen sohvalla vanhoja lehtiä.
Annatte äidin antaa yhdet halit ja sitten ulos ovesta :) Ihan oikeasti. Tuo teidän suunnitelma on oikein hyvä ja tekee tuolla perheelle varmasti hyvää. Tosin luulen, että jos äiti tuon tyyppinen niin mahtaakohan lähteä mihinkään tai sitten haluaa nuorimman mukaan. Älkää nyt sentään tuohon sitten suostuko, vaan laitatte sen äidin ovesta ulos.
 
  • Tykkää
Reactions: sokuri74
No en kyl siihen suostu, et ottavat pienen mukaan. Sitte antaa koko asian olla. Viimeksi kun oltiin siel mökillä yhdessä äiti oli koko ajan hermoromahduksen partaalla lapsensa kanssa. Paikka ei ole ollenkaan turvallinen vilkkaalle kolmevvuotiaalle.
 

Yhteistyössä