Lapseni on koulukiusaaja...

Tuo potkimis juttu oli aika monimutkainen.... Kummatkin väittää("uhri" ja poika) ettei ollut mistään vakavasta kyse, vaan oli leikkipainia jota esitettiin toisille hymynaamoin, ja seuraavaksi olisi poikaa itseään "potkittu". alkaa jo mennäluotto poikaan kun aika usein samanlaisia seltyksia tulee....

ei
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Anteeks nyt vaan, mutta oon vakaasti sitä mieltä, että kotona ei oo riittävää kuria, jos lapsi kiusaa.
ei se ole aina siitä kiinni...käytöshäiriöisiin lapsiin ei kuri auta. Heillä on usein taitoja joita eivät osaa...olisi hyvä selvittää pojan kohdalla perin pohjin mistä on kyseTai lapsella voi olla esim masennus.
Rajat ovat tietenkin tärkeitä, mut jos kyse olisi kurin puutteesta niin tuskin näitä ongelmia olisi

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Ryysyrannan rinsessa:
Anna selkään niin pahasti että perse on niin hellä viikkokausia ettei sillä istuta. Sitten vie se sinne koululle, vetaise housut nilkkoihin, ja näytä muillekkin kuinka näitä kiusaajia kohdellaan.

Voin kuule taata että loppuu se ängsti siihen pirun paikkaan pojalla.
Ja väkivallallako asiat teillä kotona ratkaistaan??Lapsen hakkaaminen auttaa tosi paljon asiaa,harmi että tommosia sun kaltasia pallopäitäkin on olemassa.

se joku
Tee itse ilmoitus että haluat lapsesi lastensuojeluun, silloin sinuun suhtaudutaan paremmin.

Mun yksi sukulaiseni teki omasta tytöstään lastensuojeluilmoituksen kun tämä 15 veenä rupesi tekemään pahojaan, varasteli, haistatteli, ei käynyt koulussa, ryyppäsi, katsoi päiviksi. Pari vuotta tyttö eleli muualla ja jänestä tuli mitä mainion "kansalainen".

Puutu ongelmiin nyt, äläkä odota päivääkään.

Alkuperäinen kirjoittaja ei:
Anteeks nyt vaan, mutta oon vakaasti sitä mieltä, että kotona ei oo riittävää kuria, jos lapsi kiusaa.
ei se ole aina siitä kiinni...käytöshäiriöisiin lapsiin ei kuri auta. Heillä on usein taitoja joita eivät osaa...olisi hyvä selvittää pojan kohdalla perin pohjin mistä on kyseTai lapsella voi olla esim masennus.
Rajat ovat tietenkin tärkeitä, mut jos kyse olisi kurin puutteesta niin tuskin näitä ongelmia olisi
Mun lapsella on käytöshäiriöitä, kiusas yhden kerran kaveriaan. Ei kiusaa enää, siihen puutuin kovalla kädellä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Anna selkään niin pahasti että perse on niin hellä viikkokausia ettei sillä istuta. Sitten vie se sinne koululle, vetaise housut nilkkoihin, ja näytä muillekkin kuinka näitä kiusaajia kohdellaan.

Ja väkivallallako asiat teillä kotona ratkaistaan??Lapsen hakkaaminen auttaa tosi paljon asiaa,harmi että tommosia sun kaltasia pallopäitäkin on olemassa.
No kuule jos asiallinen puhe kokeiltu, ja lapsi silti laittaa toiset lapset kärsimään tekosistaan VÄKIVALLALLA niin koivuniemen herraa en säästelisi.

Toki vaihtoehtonahan on se että jonkun toisen vanhemman lapsi tappaa itsensä jatkuvan kiusaamisen vuoksi, sinun lapsesi vuoksi. Voisitko elää sen kanssa?

Kotona ei ole kuria jos tollasta hommaa ei saada loppumaan.

No kuule jos asiallinen puhe kokeiltu, ja lapsi silti laittaa toiset lapset kärsimään tekosistaan VÄKIVALLALLA niin koivuniemen herraa en säästelisi.

Toki vaihtoehtonahan on se että jonkun toisen vanhemman lapsi tappaa itsensä jatkuvan kiusaamisen vuoksi, sinun lapsesi vuoksi. Voisitko elää sen kanssa?

