lapsen turvallisuus autossa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minä

Vieras
Mä en voi ku ihmetellä, että eikö joku oikeesti ymmärrä/tiedä, että 3v pitäs olla asiamukaisesti istuimessa vai onko se silkkaa välinpitämättömyyttä? Mun mielestä pitäs olla ihan istuin, mutta kun ei ole edes koroketta. Olin varmaan ihan monttu auki, ku näin tuon (ja tiedän lapsen iän, on pari viikkoa vain vanhempi mun omaa lasta ja heidän lapsensa on vielä pienempi).

Siispä, tiiättäkö te, eikö oikeesti vielä ole kaikilla tietoa vai eikö ihmiset välitä? :(

arvaappa vielä hävettikö, ku oon kyllä nähny muiden mukana tämän lapsen ilman istuinta, mutta ku nyt tuumasin, että meidän autollakin voi viedä, on sopivan kokonen istuin, niin mies mua "hyssytteli", että "ei niillä oo itelläkään mitään istuinta".

Vaikka eihän siinä minun pitäs hävetä, vaan...

Kyllähän sitä näkee vaikka minkälaista tuolla tien päällä. Lapset riekkuu autossa vaikka miten päin eli ei turvavöissä kiinni ollenkaan. Sylissä pidetään lapsia tai sitten auto on muuten vain hengenvaarallinen esim. takapenkin hattuhylly täynnä tavaraa, joka varmasti tappaa lähtiessä lentoon nokkakolarissa.

No nää ihmiset ajattelee kai että "ei meille voi mitään sattua kun on näin lyhyt matkakin..."

Meilläkään ei auto liikahda pihasta ennenkuin kaikilla on vyöt kiinni.

Yhteistyössä