lapseni kaveri ei suostu menemään kotiin.. itkee valtoimenaan täällä meillä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "äippä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"äippä"

Vieras
tulivat eilen koulun jälkeen meille ja lupasin jäädä yöksi. soitin lapsen vanhemmille mutta kumpikaan ei vastannut. tein näin monta kertaa. eilen illalla kun kehotin nätisti lähtemään kotiin niin tyttö sanoi ettei voi sillä äiti suuttuu. ihmettelin kovasti ja yritin kysellä enemmän mutta en saanut vastausta. kysyin sitten tietääkö oma lapseni mitään kun on siellä kerran käynyt. oma tyttöni sanoi ettei halua olla siellä sillä kaverin äiti huutaa jatkuvasti ja on kuulemma joskus paiskonut tavaroita. sain myös kuulla että tyttö saa itkukohtauksia ja ihan tutisee pelosta, kuten nyt. haluan niin kovasti auttaa mutta en halua puuttua toisten asioihin. mikä neuvoksi?

[QUOTE="sipsi";26103169]Siis oliko tyttö yötä teillä vanhempien tietämättä?

Kai tuollaiseen nyt täytyy puuttua. Oletko saanut vanhempia kiinni?[/QUOTE]

oli yötä meillä, sillä en saanut vanhempia kiinni. olen useasti yrittänyt tavoittaa mutta joko menee vastaajaan tai ei saa yhteyttä.

Jos sinun kotonasi todella on ollut yötä vieras lapsi, etkä ole saanut yhteyttä vanhempiin....soitahan kiireesti sosiaalitoimistoon! Luulisi vanhempien etsivän lastaan tai jos eivät etsi, sekin on ilmoituksen paikka!

Sinun PITÄÄ PUUTTUA, vaikka et haluaisi!

Järkyttävää tässä on se, JOS teillä olleen lapsen vanhemmat ei ole soittaneet poliisille koska heidän pikkutyttönsä ei ole kotona eivätkä tiedä missä se on!!!!! Yhteys kouluun ja kysy onko lasta kyselty ja sosiaalitoimeen, jos vanhemmat on antaneet olla missä vaan eikä kaivanneet häntä esim. poliisin etsinnällä!!!!

• Tykkää
Reactions: erinys
[QUOTE="nuuh";26103212]Siis täh? Onko tyttö nyt tällä hetkellä koulussa vai itkeä tärisee teillä kotona?[/QUOTE]

meillä ovat molemmat. soitin kouluun ja sanoivat että isä on työmatkala ulkomailla ja äidin pitäisi olla kotona mutta silti ei vastaa puheluihin.

Kävittekö tytön kotona katsomassa tilannetta. Itse en kyllä olisi uskaltanut ottaa yöksi "ilman lupaa" ainakaan tarkistamatta, että koti on tyhjä. TTytöllä lienee kotiavain, olisimme jättäneet ainakin viestin missä lapsi on. Tietysti tilann on sellainen että täytyy kotiolot selvittää - tavalla tai toisella. Jos vanhempia en tavoittaisi niin juttelisin ainakin opettajan kanssa.

Keksi nyt niille tytöille kivaa puuhaa yhdessä siksi ajaksi kun selvität tilannetta. Saatko kysyttyä tytöltä tarkemmin miksei mene kotiin? Silleen nätisti kierrellen. Mielestäni sosiaalitoimi voisi kyllä selvittää onko kotona isompi hätä. Jos ei ole niin varuilta aina parempi tutkia kuin jättää lapsi oman onnensa nojaan, eikä se välttämättä toista kertaa uskalla pyytää apua tai paeta.

Onko lapsen äiti alunperin tiennyt että sen lapsi tulee teille? Jos ei, niin luulisi että se äiti olisi alkanut etsimään lastaan jo iltapäivällä kun sitä ei kuulunut kotiin...
Oletko varma ettei sielä ole jo joku etsimisoperaatio käynnissä?

