Lapseni eivät pääse mummolaan, ärsyttää ja kaipa sitten olen jotenkin katkerakin. Syy: pikkuveljeni asuu vielä kotona..

neljäs_tulossa

Aktiivinen jäsen
22.11.2011
3 212
1
36
Ja pikkuveljen työajat ovat sellaiset että pitää päästä aikaisin nukkumaan eikä sitä tietenkään (äitini mielestä) voi tehdä jos lapset ovat siellä.

Joo. Tähän mennessä en oo osannut olla mitenkään katkera siitä että vanhemmat elättävät 21v. veljeni joka käy säänn. töissä ja säästää kaikki rahansa tulevaisuutta varten. Nyt kuitenkin pitäisi lapsille saada hoitopaikka tulevan synnytyksen ajaksi mutta.. :/ Vanhempani ovat nuoria ja työ on sellaista että lapset vois muuten sinne mennäkin, mutta kun "pikkuveljesi pitää aamulla herätä niin aikaisin".

Siis pari vuotta oon kuunnellut sitä, kun äiti tuskailee mm. kaupassakäynnin kanssa, kun veli ei todellakaan käy itse kaupassa tai tee ruokaa, äiti siivoaa huoneenkin vielä.. Ja veli valittaa kuulemma päivittäin kun ei oo sitä tai tätä ruokaa ja puhtaat vaatteet hukassa jne. jne.

En tiiä. Asiahan ei mulle kuulu mutta tänään vaan alkoi ärsyttää ihan tavattomasti. On siis tuosta 21v. veljestä kiinni, joudunko hankkimaan maksullisen hoitajan esim. viikoksi tänne kotiin..

Siis voi v*ttu. Oikeasti. Haluaisin vaan uskoa, että olet provoilija, mutta. Näitä tapauksia on.
Entäs kun veljelläsi on joskus oma perhe? Kenties vatsavaivoista kärsivät kaksoset joilla on adhd isosisarus. Tui tui. Kuinkahan yöunien käy.
Ostakoot korvatulpat.

Vituttais muakin. Mutta ehkä äitisi ei vaan jaksa ja käyttää tekosyynä. Ällöttävän lellityltä kkuulostaa. Olisin katkera varmaan itsekin.
Mun lapsia ei ole koskaan hoitaneet isovanhemmat. Synnytin kkuopuksen ihan yksin. Se siitä. En jaksa katkeroitua. Saan hoitaa ihan itse nuo ja kasvattaa.

Tosin nyt ärsyttää kun ovat jo isompia ja heitä vingutaan mummolaan ja syyllistetään kun eivät innoisaan mene, miksi heidän pitäisi lähes ventovieraille mennä? en todellakaan aio pakottaa.

[QUOTE="jeps";25713813]Vituttais muakin. Mutta ehkä äitisi ei vaan jaksa ja käyttää tekosyynä. Ällöttävän lellityltä kkuulostaa. Olisin katkera varmaan itsekin.
Mun lapsia ei ole koskaan hoitaneet isovanhemmat. Synnytin kkuopuksen ihan yksin. Se siitä. En jaksa katkeroitua. Saan hoitaa ihan itse nuo ja kasvattaa.

Tosin nyt ärsyttää kun ovat jo isompia ja heitä vingutaan mummolaan ja syyllistetään kun eivät innoisaan mene, miksi heidän pitäisi lähes ventovieraille mennä? en todellakaan aio pakottaa.[/QUOTE]

Niin, ei minunkaan lapsia ole koskaan hoitanut isovanhemmat, haluatko arvata miksi?? :D

Pikkuveljelle vois ehkä puhua joo mutta mulla tympii niin stanan paljon kysellä 21-vuotiaalta lapsettomalta ja hieman lellityltä veljeltä, josko äiti sais hoitaa lapsia. Ja äiti kyllä tahtois lapset sinne, kun ei juuri koskaan nähdä (välimatkan vuoksi), mutta ei tietenkään voi luvata mitään. En itsekään aio tulevaisuudessa lapsia enää mummolaan viedä tai houkutella.

Ei sun äiti sit vois tulla teille?
Tosin kuulostaa kyllä tekosyyltä muutenkin että eiköhän jotain keksi ettei käy niinkään.
:(

Oman työnsä luonteen vuoksi ei voi tulla tänne ja tiedän sen kyllä.

Ja vaikka kuulostaa tekosyyltä tää juttu niin uskon sen, nimittäin äiti on just tuollainen. Siellä ei "voi" aamulla imuroida viikonloppuisin että veli saa nukkua pitkään ;)

Siis oikeasti vanhempasi eivät voi ottaa lapsiasi hoitoon synnytyksesi ajaksi? Siis edes niin ison asian kuin synnytyksen takia?

