Lapseni näkee enneunia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kirjautumatta nyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kirjautumatta nyt

Vieras
Minulla on vahva sukurasite henkimaailman asioihin. Isäni puolelta suurena, synkkänä salaisuutena on romaniveri, isän isomummo on ilmeisesti ainakin ollut romani, kaukasiasta, venäjältä jostain. Äitini suku puolestaan on lapista, sielläkin on enteiden kokijoita sun muita.

Äidilläni on hyvin vahva ennenunien näkeminen. Itsellänikin jonkun verran, välillä enemmän, välillä vähemmän. En näe symbolisia unia, ei äitinikään, vaan suoraan sellaisena kuin ne tulevat joskus tapahtumaan. Olen muutenkin hyvin intuitiivinen, mutta en juuri ole näistä asioista lapsilleni jutellut.

Yksi tyttäristäni on jo pienestä saakka ollut jotenkin eteerisempi kuin muut lapsistani. Pienempänä hän kertoi, miten kirjaa lukiessaan sivut kääntyivät itsekseen. Ei ollut pelästynyt asiaa, mutta kysyi minultä jälkikäteen mitä se oli? Asuimme tuolloin sata vuotta vanhassa talossa, jossa kuului mm. lasten leikkimisen ääniä vaikka olin yksin kotona.

Viimeaikoina hänen kykynsä on ilmeisesti voimistunut. Hän sanoi minulle pari päivää sitten, että miksi jotkut näkee ennenunia. Kertoi, että näkee niitä itse, ei mistään tärkeistä tapahtumista vaan arkisista asioista. Oli jotenkin ahdistuneen oloinen, sanoi että ei halua nähdä niitä. Koetin kyllä kysellä, että onko tyttö nähnyt jotain pelottavaa mutta sanoi että ei, ei vain halua nähdä niitä enää.

Itselläni ei ole ollut koskaan tarvetta työntää enneunien näkemistä pois, tosin olen niitä alkanut näkemään vasta aikuisiällä, en lapsena. En tiedä mahtaako tuota saada poistettua, pystyykö sitä vain päättämään että en halua enää nähdä asioita ennalta..

Mä luulen, että tyttö kokee asian jollain tapaa pelottavana ja haluaa siksi päästä siitä eroon. Sanoin kyllä että itsekin näen niitä, eikä niitä tarvitse pelätä.

Alkuperäinen kirjoittaja kirjautumatta nyt:
Mä luulen, että tyttö kokee asian jollain tapaa pelottavana ja haluaa siksi päästä siitä eroon. Sanoin kyllä että itsekin näen niitä, eikä niitä tarvitse pelätä.

Mikä tahansa voi olla pelottavaa, ellei siitä tiedä tarpeeksi.

ei siitä taida päästä eroon. ellei sitte käänteisesti.. siis ku on niitä tapoja jolla saa unet muistumaan mielessä paremmin, niin tekee just toisinpäin :D

nyt ku sulla oli noin mielenkiintonen kertomus ittestäs, niin kysynpä että tuntuko susta että raskausaikana nuo sun kyvyt ois ollu voimakkaampia?

Alkuperäinen kirjoittaja nibbler:
ei siitä taida päästä eroon. ellei sitte käänteisesti.. siis ku on niitä tapoja jolla saa unet muistumaan mielessä paremmin, niin tekee just toisinpäin :D

nyt ku sulla oli noin mielenkiintonen kertomus ittestäs, niin kysynpä että tuntuko susta että raskausaikana nuo sun kyvyt ois ollu voimakkaampia?

Itseasiassa, ei. Nämä jutut on minussa voimistuneet enemmänkin vasta viimeisen lapsen syntymän jälkeen.