Joka tapauksessa, sun pitää soittaa lastensuojeluun tuosta että lapsi pelkää mennä kotiin kun äiti suuttuu...

Ei helvetti! Itse en ikinä voisi ottaa meille lasta yksi, jos en olisi puhunut vanhemman kanssa että sopiiko.
Joko menet itse katsomaan tytön kotiin, ilman tyttöä, että mikä on tilanne. Ja/tai soitat heti lastenvalvojalle/sosiaalitoimeen, että mitä tehdä.
Älä ainakaan laita lasta yksin menemään kotiin!
Toivottavasti tämä on provo..

Haha, päivän provo. Palstamammoja viedään lennossa.

Eihän tästä tietysti voi tietää onko provo; tämmöistä kuitenkin tapahtuu.

Asuin 1980-luvulla Turun yo-kylässä, sillä hetkellä tavallaan yksin, kun mies oli intissä , lapsia ei vielä ollut. Siivoilin asuntoa ja ovi oli auki: sisään tallusteli nelivuotias tyttö. Käveli jääkaapille, kysyi ruokaa, halusi piirtää ja auttaa siivoamisessa. Äidistä kysyessäni sanoi että äiti nukkuu. Oli siinä mun luona sitten kolmisen tuntia, käytiin välillä ulkona, kukaan ei etsinyt. Sitten viimein sanoin, että nyt mun kyllä täytyy soittaa jonnekin tai lähetäänkö sun kans yhdessä etsii sitä sun kotia. Tyttö suostui viimein, vastahakoisesti, ja käveltiin muutaman talon ohi, niin sieltä sitten löytyi se heidän asunto. Tyttö meni sinne, enkä nuori ujo parka minä kehdannut mennä tarkistamaan missä kunnossa äiti oli... Olis varmaan pitänyt.

Ap:lle: jos ei ole provo, niin kyllä tässä hätä on. Onkohan tytöllä oikea numero; katso nyt numerotiedustelun kautta vielä. Soita poliisiin ja kysy onko tyttöä joku kaivannut. Ja sitten tarvittaessa lastensuojeluun.

Onko lapsen äiti alunperin tiennyt että sen lapsi tulee teille? Jos ei, niin luulisi että se äiti olisi alkanut etsimään lastaan jo iltapäivällä kun sitä ei kuulunut kotiin...
Oletko varma ettei sielä ole jo joku etsimisoperaatio käynnissä?

Joka tapauksessa, sun pitää soittaa lastensuojeluun tuosta että lapsi pelkää mennä kotiin kun äiti suuttuu...

ei ole tiennyt. lapset eivät ole koulussa, sillä katsoin parhaaksi antaa heidän jäädä meille kotiin shokin vuoksi.

sain yhteyden lapsen äitiin ja hän oli aika sekavanoloinen. pyysi minua hoitamaan lasta tämän päivän. pyysin lupaa tulla katsomaan tilannetta niin kieltäytyi.

Itse ottaisin yhteyttä lastensuojeluun ja kertoisin tilanteen. Voipihan olla, että siellä kotona on väsynyt, masentunut äiti, joka on alkanut vaipua psykoosiin ja käyttäytyy siksi lapselle vaarallisesti tai pelottavasti. He saattavat tarvita apua. Anna lasten olla vaikka päivä teillä kotona ja leikkiä, sillä välin laita ls selvittämään kotiolot. Itse en kykenisi laittamaan noin pientä lasta kotiin yksin selvittämään tilannetta, koska ei voi tietää mitä kotona on vastassa. Ota vain rohkeasti yhteyttä viranomaisiin. He voisivat auttaa perhettä. Se ei ole toisten asioihin sekaantumista vaan välittämistä, lähimmäisen rakkautta. Sinulla on perustelut lapsen äidille miksi olet soittanut lastensuojeluun.

Yhteistyössä