Lapseni on "kidnapattu" :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nyt harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nyt harmaana

Vieras
Olo on ainakin otsikon mukainen!
Olen viimesilläni raskaana, LA meni jo ja tietenkin oloni ja liikkuminen ollut sen mukaista. Olen kuitenkin käyttänyt lapsiani päivittäin ulkona ja hoitanut muutkin askareet ; ruoan laitot, siivoukset, pyykkäykset yms. arki rutiinit.
Lapset ovat 4v. ja nuorimmainen 1v.9kk. Anoppi ehdotteli viime viikolla, että voisi ottaa lapset luokseen kun on töistä vapaata nyt pidemmästi. Hän oli tietoinen siitä, että olemme mieheni kanssa nyt väsyneitä, meillä kun on ollut tässä muuttokin kuukauden sisällä takana ja kaiken kukkuraksi erokin. Mieheni kuitenkin ollut erittäin tiiviisti minun ja lasten apuna vielä. Mutta nämä seikat tietenkin ovat veroittaneet jaksamistamme.

No, suostuin, että lapset voivat mennä mummolaan mikä on n. 200 km päässä. Mutta koska nuorimmainen on vielä niin pieni, niin sanoin, että max. 3 yöksi. Mummi oli tästäkin eri mieltä, meinasi, että kyllä se pärjää. Joo, kyllä ehkä pärjää, mutta kuitenkaan ei ole hyväksi olla erossa vanhemmistaan ihan mahdottomia aikoja. Laskiskelinkin, että vauvan ois ollut hyvä syntyä tähän saumaan, mutta yli menee raskaus niin että "ropisee". :(
Tänään oli tarkoitus, että mummi tuo lapset kotiin, se kolme yötä meni jo. No, kuinkas ollakkaan - sain aamulla heti puhelinsoiton ja hän kertoi, että tuovatkin lapset huomenna!!!! Siis mä jotenkin arvasin tämän kun niin oli alunperinkin sitä mieltä, että voi pitää ne kauemmin. Laitoin jo miehellekkin viestiä töihin, että lapset eivät tulekkaan tänään! Ehdotin, että pyydän jotain ystävää mukaan (siltä varalta että synnytys käynnistyy) ja lähden ne itse hakemaan. Sitä vaan mietin, että miten jaksan istua tässä tilassa autossa 400 km. Mitä ihmettä mä voin tehdä?? Kyllä on niin kurja olo, ikävä kova lapsia ja sitten se, että oli sovittu,että tänään tulevat ja sitten eivät tuokkaan. Täällä napanuora sinkuu kyllä tällä äidillä ja kovasti!!

Soita ja juttele lasten kanssa ja jos (kun) kuulostaa että lapsilla on hauskaa niin anna olla ja odota huomiseen. Yksi yö pitempään ei vaikuta mihinkään ja saat ansaitsemaasi lepoa.

En usko et sun kannattaa lähteä niitä hakemaan. :) Tulevat sitten huomenna.
JA seuraavalla kerralla sanot mummolle että lapset pitää tuoda silloin kun sovitaan.

On meilläkin ollut samanmoista, äiti asuu 6ookm päässä ja on joskus tuonut lapset myöhemmin kuin on sovitttu, koska välimatka on niin pitkä ja lapset viihtyneet hyvin. (Tosin meidän muksut olleet isopia)

Olen edellisten kanssa samaa mieltä. Soitat lapsille ja kuulostelet, onko heillä mukavaa siellä. Jos kaikki on kunnossa, niin otat itse rennosti ja odotat lapsia huomenna saapuvan.

Alkuperäinen kirjoittaja Mankell:
En usko et sun kannattaa lähteä niitä hakemaan. :) Tulevat sitten huomenna.
JA seuraavalla kerralla sanot mummolle että lapset pitää tuoda silloin kun sovitaan.

On meilläkin ollut samanmoista, äiti asuu 6ookm päässä ja on joskus tuonut lapset myöhemmin kuin on sovitttu, koska välimatka on niin pitkä ja lapset viihtyneet hyvin. (Tosin meidän muksut olleet isopia)

Voi olla,että "seuraavaa kertaa" saavat kyllä tämän jälkeen odottaa!!
Olen toki soittanut päivittäin, nuorimmainen ei vaan vielä edes osaa puhelimessa puhua. Ei mulla tuon isomman lapsen suhteen "hirvitä", mutta toinen on vielä niin pieni. Voihan olla, että tämä raskauskin ja sen tuoma "avuttomuus" tekee tepposia myös mielelle, mutta itkua täällä kyllä väännän menemään - ikävä on ollut jo tosi kova ja sitten eivät tuokkaan heitä siten miten on sovittu.

