Lapsen vakuutuksesta, onko siitä mitään hyötyä?

  • Viestiketjun aloittaja auttakaa!
  • Ensimmäinen viesti
äiti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Meillä vakuutus on pelastus! Joudumme käymään paljon yksityisellä. Vakuutus maksaa n.300e/v riippuu lapsen iästä. 3v:llä halvempi. Netin kautta kun haen korvaukset niin omavastuu 47e menee kerran vuodessa. Vakuutus korvaa muistaakseni 30-40tuhanteen asti.
Miten teillä voi olla tuo korvauskatto noin korkea ja meillä noin alhainen? :eek:
Tapiolassa on. Ja kaikki lääkkeet, lääkärikäynnit, labrakokeet ym. korvataan. Erityiskorvikkeita, lääkärinlausuntoja ym. ei korvaa mut suurimman osan korvaa. Mielestäni Tapiolassa on parhaat ehdot esim. just se et kun netissä hakee korvaukset ei mee omavastuuta kun kerran vuodessa vaikka kuin monta kertaa hakee niitä korvauksia eli rahat saa heti takas.
Meil on kaikki vakuutukset tapiolassa kun ovat edullisimmat siellä. Vasta kysyttiin if:iltä autojen vakuutuksia mut oli mielettömän kalliit siellä. Ja Tapiolassa vakuutusehdot hyvät.

Me ei saada Tapiolasta kun pitäisi kotivakuutuskin ottaa sieltä. Ja mies ei sitä suostu siirtämään. Ottaa muutenkin toi If päähän kun tuntuu et se on niin pirun kallis.
 
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja MiST:
Alkuperäinen kirjoittaja lähivakutuus:
Alkuperäinen kirjoittaja MiST:
Meillä on paljon paremmat ehdot kun 6 vuotta sitten otettiin tapiolasta ja koska lapsemme sairastaa paljon ja on mm. atopia yms niin maksan vuodessa 230? ja haen kosvauksia n. 500 ?:lla eli tapiola jää häviölle, maksan vain yhdesti vuodessa sen omavastuun joka on 47?. Yksityisellä korvien putkitus maksoi 47? eikä tarvinnu jonottaa kunnalliseen että ainakin meille oli hyvä juttu.

muoks. on ollut vuosia jolloin olen hakenut 800?:lla ja jos ei olisi ollut vakuutusta niin silloisella opiskelijan budjetilla olisin itkua vääntänyt.
Meillä on vakuutus lähivakuutuksesta, vuosimaksua en muista mutta omavastuu on kerta / sairaus, ja meidän lapsella on diabetes, eli saadaan kaikki kulut menemään vakuutukseen ilman omavastuuta... Lääkkeitä ei tietenkään korvaa mutta muut.
Meillä korvaa esim. ihorasvat atopian vuoksi, on korvannut myös ravitsemusterapeutin ruoka-aineallergioiden vuoksi ja kaikki lääkärissä käynnit ja reseptin lääkkeet jotka kuuluu kelakorvgattavien piikkiin.
Meillä (tapiolassa) korvaa kaikki lääkkeet jotka on reseptillä esim. Zyrtec vaikkei kela sitä korvaa. Kalsiumkarbonaattia taas ei korvaa eikä vitkiv-vitamiinilisää kun on niinkun ravintolisiä mut esim. Symbioflor-maitohappobakteerin (vatsalääke lukee reseptissä) korvaa.
Niin muuten korvaa meilläki kunhan on resepti :)
 
