Lapseni on facebookissa....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äiti vm. 75
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

Äiti vm. 75

Vieras
Hei!

Sain selville että lapseni joka on 8-vuotias on tehnyt itselleen facebook ja irc-galleria profiilin. Hän tietysti oli innoissaan uusista paikoista, mutta äitinä vähän huolestuin, koska tuon ikäinen lapsi on haavoittuvainen, naiivi ja myös huomionkipeä. Tiedän että hän on siellä, koska niin ovat kaikki kaveritkin, mutta siellä liikkuu myös kaikenlaista laitapuolen porukkaa...

Miten voi luottavaisin mielin antaa lapseni olla näissä paikoissa?

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
miten ton ikänen on voinut tehdä facebookkiin profiilin? pikkuveljeni ei voinut ja on jo 12v.

nyt on vellit ja puurot mennyt sekaisin.
facebookiin voi tehdä vaikka 5v profiilin mutta irc-galleriaan ei.
mutta juu kyllä minäkin ap:na olisin huolissani kun niin paljon niitä epämääräisiä liikkuu noissa paikoissa.

Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Tuon ikäinen ei kuulu irc-galleriaan, eikä Facebookiin. Ei vaikka kuinka kaveritkin on siellä.

Samaa mieltä.
Ja olen sitäkin mieltä, että 8-vuotiaan ei tulisi saada käyttää nettiä ilman aikuisen valvontaa.

siellä on ikäraja,itse kävin juuri ilmiantamassa pikkuveljeni joka ei suostunut itse poistamaan tiliään vaikka pyysin...
se ei ole musta lasten paikka,varsinkaan tuon ikäisten:(

Myös siskoni lapsi on Fb:ssä ja hän täyttää 10.v Sinnehän voi kuka tahansa kirjautua, jos valehtelee ikänsä! Pitää varmaan itse tehdä profiili niin näkee varmasti mitä lapsi siellä tekee tai kuka lähettelee mitäkin.

Täytyykin pyytää että tyttö opettaa äitiään käyttämään facebookkia! Samalla tulee oltua yhdessä!

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Tuon ikäinen ei kuulu irc-galleriaan, eikä Facebookiin. Ei vaikka kuinka kaveritkin on siellä.

Samaa mieltä.
Ja olen sitäkin mieltä, että 8-vuotiaan ei tulisi saada käyttää nettiä ilman aikuisen valvontaa.

Meillä 14-vuotiaskin käyttää nettiä yhteisissä tiloissa ja koneessa on lapsilukko kielletyille sivuille.

Alkuperäinen kirjoittaja Äiti vm. 75:
Myös siskoni lapsi on Fb:ssä ja hän täyttää 10.v Sinnehän voi kuka tahansa kirjautua, jos valehtelee ikänsä! Pitää varmaan itse tehdä profiili niin näkee varmasti mitä lapsi siellä tekee tai kuka lähettelee mitäkin.

Täytyykin pyytää että tyttö opettaa äitiään käyttämään facebookkia! Samalla tulee oltua yhdessä!
turhaa sä meet tekemään itsellesi sivuja, jokainen voi laittaa asetukset niin että vain kaverit pääsee sivuillesi (fb:ssa)

Ehkä kalkkis olen,mutta kieltäisin ja poistaisin lapseni noista sivustoista.
Aivan liian nuori minusta 8v. noihin juttuihin.
Meillä olen seurannut 15 vuotiaankin sivustoja missä käy...alkaen aikoinaan habbo hotellista ja nyt on face bookissa ja harrastesivuilla.
Ihan fiksusti antanut omia tietojaan.
Nuo omien kuvien ja tietojen antamiset ovat kyllä 8 vuotiaalla ihan takuulla hakusessa, paljon tehdään sillä verukkeella,että kaveritkin.

Uusimmat

Yhteistyössä