Voisitko soittaa sille veljellesi ja sanoa hänelle, että hän ei varmaankaan kuole väsymykseen, jos yhden synnytyksen ajan joutuu valvomaan tavallista pidempään. Luulisi että veljelläsi olisi sen verran järkeä päässä, että sanoisi asian olevan totta kai ok.

Pitäsköhän ton ikänen pikkuveli herättää siihen, että muutkin elävät talossa? Lapset vaan paikalle (jos ja kun äitisi haluaa) ja pikkuveli pärjäilköön sen viikon, ei siltä ny lupaa tartte kysyä kun ei ilmeisesti ole hoitovastuussa. Kukaan aikuinen ei kuole vähiin uniin, jos kiukkuaa aiheesta niin voitaisiin kehottaa hankkimaan oma kämppä ja oma rauha. Jos ei ole puhtaita vaatteita, niin näytetään kuinka pyykkikone toimii. Toki näissä asioissa äitisi pitäisi olla tiukkana, mutta voithan sinäkin sanoa, että lapsillasi on oikeus isovanhempiin ja he tulevat käymään silloin tällöin. Kysy maksaako veljesi viikon hoitajan...

Mun miehen sisko täyttää 20. Se on on saanut samat perinnöt, kuin mieheni. Eli 80t. Pääsi ylioppilaaksi ja nyt välivuoden käy töissä. Äiti siivoaa, pesee, pyykkää, kokkaa, HERÄTTÄÄ TÖIHIN, maksaa kaiken ja isä hakee töistä autolla. Nuorta tyttöä viitsi laittaa hämärän aikaan (ilta kahdeksalta) kävelemään kotiin. Tuitui.
Vanhemmat eivät voi lähteä kotoaan mihinkään kun, " xx on niin pieni vielä" PIENI?! Jessus. Vanhemmat eivät esim. viikonloppuisin kyläile missään illalla, koska eivät viitsi jättää tytärtään yksin kotiin.
Vanhemmat maksavat kaiken mahdollisen, koska xx:llä ei ole rahaa. Niin eihän sillä ole kuin yht. varmaan reilut 100t.

Tuostahan sun veljesi saisi hyvän muija itselleen? ;)

[QUOTE="vieras";25713854]Miksi ihmeessä syytät pikkuveljeäsi? Äitisihän tuossa on se, joka haluaa hemmotella pikkkupoikaansa.[/QUOTE]

Kas kun toki pikkuveli on nyt kysyttäessä ollut sitä mieltä ettei lapsia kannata viedä sinne ;) Vikaa molemmissa.

[QUOTE="vieras";25713854]Miksi ihmeessä syytät pikkuveljeäsi? Äitisihän tuossa on se, joka haluaa hemmotella pikkkupoikaansa.[/QUOTE]

Just näin! Äitishän se tässä lellii piloille veljesi..

Se ei ole pikkuveljesi syy, että äitisi häntä lellii, näin käy aika monessa perheessä kun se nuorimmainen on ainoa, joka vielä kotona asuu. Toki se ärsyttää, mutta sinäkin olet aikuinen ja ymmärrät varmaan, että kostaminen sillä ettet lapsiasi vie jatkossakaan mummolaan, on äärimmäisen lapsellista.
Tottakai veljesi asuu kotona ja säästää rahansa tulevaisuuttaan varten, jos se vanhemmillesi ja veljellesi sopii, sinä et sitä määrää kuka vanhempiesi luona asuu.

Alkuperäinen kirjoittaja Näitä riittää;25713882:
Mun miehen sisko täyttää 20. Se on on saanut samat perinnöt, kuin mieheni. Eli 80t. Pääsi ylioppilaaksi ja nyt välivuoden käy töissä. Äiti siivoaa, pesee, pyykkää, kokkaa, HERÄTTÄÄ TÖIHIN, maksaa kaiken ja isä hakee töistä autolla. Nuorta tyttöä viitsi laittaa hämärän aikaan (ilta kahdeksalta) kävelemään kotiin. Tuitui.
Vanhemmat eivät voi lähteä kotoaan mihinkään kun, " xx on niin pieni vielä" PIENI?! Jessus. Vanhemmat eivät esim. viikonloppuisin kyläile missään illalla, koska eivät viitsi jättää tytärtään yksin kotiin.
Vanhemmat maksavat kaiken mahdollisen, koska xx:llä ei ole rahaa. Niin eihän sillä ole kuin yht. varmaan reilut 100t.