mie
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Meillä vakuutus on pelastus! Joudumme käymään paljon yksityisellä. Vakuutus maksaa n.300e/v riippuu lapsen iästä. 3v:llä halvempi. Netin kautta kun haen korvaukset niin omavastuu 47e menee kerran vuodessa. Vakuutus korvaa muistaakseni 30-40tuhanteen asti.
Miten teillä voi olla tuo korvauskatto noin korkea ja meillä noin alhainen? :eek:
Tapiolassa on. Ja kaikki lääkkeet, lääkärikäynnit, labrakokeet ym. korvataan. Erityiskorvikkeita, lääkärinlausuntoja ym. ei korvaa mut suurimman osan korvaa. Mielestäni Tapiolassa on parhaat ehdot esim. just se et kun netissä hakee korvaukset ei mee omavastuuta kun kerran vuodessa vaikka kuin monta kertaa hakee niitä korvauksia eli rahat saa heti takas.
Meillä kanssa Tapiolasta kummallakin lapsella se lapsivakuutus ja hyväksi olen todennut :) Korvaa hyvin, netin kautta helppoa hakea ja rahat tilillä parissa päivässä. Korvauskatto reilu 40 000e ja omavastuu 80e/vuodessa. On ollut ahkerassa käytössä, käydään aina yksityisellä, kun meillä tk on ihan surkea (ei saa aikoja, kukaan ei tiedä mitään yms). Kuopuksen ekana vuonna hain vakuutuksesta 2000e (korvakierteinen tapaus joka putkitettiin), eli 1600e edesta vakuutus maksoi meille lääkärinpalveluita :)
 
puuhk
Tarkistin Ifin sivuilta heidän korvauskattoaan. Nyt otettava lapsivakuutus on 150 euron + 10% omavastuulla/vakuutuskausi ja korvauskatto on 30 000 euroa. Esim. tuhannen euron kuluista joutuu maksamaan siis itse 250 euroa ja If maksaa takaisin 750 euroa. Tämä siis, jos 150 euron osuutta ei vähennetä tuosta tuhannesta eurosta, kun lasketaan tuota kymmentä prosenttia.
 
mantelisuklaa
En ole lukenut koko ketjua, mutta missä ihmeessä on noin kallis vakuutus?? :eek: Mulla on lapselle vakuutus Lähivakuutuksesta ja se maksaa "vain" 150?/v. Omavastuu 84? ja Korvauskatto sairauksissa ja tapaturmissa 17 tonnia molemmissa. Haittakorvaus on reilu 50 tonnia. Kannattaisko teidänkin kilpailuttaa nuo vakuutukset?
Niin ja meillä ainakin on ollut hirmuista hyötyä, kun oltiin aikamoisessa korvakierteessä ja korvat myös putkitettiin ( yksityisellä, koska pääsi nopeammin ) ja nyt taistellaan iho-ongelmien kanssa. Itse siis käytän aika paljon yksityisiä, koska meillä on terkkalääkärit niin pöllöjä, että yksityispuolen lääkärit on jo hoitaneet asian jo sillä aikaa, kun terkkalääkärit vasta miettii... Eli esim. tuon korvahomman kanssa meillä kävi niin, että ehti kehittyä liimakorva, kun terkkarista antoivat vaan lääkettä lääkkeen perään ja välillä sanoivat, että puhdas on, vaikka korva oli täynnä tavaraa... :/ Yksityiselle kun mentiin, niin heti tiesi mistä kysymys ja viikon päästä siitä laitettiin putket.
 
hoitsu
Alkuperäinen kirjoittaja mantelisuklaa:
Mulla on lapselle vakuutus Lähivakuutuksesta ja se maksaa "vain" 150?/v. Omavastuu 84? ja Korvauskatto sairauksissa ja tapaturmissa 17 tonnia molemmissa.
Lähivakuutuksen sivut kyllä sanovat että omavastuu 50 tai 84? on sairauskohtainen. Eli jos on korvakierre niin siitä maksat 84? omavastuuta ja jos vaikka lapselle tulee joku muu sairaus joka vaatii lääkärissä käyntiä siitä menee oma omavastuunsa.
 
z
Mun kaveri on ottanut ihan turhaan vakuutuksen lapselleen, pari hassua kertaa käynyt
lääkärillä(ja olishan sitä voinut saman asian hoitaa julkisellakin).
Maksaa satoja euroja vuodessa, nyt maksanut kohta 18 vuotta!Laskekaa siitä mitä tekee..
Tuntuu hullulta kun valittaa ettei ole rahaa.... hän on niin uskollinen ettei voi lopettaa!