Ööhhmmm.... Tuntuuhan se vähän oudolta, kun menen keskustelemaan asioista kouluun ja siellä kysytään miten olen yrittänyt hillitä poikaa: "joo mä vetäsin sitä turpaan tossa ykspäivä että oppii tavoille." siinä tuleekin jo kysymys: mistäköhän poika nämä taidot oppinut että vedetään pataan kavereita...? Joo outoa.

Herra Isä :O
Tuosta se lähtee. Noi on pahoja merkkejä siitä, että pojalla on menossa laskumäki alaspäin ja jos ei puututa KOVALLA kädellä, tulevaisuus on rikoksia, huumeita, alkoa ym täysi. Nyt HETI yhteys perheneuvolaan ja pyydätte apua! Kuulostat vähättelevältä. Toi on kamalaa. Juuri noissa ganstajengeissä käy huonosti ja poikasi on vielä lapsi :(

äpy
Alkuperäinen kirjoittaja Nootz:
Harmittaa tosi paljon pojan puolesta kun on joutunut koulussa silmätikuksi, vaikka onkin sen omalla käytöksellään saanut aikaan. Lisättäköön tähän, että pojan biologinen isä kuritti tätä pienenä aika paljon... Sen takia lopulta äijästä erosinkin kun hakkasi vain minua ja lapsiani. tällä hetkellä on lempeä ja mukava isä(ainakin minun mielestäni :D ) mutta poika ei useista yrityksistä huolimatta tule toimeen tämän kanssa... ajattelin vaan jos tuo isän hakkaaminen jotenkin vaikuttaisi käytökseen :headwall:
Sori, mutta uusi miehesi ei ole poikasi mielestä varmaankaan hänen isänsä vaikka niin toivoisitkin. Pojallasi ollut menneisyydessä ilmeisesti rankkoja kokemuksia joiden puimiseen tarvitaan psykologista apua! Poika kapinoi varmaankin myös sinua vastaan, koska voi kokea, että et ole suojellut häntä ja nyt esittää vahvaa roolia. Siksi hän saattaa kokea, että kukaan ei ymmärrä häntä. Väkivalta on myös opittu toimintamalli ja sen kierteen katkaisemisesta on puhuttu paljon myös julkisuudessa. Henkilö joka ei ole nähnyt tai kokenut väkivaltaa käyttää väkivaltaa harvoin. Hyvä että olet itse oivaltanut perheenne olevan avun tarpeessa. Voimia.

ei
Alkuperäinen kirjoittaja ei:
Mun lapsella on käytöshäiriöitä, kiusas yhden kerran kaveriaan. Ei kiusaa enää, siihen puutuin kovalla kädellä.
yhden kerran kaverin kiusaaminen ei ole mikään käytöshäiriö

ö
Jos tämä on tosi juttu, poika tarvitsee ehdottomasti apua! Tuo isän väkivalta on varmasti suuri syy pojan ongelmiin ja ilmeisen huonoon itsetuntoon (kovan kaverin esittäminen kertoo poikkeuksetta ongelmista itsetunnon kanssa. oikeasti ihminen on pelokas ja kokee itsensä huonoksi ja hän peittlee sitä kovisroolin taakse ) .

Ja väkivaltaa ei ratkaista väkivallalla -päinvastoin. Lapsi, joka kokee väkivaltaa oppii sitä itsekin käyttämään heikompiaan vastaan.

Ööhhmmm.... Tuntuuhan se vähän oudolta, kun menen keskustelemaan asioista kouluun ja siellä kysytään miten olen yrittänyt hillitä poikaa: "joo mä vetäsin sitä turpaan tossa ykspäivä että oppii tavoille." siinä tuleekin jo kysymys: mistäköhän poika nämä taidot oppinut että vedetään pataan kavereita...? Joo outoa.

No jos et ole "pataan" vetänyt ja poika kiusaa niin mistäköhän se on sen oppinut?

Kiusaajaako tässä pitäisi sääliä?

No jos et ole "pataan" vetänyt ja poika kiusaa niin mistäköhän se on sen oppinut?