Kuuleppas nyt.Sinä et nyt enää matkusta mihinkään noin pitkää matkaa!
Istut alas ja yrität rentoutua vaan :) Ei sun lapsilla varmaan mitään hätää oo,mumminsa kanssa ovat eikä minkään roiston :) ja kohta niitä on sulla kolme siinä ympärilläsi :)
Onnea uudesta vauvasta jo etukäteen!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Istut alas ja yrität rentoutua vaan :) Ei sun lapsilla varmaan mitään hätää oo,mumminsa kanssa ovat eikä minkään roiston :) ja kohta niitä on sulla kolme siinä ympärilläsi :)

Kiitos onnitteluista!
Sehän siinä onkin, siinä reissussa menee koko päivä ja autossa istumien tekee "kutaa" muutenkin. Ja jos synnyttys lähtee käntiin, niin siellä päässä niitä ei edes hoideta - tulevat sieltä päästä tänne isompaan kaupunkiin synnyttämään. Eli huonostihan siinä voi käydä. Mulla viikot nyt 40+5.

Tiedän, että minua pidetään nipottajana, anoppi ja mieheni siis. Mutta minkäs näille tunteilleen tekee ja kuitenkin se on tosiasia, että ei nuin pieni vielä tartte olla äidistään kovin kauaa erossa ellei ihan pakko ole.

Alkuperäinen kirjoittaja ap.:

Kiitos onnitteluista!
Sehän siinä onkin, siinä reissussa menee koko päivä ja autossa istumien tekee "kutaa" muutenkin. Ja jos synnyttys lähtee käntiin, niin siellä päässä niitä ei edes hoideta - tulevat sieltä päästä tänne isompaan kaupunkiin synnyttämään. Eli huonostihan siinä voi käydä. Mulla viikot nyt 40+5.

Tiedän, että minua pidetään nipottajana, anoppi ja mieheni siis. Mutta minkäs näille tunteilleen tekee ja kuitenkin se on tosiasia, että ei nuin pieni vielä tartte olla äidistään kovin kauaa erossa ellei ihan pakko ole.

Ymmärrän ihan täysin tuon ikävän tunteen, lähestyvä synnytys vielä korostaa herkkyyttä :hug:

Ajattele se vaikka niin että jos pienin päättäisikin lähteä syntymään juuri tänään - on sitten isommat jo valmiiksi hoidossa?

Jaksamisia sinulle :flower:

Ota vain rennosti... pää asia että lapsilla on mukavaa ja mukavaa varmasti on kun on mummu joka ne hoitoonsa haluaa! Eri asia jos oikein tuputtaisit lapsias hoitoon jollekkin niin et voi olla varma hoitaako se vastapuoli lapset mielellään ja hyvin. Minulla on 4 jo isoa lasta, mutta oisin ollut iki onnellinen aikoinaan jos olis ollut joku joka välillä lasten perään ois kattonut ja ne hoitoonsa halunnut. Olen 4:n lapsen yh-äiti. Sillon tällöin on äitini lapset ottaneet luokseen viikoksi. Siinäpä ne lomailu kerrat tälle elämälle. Levähtänyt äiti kun jaksaa kuitenkin paremmin.

Alkuperäinen kirjoittaja pata akka:
Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Siis mistä miehestä sä puhut? Onko sulla jo uus kuvioissa? Ensin kirjoitit että erositte ja sit jatkat kirjoittamalla miehestäs..?

häh? :o

Siis olemme juuri muuttaneet erilleen, naimisissa yhä, sillä vielä "miehittelen" häntä. Ei todellakaan ole uutta vielä kuvioissa. Miheni vaan ei jaksanut enää parisuhdettamme eikä tätä perhe-elämää, sillä olemme nyt asumiserossa. Ottaa kuitenki osaa kovasti vielä, koska uusi vauvakin on pian syntymässä. Ja haluaa toki jatkossakin olla lasten kanssa, mutta kun saa olla välillä itsekseenkin, niin hän jaksaa siten paremmin.

Voisi joku kidnapata nuo minunkin lapset edes yhdeksi yöksi, mutta ei ole pelkoa!!
Koko raskauden aikana ei oo apua näkyny vaikka oisin missä kunnossa.
Lisäksi ajan noin 2-3 krt viikossa 200km päähän sairaalaan veljeni luokse. Viimeksi eilen. Lapset mukana. Ja viikkoja on 40+4. Enkä ole vielä hirveää ongelmaa nähnyt.

Alkuperäinen kirjoittaja Terhikki:

Kiitos onnitteluista!

Ymmärrän ihan täysin tuon ikävän tunteen, lähestyvä synnytys vielä korostaa herkkyyttä :hug:

Ajattele se vaikka niin että jos pienin päättäisikin lähteä syntymään juuri tänään - on sitten isommat jo valmiiksi hoidossa?

Jaksamisia sinulle :flower:

Kiitos ihanasta viestistäsi!
Näinhän minä ajattelinkin, että nyt ois vauvan hyvä sauma syntyä, mutta kun ei se toivomalla ulos näytä tulevan. :/ Olen kärsinyt korkeasta verenpaineesta nyt loppuraskaudesta ja eilen kävin polillakin sen vuoksi, mutta eipä ne vielä mitään asialle tehneet. Vauva kun voi ihan hyvin.

