Lapsen tarhakaverin äiti avautui lapseni vaatteista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmaa nyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmaa nyt

Vieras
Hieman olin huuli pyöreänä kun kyseinen rouva pysäytti minut tarhan ovella ja alkoi valittamaan kuinka lapsellani on kuulemma liian hienoja vaatteita tarhakäytössä. Lapsellani on ihan tavallisia paitoja, legginsejä, velourhousuja ja tunikoita yleensä tarhassa, ihan perus henkkamaukkaa, lindexiä, pop.ia ja benettonia. Ulkovaatteina ticketiä ja jonathania.
Tykkään kuitenkin pukea lapseni toisiinsa sointuviin vaatteisiin ja käytämme paljon myös liivimekkoja ja joskus on ollut farkutkin tarhassa jalassa, kuitenkin sellaisia vaatteita joissa lapsen on mukava olla je helppo liikkua.

Tämä äiti oli kuitenkin kuulema katsonut että lapsellani ei ikinä ole samat vaatteet ja kovasti oli sitä mieltä että ihan turhaa laittaa mitään "parempaa" tarhaan kun kuulema menevät vain piloille. Ja hänen lapsensa oli kuulema sitten alkanut vaatia mekkoa päälle tarhaan kun minunkin lapsella on ollut.

Meillä kaikki vaatteet on käyttöä varten enkä erottele tarha/koti vaatteita.

Kotona jo hiukka nauratti :) Empä ennen ole kuullut päiväködin pukeutumiskoodista..

Onpa outoa touhua. Meilläkään ei ole mitään koti-/päiväkotivaatteita, on vaan arkivaatteet ja juhlavaatteet, en oikein ymmärrä mikä ongelma on siinä jollain että jollain vieraalla lapsella on pk:ssa mekko tai tunika päällä. :O

Mitä vastasit hänelle? :D

Mun tytölle (tuolloin vissiin 3 v) yksi äiti pk:n pihassa kerran avautui siitä, että lapsella on liian monta Reiman pipoa. Lapsi siihen; 'ei nää oo Reiman vaan mun' :heart:. Minä jäin pohtimaan, että hänenkö lompakostaan ne ostokset olivat pois - ja kieltämättä oli hupaisaa todeta että joku vissiin pitää pientä mustaa kirjaa siitä, miten monta pipoa kenenkin lapsella on :D

kukaan ei ala kyllä tuollaisesta valittamaan. meidän lasten päiväkodissa tuollaiset vaatteet on ihan normaaleja. eskarissa tytöillä aina mekkoa ja prinsessa-hametta. provo sanon minä. kulahtaneet verkkaritko siellä pitäisi olla.

on siinä osittain perääkin. esim. on typerää pukea lapselle päiväkotiin esim. vaatteita jotka eivät saa mennä likaisiksi. ja näin niistä lapsista jo opetetaan ulkonäkökeskeisiä. meillä on tuttavaperhe tällainen. lapsissa ei tunnu olevan mitään muuta mainittavaa kuin vaatteensa :(

Älä välitä vaan pue tyttösi niin kuin haluat. Ei Mekoissa mitään pahaa ole eikä niitä tarvitse suojella sen enempää likaantumiselta kuin muitakaan vaatteita. Tärkeintä on että lapsi itse viihtyy vaatteissaan.

Nykyisin lapset kyllä puetaan paljon nätimmin kuin ennen, siis en tarkoita että kalliilla vaatteilla, mutta katsotaan vähän enemmän että näyttää kivalle ja sopii yhteen. Ehkä kyseistä äitiä vaan harmitti että oma muksu erottuu joukosta jos vanhemmat ei niin välitä mitä laittaa lapsen päälle?

