Lapseni ihmetteli tänään miksi tuttu nainen polttaa tupakkaa vaikka odottaa vauvaa, mitä selittäisit?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äitili
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äitili

Vieras
Tuttu polttaa askin päivässä ja tänään lapseni 6v sitten näki kuinka poltti. Kysyi kotona sitten että miksi täti polttaa tupakkaa vaikka odottaa vauvaa ja miksi minä en estä häntä. Mitäpä tuohon sanomaan? Mitä itse olisit vastannut? vastasin vain että jotkut polttavat tupakkaa, vaikka se onkin vaaraksi vauvalle ja ei heitä voi kieltää koska ovat aikuisia. lapsi vielä varmisti että ethän sinä äiti ole polttanut kun minua odotit:( Juu en ole, onneksi.

Multa kanssa kerran kaverin tyttö kysyi, että miksi yksi täti poltti tupakkaa vauvaa odottaessaan, niin minä rykäisin tämän tupakoivan raskaana olevan kuullen "jotkut ei välitä vauvansa terveydestä".

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Multa kanssa kerran kaverin tyttö kysyi, että miksi yksi täti poltti tupakkaa vauvaa odottaessaan, niin minä rykäisin tämän tupakoivan raskaana olevan kuullen "jotkut ei välitä vauvansa terveydestä".

Sehän on totuus. Kai sen saa sanoa ääneen ja jos ei kestä sen kuulemista kannattaa lopettaa se tupakanpoltto :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja pontevanna:
Että kaikki eivät rakasta lapsiaan ja haluavat heille pahaa.

No vähän turhan kärjistetysti sanottu. Heikkouttahan tuo on. Kaipa mä selittäisin, että tupakka on paha aine, josta on vaikea päästä eroon ja me ihmiset ollaan erilaisia, toiset vahvempia ja toiset heikompia...

Minä sanoisin varmaan siihen niin kuin kaikkiin muihinkin vastaaviin, että tyhmä kun on niin ei voi mitään ja ei välitä lapsestaan vaan oma napa on tärkeämpi.
Mitäpä sitä totuutta muuttamaan yhtään.

Mie en usko, että lapseni osaisivat valita kysymys-tyyliä: "polttaa tupakkaa vaikka odottaa vauvaa", joten luultavasti vastaisin vaan kysymykseen: "miksi polttaa tupakkaa?" ja vastaisin luultavasti jotakuinkin tähän siuuntaan että "Kaikilla ihmisillä on omia tapojaan, ja toisilla on huonompia tapoja kuten tupakanpoltto. Se on ruma tapa, ja sen lisäksi kallistakin, mutta siitä voi olla vaikea päästä eroon, ja siksi sitten vaan polttaa. Mutta sitä ei kannata edes aloittaa, kun se vaan on niin tyhmää."

Yhteistyössä