Nyt kun teitä muitakin unennäkijöitä on täällä, niin pystyttekö te illalla nukkumaan mennessä muistamaan edellisen yön unet? Kun mulla ne kertaantuu aina "pikakelauksella" siinä vaiheessa, kun käyn nukkumaan. Vaikka en sitä tietoisesti ainakaan edes yritä/halua (kun eihän siinä ole mitään järkeä).

yksi kaveri puhui kirjasta jossa suomalainen "näkijä"nainen kertoo elämästään. hän on pienestä asti ollut yhteydessä henkimaailmaan ja kertoo asiasta kirjassa kuulemma niin ettei se tunnu yhtään pelottavalta. se voisi olla teille mielenkiintoinen kirja, mutta hitto kun en muista kirjan tai kirjoittajan nimeä. tietääkö joku muu?

Itselläni on myös kyky tietää asioista etukäteen. Minulla se menee jaksoittain; joskus on taukoja ja joskus taas kyky on voimakkaammin läsnä. Mielestäni se on lahja, mutta ymmärrän että se voi pelottaa pientä. En usko, että sitä oikein voi kitkeä pois, mutta voisithan pyytää henkimaailmalta, että asioita annettaisiin lapselle niin pikkuhiljaa että hän ehtisi tottua niihin.

Alkuperäinen kirjoittaja lily:
yksi kaveri puhui kirjasta jossa suomalainen "näkijä"nainen kertoo elämästään. hän on pienestä asti ollut yhteydessä henkimaailmaan ja kertoo asiasta kirjassa kuulemma niin ettei se tunnu yhtään pelottavalta. se voisi olla teille mielenkiintoinen kirja, mutta hitto kun en muista kirjan tai kirjoittajan nimeä. tietääkö joku muu?

Mari Myyrä?

Näyn jälkeen sormet ristiin ja sanat: Jeesuksen Kristuksen nimeen, mene pois!

Auttaa kyllä!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Mari Myyrä?

Auttaa kyllä!

:laugh: :laugh: :headwall:

Ja varpaat solmuun...

*sori :ashamed: *

Mulle nämä asiat eivät ole koskaan olleet pelottavia. Olen kokenut paljon erilaisia henkimaailman ilmiöitä, tavannut kuolleita ja kokenut "kummittelua" mutta en ole osannut koskaan pelätä. Lapseni ovat säikympiä, vaikka olen koettanut heille vakuuttaa että ei ole mitään pelättävää. En silti ole heille mitään "kummitusjuttuja" kertonut, ovatpa ohimennen saattaneet joskus kuulla kun olen äitini kanssa jutellut asioista.
En tiedä olisiko 11-vuotiaalle hyväksi lukea tuollainen kirja, vai pitäisikö minun vaan yrittää enemmän puhua näistä hänelle.. Lapsen mielikuvitus kuitenkin on varmasti voimakkaasti pinnalla ja se aiheuttaa pelon tunteen. Samoin aiemmat kokemukset, joita hän ei ymmärrä (esim. ne sivujen kääntelyt ja kotonamme silloin tällöin esiintyvä "levottomuus" kun tavarat liikehtivät ja kolisevat itsekseen)

Mari Myyrä?

Auttaa kyllä!

joo näin uskoisin,mutta siinä on se että nää kyseiset ihmiset ei koe sitä pelottavaksi ollenkaa

Alkuperäinen kirjoittaja kirjautumatta nyt:
Alkuperäinen kirjoittaja nibbler:

Itseasiassa, ei. Nämä jutut on minussa voimistuneet enemmänkin vasta viimeisen lapsen syntymän jälkeen.

Nyt kun teitä muitakin unennäkijöitä on täällä, niin pystyttekö te illalla nukkumaan mennessä muistamaan edellisen yön unet? Kun mulla ne kertaantuu aina "pikakelauksella" siinä vaiheessa, kun käyn nukkumaan. Vaikka en sitä tietoisesti ainakaan edes yritä/halua (kun eihän siinä ole mitään järkeä).

Mä tuun vielä katumaan että kirjotan täällä näitä juttuja... :|

Mulla on normaalit unet sellasia, jotka häiviää, mut ne joissa 'sisältö' jää ns 'pakkoajatuksina' päähän. Ei siis mitenkään ahdistavana, mut pyörii takaraivossa. Ja normiunista ei tuu mitään tunteita, mut noista muista tulee.