Tuostahan sun veljesi saisi hyvän muija itselleen? ;)

Kuulostaa niin kamalan tutulta :D Ja sitten kun nää oppii aika nopeasti siihen, että ovat "talon valtiaita". Äiti lainaa veljeltäni joskus rahaa, että saa ostettua veljelle just oikeanlaista ruokaa. Ja veli on tietysti tässä kuluneiden vuosien aikana amiksen jälkeen saanut ihan kivan summan säästöön rahaa, mutta ei puhettakaan että ostais esim. omat vaatteensa itse. Ei se ole koskaan minua tai siskoani sinänsä häirinnyt, mutta nyt kun todella tarvis lapsille hoitopaikkaa pariksi päiväksi - viikoksi, en jaksais ymmärtää..

tunnen samanlaisen perheen. poika muutti vihdoin omilleen 41-vuotiaana. sinne asti äitinsä kävi hänen puolestaan kaupassa, teki ruokaa, siivosi huoneen, pesi pyykin, teki kaiken.
ite en suostuis ketään hyysäämään tolla tavalla

Alkuperäinen kirjoittaja neljäs_tulossa;25713884:
Kas kun toki pikkuveli on nyt kysyttäessä ollut sitä mieltä ettei lapsia kannata viedä sinne ;) Vikaa molemmissa.
Mutta kyllä se on äitisi, joka on pikkuveljesi opettanut noille tavoille. Vaikea pojan on miehistyä, kun häntä kohdellaan kuin pikkulasta.

Alkuperäinen kirjoittaja Näitä riittää;25713882:
Mun miehen sisko täyttää 20. Vanhemmat eivät voi lähteä kotoaan mihinkään kun, " xx on niin pieni vielä" PIENI?! Jessus. Vanhemmat eivät esim. viikonloppuisin kyläile missään illalla, koska eivät viitsi jättää tytärtään yksin kotiin.

Tuitui vaan, kuinka moni 2-kymppinen viettää viikonloput ja varsinkin viikonloppuillat kotona vanhempiensa kanssa?

Avaan suuni ja suljen hitaasti. Halaan sinua ja toivotan voimia. Jätä sukulaisesi ihan omaan arvoonsa! Sillä heidän arvonsa todellakin on jossain täysin epäolennaisessa. Nokkapystyyn - pärjäät kyllä :)

[QUOTE="vieras";25713939]Tuitui vaan, kuinka moni 2-kymppinen viettää viikonloput ja varsinkin viikonloppuillat kotona vanhempiensa kanssa?[/QUOTE]

Tämä kyseinen parikymppinen. Sillä eihän tuon ikäistä voi vielä päästää kamalaan ulkomaailmaan, missä voisi vahingossa nähdä vaikkapa siideripullon! Maailman on aivan liian paha paikka iltaisin vielä tuon ikäiselle.
Anoppi kielsi kutsumasta siskoa meidän aikuisten tupareihin. " X on liian nuori sinne"..
Mähän olen itse 24 ja mies 25.

Ehkä kannattaisi vinkata äidille, että hän on tekemässä karhunpalvelusta lapselleen. Jos äidilläsi olisi kädet tännä töitä sinun lastesi hoitamisessa, niin silloin hän voisi purkaa energian siihen eikä hänen tarvitsisi pilata veljesi elämää. Jos osaat esittää asian siten että esität asian pikkuveljesi kannalta katsottuna, niin se voi mennä perille.

Mun poika voi asua kotona kyllä vaikka kolmekymppisenäkin vielä. Pyykitkin voisin jopa pestä samalla, kun pesen muitakin pyykkejä. Komenteluita en ottaisi vastaan. Laskunsa saisi maksaa itse, vaatteensa hakea itse ja huoneensa siivota itse. Olettaisin myös, että osallistuisi kotitöihin aikuisten tapaa, esim. lumitöiden, ruohonleikkuun ja imuroinnin merkeissä. Saisi myös tehdä välillä ruokaa.
Voisin jopa olla niin natsimutsi, että vaatisin maksamaan osan esim. sähkölaskusta.

Minustakin tuo kuullostaa ihan siltä kuin aloittajan oma äiti ottaa tekosyyksi tuon kotona asuvan pikkuveljen ja hänen työt.
Miksi et voisi ottaa sitä hotajaa teille,maksullista?
Toki kannattaa muistaa lapsia tehdessä jo sekin että isovanhemmat kuin kummitkaan ei ole automaattisia lapsenhoitokoneita ja vaikka kuinka olisi syynä se että menen synnyttämään.
Kautta aikojen on naiset synnyttäneet yksin,joten varmasti miehesi saa tiukan paikan tullen lomaa töistä voidakseen hoitaa esikoistanne,tai sitten jos olet yh niin soita lastensuojeluun ja saat synnytyksen ajaksi esikoisen sinne.
Toki jos isä kuvioissa ei luonnollisestikaan lastensuojelu hoida sillävälin esikoistanne kun pikkuperhe lisääntyy sairaalassa.