Lapsella eräs syndrooma, tai siis kohta aikuisella siis ja hän on käynyt ikänsä
julkisella, saanut jopa terapiaa ilmaiseksi.
Mitä sillä vakuutuksella sitten tekee?
 
z
Mun kaveri on ottanut ihan turhaan vakuutuksen lapselleen, pari hassua kertaa käynyt
lääkärillä(ja olishan sitä voinut saman asian hoitaa julkisellakin).
Maksaa satoja euroja vuodessa, nyt maksanut kohta 18 vuotta!Laskekaa siitä mitä tekee..
Tuntuu hullulta kun valittaa ettei ole rahaa.... hän on niin uskollinen ettei voi lopettaa!

Lapsella eräs syndrooma, tai siis kohta aikuisella siis ja hän on käynyt ikänsä
julkisella, saanut jopa terapiaa ilmaiseksi.
Mitä sillä vakuutuksella sitten tekee?
 
z
Mun kaveri on ottanut ihan turhaan vakuutuksen lapselleen, pari hassua kertaa käynyt
lääkärillä(ja olishan sitä voinut saman asian hoitaa julkisellakin).
Maksaa satoja euroja vuodessa, nyt maksanut kohta 18 vuotta!Laskekaa siitä mitä tekee..
Tuntuu hullulta kun valittaa ettei ole rahaa.... hän on niin uskollinen ettei voi lopettaa!

Lapsella eräs syndrooma, tai siis kohta aikuisella siis ja hän on käynyt ikänsä
julkisella, saanut jopa terapiaa ilmaiseksi.
Mitä sillä vakuutuksella sitten tekee?
 
Eihän tollasta vakuutusta voi olla olemassa! Mistä yhtiöstä se on? Tossa ei todellakaan oo mitään järkeä. Meillä vuosimaksu on satasen paikkeilla ja omavastuu 50 / SAIRAUS tai tapaturma. Omavastuu ei mee joka kerta vaan yhtä sairautta saa hoidattaa vaikka monta vuotta samalla omavastuulla eikä oo mitään prosentteja lisäks. Fenniassa vakuutus.
 
poipoipoi
Mieti näitä:
- Millainen terveydentila teillä vanhemmilla on? Onko allergioita, perussairauksia, periytyviä sairauksia jne?
- Miten kuntanne julkinen puoli toimii?
- Onko teillä rahat aina tiukoilla vai onko tilillä rahaa kuun lopussa esim juuri lääkärikäyntiä varten? Tai onko säästöjä/ laitatteko säännöllisesti rahaa säästöön?
- Nukutko yöunesi paremmin jos sinulla on vakuutus? ;)

Noiden pohjalta me päädyttiin, että ei oteta vakuutusta. Laske mitä ne maksavat kun maksat niitä monta vuotta ja parhaassa tapauksessa vielä useammalle lapselle. Edes sen verran kun laittaa rahaa säästöön koko ajan, pystyy monet yksityiset lääkärikäynnit maksamaan jos joskus haluaa niissä käydä.
 
hoitsu
Alkuperäinen kirjoittaja auttakaa!:
Vakuutus maksaa 348? vuodessa. Omavastuu on 110? ja 10% sitä ylittävistä kuluista. Korvauskatto on kuitenkin 509?. Eli enkö mä käytännössä maksa vakuutusyhtiölle ja omasta pussista melkein saman summan jonka saisin sieltä takaisin? Mä oon varmaan tyhmä mut en osaa nyt sanoa onko tuosta sitten mitään hyötyä vai ei. Olisiko parempi ettei olisi vakuutusta, koska kuitenkin maksetaan heille saman verran kun saada takaisin? Kai?
Kannattais vaihtaa vakuutusyhtiötä, törkeen kallis tuo teidän. Meillä on halvempi. Ilman vakuutusta en uskaltaisi olla, haluan käyttää lapset yksityisellä lastenerikoislääkärillä jos tarvetta on, mutta omasta pussista tulee kalliiksi jos ei vakuutusta ole. Esimerkiksi leikkauksiin, korvanputkituksiin, tutkimuksiin ym. pääsee paljon nopeammin ja haluamalleen erikoislääkärille, jos menee yksityisen kautta.
 

Yhteistyössä