Mä myös tiedän milloin joku on soittamassa mulle, se ihminen pomppaa mieleen. Ja mä tiedän milloin mun äidillä on mulle asiaa ja osaan silloin soittaa sille. (mun äiti on kans tällanen)

Hmmm... en ole ikinä uskonut näihin "henkimaailman" hömpötyksiin. Enkä usko vieläkään! Eräs sukulaiseni tosin uskoo ja kertoo mitä ihmeellisimpiä tarinoita omista kokemuksistaan. Siitä huolimatta pidän näitä alitajunnan, sattuman ym. summana, jotka ei liity mitenkään mihinkään yliluonnolliseen.

Ne ovat paholaisen juonia, sanoudu niistä irti rukoilemalla Jeesuksen nimeen, vain Jumala on voimakkaampi kuin saatana. Älä ole tekemisissä paholaisen kanssa, sen juonet vievät mukanaan. Jos lastasi ahdistaa, se on kyllä hyvin selvä syy irtautua eli pyytää Jeesusta irrottamaan pahan otteesta, älä anna lastasi paholaiselle.

Alkuperäinen kirjoittaja neepu:
Hmmm... en ole ikinä uskonut näihin "henkimaailman" hömpötyksiin. Enkä usko vieläkään! Eräs sukulaiseni tosin uskoo ja kertoo mitä ihmeellisimpiä tarinoita omista kokemuksistaan. Siitä huolimatta pidän näitä alitajunnan, sattuman ym. summana, jotka ei liity mitenkään mihinkään yliluonnolliseen.

Huomaa ettet tiedä asiasta.
Kyseessä ei ole mikään YLIluonnollinen asia, vaan ihan luonnollinen.

Toisten vaan on mahdoton tajuta että toiset aistii/vaistoaa enemmän kuin toiset, tai että yleensäkään ihminen kykenee mitään vaistoamaan.

Eräs uskoo ja kertoo mitä ihmeellisimpiä tarinoita omista kokemuksistaan[{quote]

Kaikea ne jotkut keksii oman mitättömyytensä korottamiseksi. Samaan kastiin menee näiden kristallilapset ym. kanssa. Jollain pitää yrittää päteä ja itseään näinde useimpien on niin paljon helpompi huijata, kuin useimpia muita, vaikka ehkä luulevat tarinoidensa menevän täydestä kuin väärä raha.

Harhailkaa rauhassa.

Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Baroness of Bastardia:

Mari Myyrä?

Auttaa kyllä!

:laugh: :laugh: :headwall:

Ja varpaat solmuun...

*sori :ashamed: *

Miksi Jeesuksen nimeen rukoileminen naurattaa?

Alkuperäinen kirjoittaja bbb:
Alkuperäinen kirjoittaja neepu:

Huomaa ettet tiedä asiasta.
Kyseessä ei ole mikään YLIluonnollinen asia, vaan ihan luonnollinen.

Toisten vaan on mahdoton tajuta että toiset aistii/vaistoaa enemmän kuin toiset, tai että yleensäkään ihminen kykenee mitään vaistoamaan.

Onneksi sinä tiedät!
Kyllähän voit ajatella että olet jotenkin erityinen ja muita parempi kuin "mulla-on-sellanen-perstuntuma-kaikkeen-ja kaikkiin..."

Ei ole olleenkaan LUONNOLLISTA että luulee näkevänsä jotain hem..tin enneunia tmv.
Nämä "enne" unetkin ovat alitajunnan tuotosta jotka sitten vain yhdistetään sopivaan tapahtumaan, että per..le tästä mä näin unta sillon kaks kk sitten. Anteeksi vaan, tämä on mielipiteeni mutta kaikki saavat uskoa juuri mihin haluaa! (tai olla uskomatta)

Yhteistyössä