Lapseni eivät pääse mummolaan, ärsyttää ja kaipa sitten olen jotenkin katkerakin. Syy: pikkuveljeni asuu vielä kotona..

Eipä tässä nyt auta, kuin että sun on avauduttava äidillesi. Tää sama teksti, mutta äidille, ei palsatalle!

Toki hieman kauniimmin äidille pitää sanoa, mutta tiukasti kuitenkin. Ei ole mummon velvollisuus hoitaa, mutta sinuna kysyisin, suoraan onko todella niin, ettei KOSKAAN aio ottaa hoitoon teidän lapsia. Pyydät, että haluat vain tietää, ettet jatkossa kysy. Ja muista mainita, että sinusta tuntuu, että pikkuveljeä hyysätään, aikuista ihmistä!

Onhan toi vähän hankala tilanne mummolle, kun omakin lapsi vielä kotona asuu ja jo pitäisi jaksaa lapsenlapsia. Jos ei äiti auta, kysy kavereita! Mun ei ole tarttenut vielä ottaa kenenkään lapsia tossa tilanteessa hoitoon, mutta "päivisytysringissä" olen ollut. Ideana siis, että kysytään niin monelta kaverilta etukäteen, että tosipaikassa on joku, jolle sopii. Mullekin olis toisella kertaa sopinut, mutta jollekin toisella oli sopinut ensin ;)

Viestiketjusta tuli mieleen, että osaiskohan sitä itse olla "fiksumpi" vanhempi ja opettaa jopa sen nuorimman ihmisten tavoille ja selviytymään maailmassa. Vaikka oma pesä siinä lopulta tyhjäksi jääkin. :) Ainakin juuri nyt, kun noiden alle kouluikäisten nahinaa ja tappelua kuuntelee niin ei tee tiukkaa kouluttaa niitä aikanaan pärjäämään omillaan. Sitten voisi odotella innolla niitä lapsen lapsia kyläilemään välillä vaikka yöksikin.

Mutta se tunne on nyt. Miltä se sitten oikeasti tuntuu 20v päästä, kun sen nuorimmankin pitäisi lähteä omilleen? En todellakaan tiedä. : /

Jaksamista aloittajalle ja toivottavasti jokin hyvä ratkasu löytyy. :wave:

[QUOTE="huokaus";25714126]ja ne mummothan on lapsenvahteja sopi niille tai ei, auta armias teidän kanssanne...[/QUOTE]

Ootko sinä lapsena päässyt hoitoon? Mun oma, ainut mummo oli mun lapsenvahtina hyvin usein. Melko usein olin myös kummitädin hoteissa. Ja vanhemmat pyöritti maatilaa, eli todennäköisesti olisin voinut olla kotona, kuten muulloinkin. Joten ei tämä ole mikään uusi asia, että isovanhemmat hoitaa. Ennen se tuntui olevan paljon luonnollisempaa.

Ap:na miettisin vähän miten omassa lapsuudessa on ollut. Onko äidinäiti hoitanut teitä? Tähän voisi vedota.

Mun lapsilla on kyllä ihana mummo. hän on viellä työelämässä oleva. kun toisen lapseni synnytys läheni, sopi äitini pomonsa kanssa että pitää lomaa sillon kun lapsi syntyy että voi hoitaa esikoista. teki myös ylitöitä sen takia että sai vapaata kerrytettyä.
ja olen monesti muistanut häntä kiittää avustaan ja olen paljon häntä myös auttanut.

Jos ja kun omat lapseni joskus saa lapsia aijon olla heille yhtä hyvä mummo. ottaa hoitoon ym että vanhemmat saa omaa aikaa. enkä sanoa "en taatusti hoida, kun ei kuulu mulle. ite olet kakaras pykänny maailmaan".