Kiusaajaako tässä pitäisi sääliä?
No isänsä hakkasi poika, että ei minulta ole ainakaan oppinut.

t
Ammatilaisen apu on aika ehdoton. Olisiko pojalla jotain "aikuisen" harrastusta, mitä haluaisi harrastaa, niin että voisi jonkun läheisen aikuisen kanssa käydä? Esim. laitesukellus tai muu vastaava, sitä kautta voisi saada kontaktin aikuiseen ihmiseen ja pystyisi kertomaan tälle luotettavalle aikuiselle asioistaankin. Se, että on yksi "turvallinen" vanhempi, joka ei kuitenkaan liian läheinen ole (isä/äiti) saattaisi avata pojan lukkoja.

mun lapsi...
hän oli 1h vuoden koulukiusaaja no tietenin sai selkäsaunan ja 10minuutin huudot ja saarnat Opettaja puuttui asiaan ja jutteli lapsenkanssa selvisi että lasta oli kiusattu kesällä kävimme keskustelua perheen kanssa sitten jouduimme soskuun ja hän meni ppsyykkärille nyt hän on käynnyt sielä häntä pelottaa kaikki aikuiseet en tiedä miksi psyykkäri soitti lapsenne on masennuksessa hän ei puhu eikä te mitään aikuisten läsnä olossa sitten mun lapseni menee vielä muisti testeihin

Lapseni on Jansku ja asumme Helsinkissä APua Kiitos pelkään että lapseni kuolee jos silä on joku aivo kasvain.. tai jotain

Minulla ei ole juuri apua
hän oli 1h vuoden koulukiusaaja no tietenin sai selkäsaunan ja 10minuutin huudot ja saarnat Opettaja puuttui asiaan ja jutteli lapsenkanssa selvisi että lasta oli kiusattu kesällä kävimme keskustelua perheen kanssa sitten jouduimme soskuun ja hän meni ppsyykkärille nyt hän on käynnyt sielä häntä pelottaa kaikki aikuiseet en tiedä miksi psyykkäri soitti lapsenne on masennuksessa hän ei puhu eikä te mitään aikuisten läsnä olossa sitten mun lapseni menee vielä muisti testeihin

Lapseni on Jansku ja asumme Helsinkissä APua Kiitos pelkään että lapseni kuolee jos silä on joku aivo kasvain.. tai jotain

minun Mielipiteeni; Sinun lapsesi ei todellakaan kuole aivokasvaimesta siihen tarvitsee apua käykÄÄ sairallassa anna hänelle joku paha rangaistus esim Soskulle soittoo ja tät it ja sitten Jos ei auta niin miulle ja muille voi pyytää apua

Minun juttuni. en pärjää ennään tyttöni kanssa hän on vasta 8 koulukiusaaminen ja muuten häiritsiminen ja fyysinen väki valta ja varastaminen alkoi viime viikolla hänellä ei ole rahaa siksi pitää hankkia hän jäi kiinni koulussa varasti kumia kyniä ja kaikkia hienoja tarvaroita itse olen opettaja mutte sekään ei auta mihen otan yhteyttä ja miten olen antanut selkäsaunan jo 8vuotiaana mutta selkään anto ei auta mun mielestä tarvitsen apua ettei satuta pieniä minulla on 4lasta. 1vuotias
1 , 6vuotias 1 12 vuotias mutta heillä ei ole ongelmia 12v välillä kiukkuilee mutta jos autatte ja kerrotte mitä voin tehdä ennekun hän leviäää käteeni ja minusta tulee surkea äiti ja mitä voin tehdä hänelle Jos sinulla on sähkö posti niin kirjoita osoitteen: jaana.100@hotmail.fi ja facebookkiin: Jaana Johanna hämäläinen se on se jossa on lapsen kuvia Siinä on just se yks lapsi 8v itse värjäsi ilman äidin lupaaa hiuksetkin ja käyttäytyy huonosti kaikessa ja esittäää lissua/Niin parasta että kukaan muu ei saa mitään ja luulee olevansa lellitty valehtelee koulussa että saa pinkin huvipuiston ja muuta kerron lisäää

"vieras"
Varmaan huomaat itsekin, että tarvitte EI palsta-apua, vaan ammattiapua. Kuraattorille siis heti mars ennen kuin tilanne etenee lastensuojelua vaativaksi.

Mut tarvii äitinsäkin jotain infoa, jos vielä miettii, onks potkiminen, haukkuminen sun muu kiusaamista. Mikäköhän sit sun mielestä täyttäis kiusaamisen tunnusmerkistön..?

Siis miks pojan pitäis kuunnella Ismo Alankoa...?

"Taru"
"Heillä on usein taitoja joita eivät osaa"

Miten voi olla sellaisia taitoja, joita ei osaa? Eihän niitä taitoja silloin ole.

Yhteistyössä