Ja on kyllä ihan yleistä että tytöillä on hoidossakin mekot tai tunikat päällä =)

Voi kuitenkin vähän miettiä laittaako hienoja, mutta makkarankuoriin verrattavia vaatteita lapsilleen. Tyttöjen keinokuituiset legginsit ja paidat ovat oikeastaan lasten pahoinpitelyä. Joidenkin (useimmiten maahanmuuttajaäitien) kulttuuriin kuuluu napapaidat pikkutytöille ja legginsit niin pieniä, että lapsen pylly näkyy.

just. onneks meidän tyttö käy yksinään päiväkodin eskarissa niin kenenkään ei tarvitse mulle ainakaan urputtaa mitään.

ja hulluahan se olis. meilläkin on h&m, lindex, benetton vaatteita...siis ihan niin sisällä kun pihalla, eskarissa ja kotona...

benettonit ostettu 100% kirppikseltä, niitä löytää sieltä aika paljon ja tykkään kun ne on jotenkin niin helppohoitosia ja kestää hyvin rummussa kuivatuksen...

lindexiä ja h&m:ää on ostettu jonkin verran uutena, mutta suurinosa niistäki kirpparilta ja mulle on ihan sama jos joku vaate menee rikki tai likaantuu, tai mitä tahansa. siis ihan sama...

mihin ne lapset pitäis sitte pukea jos ei normivaatteisiin?

Mun täti oli lastentarhatätinä. Yhtenä päivänä, kun hän seisoi ulkona valvomassa lasten leikkejä, yksi pieni tyttö sanoi: "Sinulla on hirveän värinen hattu." Täti vastasi: "Niinkö sinusta?" Tyttö: "Ei minusta mutta äiti sanoi niin."

• Tykkää
Reactions: sonja<3
Alkuperäinen kirjoittaja Jäsikkä;24647241:
Mun täti oli lastentarhatätinä. Yhtenä päivänä, kun hän seisoi ulkona valvomassa lasten leikkejä, yksi pieni tyttö sanoi: "Sinulla on hirveän värinen hattu." Täti vastasi: "Niinkö sinusta?" Tyttö: "Ei minusta mutta äiti sanoi niin."

Lapset on just tollasia. Mun kaverille tokas lapsena yksi pieni tyttö silmät kirkkaina: "Mun äiti sano sua tänään läskikasaksi!"
Kaveri oli ollut lapsena pyöreä.

Ääk. Ja kääk :D Oikeesti..jos lapset osaa, niin osaa ne näköjään vanhemmatkin. Meiän pojalle viime talvena kans tarhakaverit mainitsi esim punaisista kumppareista, vaaleanpunasesta takin vetskarista (isosiskon vanha takki )ja monesta muustakin pikkujutusta. Tätit jos kuuli, niin kyllä puuttuivat asiaan. Poika ei siitä niinkään välittänyt, mut nykyään on tosi tarkka siitä ettei vaaaaan oo tyttövärejä päällä :) Noh, kuulunee ikään...mut koitan mainostaa kuitenkin niissä tilanteissa että ei ole olemassa oikeasti mitään tyttöjen ja poikien värejä, vaaan jokainen voi pukea niitä värejä mistä tykkää. Sanoi muut mitä haluaa.

Mutta aika omituinen kyllä tuo ap:n kokema. Ei mulla kyllä olis pokkaa mennä sanomaan, ajattelisin nyt vaikka mitä....hyvä kun kuitenki osasit ottaa huumorilla :)

Mä sain kuulla samaa silloin kun tyttö oli hoidossa. Mä totesin vaan siihen että meillä ei ole erikseen hoitovaatteita ja erikseen koti-/vapaapäivän vaatteita. Ja että kaikki meille hankitut vaatteet ovat käyttöä varten, pesukone on sitä varten että pestään kun likaantuu ja jos jotain peruuttamatonta vaatteelle sattuu niin sitten se vaate poistetaan käytöstä - niin yksinkertaista.

Tää on tätä samaa sarjaa sen kanssa, että lapsen talvihaalari ei saa maksaa 170e, vaikka ois kuinka hyvä ja vaikka ois varaa ostaa niitä kolme. Etenkään väriä tai kuosia EI SAA valita, vaan on ostettava se vähemmän kaunis Cittarin haalari, jos yhtään on yritystäkään olla HYVÄ ÄITI!

Yhteistyössä