Lapsen tummat silmänaluset, mistä johtuu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pilvi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pilvi

Vieras
Siinä siis asian pääpiirteet;) Olen tässä nyt alkanut pähkäileen tuon meidän esikoisen silmänalusia, kun on pistänyt silmään useemmin kun ennen. Eli on tummat silmänaluset, ollut ehkä aina jollain lailla mut nyt kun on jotenkin lisäksi kalpea iholtaan niin pistää kunnolla silmään:/ Onko ihan normaalia vai olisko joku mistä pitäisi ottaa selvää? Esim.alhanen hemppa tai jotain. Vaikka ruokavalio on kyllä monipuolinen ym, mutta silti mietin että johtuuko jostain tietystä vai onko vaan tuollainen. Höh, vaikea selittää mutta kokemuksia jos jollain olisi, kiitos:)

Alkuperäinen kirjoittaja SeSaMa:
Tuttavan lapsella oli juuri tuon tyyppiset oireet. Oli väsyny ja iho oli sellanen kuultava ja silmänaluset tummat. Anemia oli pienellä.

Voi toista:( mun täytyy kyllä soittaa neuvolaan viikolla ja kysyä vähän mielipidettä sieltä..

Meillä myös esikoisella tummat silmänaluset. Oltiin ihan muista syistä lääkärissä kerran ja lääkäri tämän myös mainitsi, sitten vilkaisi minua ja totesi että näyttää olevan äidilläkin eli geeneissä :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:
Meillä myös esikoisella tummat silmänaluset. Oltiin ihan muista syistä lääkärissä kerran ja lääkäri tämän myös mainitsi, sitten vilkaisi minua ja totesi että näyttää olevan äidilläkin eli geeneissä :laugh:

No voi juku;) oon kyllä kytännyt omiakin silmänalusia mut eipä nuo juuri tummat ole. Hmm, tarviikin alkaa tuon miehen silmiä tuijottaan tarkemmin:)

Kysynpä nyt samalla yhden tyhmän kysymyksen, kun tuli mieleen. Voiko äidin odotusajan hemoglobiiniarvot vaikuttaa mitenkään tommoseen asiaan?:/ tulipa mieleen, kun muistin että mullahan oli silloin aika hurjan alhaset lukemat yhdessä vaiheessa..

Tosi ärsyttävää kun aina luullaan että se on sairauden tai unen puutteen oire. Joillakin on vaan tummat silmänaluset niin kuin toisilla on tummat silmät tai tumma tukka.

Mulla on aina ollut tummat silmänaluset, siis todella tummat! Eikä ne vaalene vaikka nukkuisin 12 tuntia vuorokaudessa. Kokeiltu on.

Usein tulevan atoopikon tunnistaa jo lapsena tummista silmänalusista. Eli olisiko mahdollista että johtuvat kuivasta ihotyypistä? Lapsella ei välttämättä ole vielä kuiva iho (esim. ns.luufinnit kielivät siitä usein jo lapsilla), mutta viitteitä tulevasta voi näin näkyä.