Joo, olen tässä tullut "järkiini" sen verran,että en ota riskiä ja lähde niitä nyt hakemaan. Siellä päässä kun ei edes ole mahdollista synnyttää JOS tämä päättäisi tänään syntyä. Kiukkuinen ja itkuinen kuitenkin olen, sille en mitään mahda. Ja luulen, että pienimmäinen ikävöi tavallaan eroa vaikkei sitä vielä osaa kertoa.

Jos ihan tosissaan haluat ne lapset kotiin, soitat ensin miehelle että hoitaa muksut kotiin tai soitat poliisille ja palauttavat sit virkakyydillä muksut. Tai sitten päätät että olkoot vielä mutta teet silti miehelle selväksi että huomenna takas tai juttelevat lapset pääsee kehumaan istuneensa piipaa-autossa kotimatkalla.

Mä tekisin jälkimmäisen.

Vaikka pienin on nyt erossa sinusta, niin hänellä kaiketi hyvä mummo, isompi sisarus siellä mukana. En usko,että hän kärsii mitenkään tästä kerrasta. Ajattelet vaikka, että hän on ollut siellä kolme päivää, miksei se neljäskin mene siihen. Mitään niin pahaa tuskin voi olla,että jos on viihtynyt kolme päivää mummilla, etteikö neljäskin menisi. Menkää ukon kanssa vaikka syömään ulos :D

Vaikka pienin on nyt erossa sinusta, niin hänellä kaiketi hyvä mummo, isompi sisarus siellä mukana. En usko,että hän kärsii mitenkään tästä kerrasta. Ajattelet vaikka, että hän on ollut siellä kolme päivää, miksei se neljäskin mene siihen. Mitään niin pahaa tuskin voi olla,että jos on viihtynyt kolme päivää mummilla, etteikö neljäskin menisi. Menkää ukon kanssa vaikka syömään ulos :D

Ai te olette erossa :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja sama:

Ai te olette erossa :whistle:

Siis kyllä me itseasiassa käytiinkin eilen ulkona yhdessä syömässä. :) Ja tulipa tuo vielä saunomaan tänne ja jäi vieläpä yöksikin, ja tehtiinpä vielä sitä yhtäkin "ässää". Eli ei tää nyt niin lopullista, ainakaan vielä ole, tämä ero.

Ymmärrän sun pointtis mulla on ihan samallainen anoppi. Hänen kanssaan sovitaan jotain mut hän ei sit kuitenkaan osaa käyttäytyä sovitun mukaisesti kun kyse on vain "pikku" asioista. Minä varmasti soittaisin ja sanoisin et lapset kotiin nyt tai sit saat keskustella poliisin kanssa! Meillä nää tapaukset on vaan onneksi olleet ihan mitättömiä mut jos hän ei mun lapsia palauttaisi sovitun mukaisesti niin ei hän niitä sit enää hoitaisikaan.

anna hyvä ihminen lasten olla mummolassa siihen kunnes uusi vauva syntyy. ovat siellä turvassa tuttujen ihmiseten luona ja sinä saat keskittyä synnytykseen kaikessa rauhassa ilman huolta lasten hoidosta. soittelet lapsille ja silleen. ehdottomasti lapset kotiin vasta synnhytyksen jälkeen.

t. hän jonka synnytykset ovat meinanneet muuttua katastrofeiksi juuri isompien lasten hoito-ongelmien takia.

Alkuperäinen kirjoittaja pata akka:
Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Siis mistä miehestä sä puhut? Onko sulla jo uus kuvioissa? Ensin kirjoitit että erositte ja sit jatkat kirjoittamalla miehestäs..?

häh? :o

Siis olemme juuri muuttaneet erilleen, naimisissa yhä, sillä vielä "miehittelen" häntä. Ei todellakaan ole uutta vielä kuvioissa. Miheni vaan ei jaksanut enää parisuhdettamme eikä tätä perhe-elämää, sillä olemme nyt asumiserossa. Ottaa kuitenki osaa kovasti vielä, koska uusi vauvakin on pian syntymässä. Ja haluaa toki jatkossakin olla lasten kanssa, mutta kun saa olla välillä itsekseenkin, niin hän jaksaa siten paremmin.

Ahaa, okei!
Mutta hän on kuitenkin paljon luonanne ja auttaa sinua arjen pyörittämisessä ja se on todella hienoa!

Mä olen kyllä sitä mieltä että anoppi teki väärin kun kuvittelee voivansa vain ilmoittaa milloin tuo lapset kotiin, mutta sinuna kuitenkin tossa tilanteessa nielaisisin kiukkuni ja yrittäisin nauttia näistä viimeisistä hetkistä itsekses. Kohta tulee isommat lapset kotiin ja vauva syntyy etkä siinä vaiheessa voi enää nostaa jalat pöydälle ja uppoutua vaikka hyvän kirjan pariin teekuppi kädessä. Joten tee se nyt :)

Yhteistyössä