Lapseni on lihava, 10-v, 137 cm ja 62 kg :X

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja zeldax64
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mun 10 v painaa 25kiloa!!! Uskomatonta että lapsi voi olla noin lihava. Ei pahalla, mutta mun mielipide on että vika on vanhemmissa, ellei sitten lapsella jokin fyysinen sairaus joka aiheuttaa....

Itse oon samassa tilanteessa, kun ap, ja kaikkea on kokeiltu.
On psykiatrit, psykologit, ravintoterapeutit ja yleislääkärit.
Helppo se on sanoa, että tuo on provo, vaan ei ainakaan meillä.

Jos sitten kysyy vaikka vielä täältä, niin HAUKUT on se tärkein anti, jonka saa.
En voisi kuvitellakaan, että kovin viisaita neuvoja vois tulla, mutta ainakin jonnekin voi oman
Huolensa kertoa nimettömänä.
Julkisesti kun saa vaikka mitä häiriintyneitä kommentteja ihan tuon meidän pojan kuullen tarpeeksikin.
No täältä niitä pisaa ihan törkeimmän kaupalla, kun voi myös vastata nimettömästi.

Se vaan kiinnostaisi, että onko jollain OIKEASTI ollu samanlaista ongelmaa ihan noihin vvasrasteluihin saakka ja
miten niistä on selvitty.

Siis sama tilanne ja ikä, kun ap:lla, mutta kyseessä on poika.

Ensinnäkin lapsella pitäisi olla säännölliset ruoka-ajat, jolloin hän syö oikeaa ruokaa. Jos ruoka ei maistu, ei tule viikkorahaa tai herkkujakaan. Jos lapsi varastaa, pitää sillä olla seurauksia, vaikkapa puhelin pois. Herkkujen pitäisi myös olla lukkojen takana. Tarjolla pitäisi olla terveellisiä, helppoja välipaloja. Ja 10-vuotiaan ei pitäisi käyttää koiraa yksin lenkillä.

Ensinnäkin lapsella pitäisi olla säännölliset ruoka-ajat, jolloin hän syö oikeaa ruokaa. Jos ruoka ei maistu, ei tule viikkorahaa tai herkkujakaan. Jos lapsi varastaa, pitää sillä olla seurauksia, vaikkapa puhelin pois. Herkkujen pitäisi myös olla lukkojen takana. Tarjolla pitäisi olla terveellisiä, helppoja välipaloja. Ja 10-vuotiaan ei pitäisi käyttää koiraa yksin lenkillä.
Minä käytin jo 7-vuotiaana aikuista labradorin-noutajaa..

Muuten olen asiasta samaa mieltä..

Nyt olen siis 12 ja käytän kolmea isokokoista koiraa samaan aikaan lenkillä

Yleensä lihavilla lapsilla on lihavat vanhemmat...

Ap:n ehdottama aresti, jos ei ole laihtunut, on aika onneton kasvatuskeino, lihavuushan ei ole lapsen vika ja lasta on ihan turha siitä rankaista.

Mihin tyhjiöön lapsi syö? Mitä häneltä puuttuu?

Miks lihavuuteen ei tartuta ajoissa? Aika kauan on kateltu jos lapsi jo tuossa kunnossa. Miksi ei asiaan voisi puuttua heti kun näkee, että nyt lapsi ei ole enää hoikka.

Yhteistyössä