Lapsen uimaan oppiminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Uimakoulussa ei ollut enää tilaa. Lapsi aloittaa koulun syksyllä, ja pitäisi oppia uimaan. Täytti vasta 6v. On aika varovainen. miten voisi opettaa kellumaan ja liukumaan parhaiten. Mallia näyttämällä ehkä? Tuntuu, että itse on vähän vaikea opettaa. Onko kellään mitään vinkkiä? Uskaltaa laittaa pään veden alle, muttei varsinaisesti sukeltaa

mun isä on opettanut meidän alle 3veen uimaan...kellukkeilla, pitämällä kiinni ja näyttämällä mallia.tosi hienosti menee, semmonen pitkä pötkyläkin on tosi hyvä apu.(mikä sen nimi nyt on...)muistan kun isä opetti mutkin alle 4 vuotiaana uimaan ja sukeltaan, sukelsin sillee et olin isän selässä, pidin kaulasta kiinni ja sit sukellettiin yhessä.

Se pitkä pötkylä on lötkö pötkö.

Kävisin uimahallissa joka ikinen viikko harjoittelemassa. Lötköpötkö on hyvä uima-apu, sen kanssa asento on oikea. Eli sen kanssa potkuja ja sitten liukuja ilman pötköä, sukeltamista paljon, siis esineitä altaan pohjaan ja lapsi sukeltamaan. Tähtikelluntaa voi harjoitella myös, se saattaa monia lapsia myös pelottaa. Ja mitäs jos vakoilisitte sen uimakoulun toimintaa, siis yhtä aikaa halliin.

Sukeltamalla on kaikki mun 3 poikaani oppineet uimaan.

Jos teitä aikuisia on kaksi, hyvä konsti on uittaa lasta lyhyttä matkaa vanhemman luota toisen luo. Eli siinä toinen vanhempi laittaa lapsen liukuun, jo toinen vanhempi ottaa kiinni, matka voi aluksi olla vaikka 1,5 metriä, ja kun lapsi oppii luottamaan matkaa kasvatetaan.

Tärkeintä on kuitenkin olla paljon, paljon vedessä, että siitä tulee tuttu elementti.

Meillä pienin uimari on 3 v, ja hänkin ui jo muutaman metrin matkan.