lapsen synttärit, mitä tarjottavaa päiväkotiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Oletko kysynyt pk:sta, että saako sinne viedä mitään? Jos saa, niin sekin on vielä monissa paikoissa sääntönä, että pitää olla avaamaton kaupasta ostettu pakkaus, ei mitään oma tekemää.

Mä en tykkää jos muut tuo karkkia (1-3v ryhmään) koska meidän lapselle ei vielä kotona anneta karkkia ollenkaan eikä mun mielestä noin pienet semmoista vielä tarvitse...
Jätski tai keksit ehkä hyvä idea..?

Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:
Oletko kysynyt pk:sta, että saako sinne viedä mitään? Jos saa, niin sekin on vielä monissa paikoissa sääntönä, että pitää olla avaamaton kaupasta ostettu pakkaus, ei mitään oma tekemää.

kyllä ollaan kysytty ja kaupasta on tarkoitus ostaakkin.

Alkuperäinen kirjoittaja :/:
Mä en tykkää jos muut tuo karkkia (1-3v ryhmään) koska meidän lapselle ei vielä kotona anneta karkkia ollenkaan eikä mun mielestä noin pienet semmoista vielä tarvitse...

Miten jätski tai keksi on parempi kuin pieni karkki?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:

kyllä ollaan kysytty ja kaupasta on tarkoitus ostaakkin.

Vie keksejä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja musita allergiset:
Jotain mitä kaikki saavat syödä

sanoivat päiväkodissa ettei tarvitse ottaa allergisia huomioon että heillä on sielä sitten niille omat tarjottavat.

Niin no jos haluaapi tarjota kaikille samaa.Toiset saa karkkia toiset omenan.

Jos tuolle linjalle lähdetään, niin ei ne lapset TARVITSE myöskään keksejä tai jäätelöä, kuten eivät aikuisetkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja -:

Miten jätski tai keksi on parempi kuin pieni karkki?

Ravintosisältö kuitenkin huomattavasti parempi. Jätski silloin tällöin on ihan ok juttu, keksejäkin on moneen lähtöön mutta esim. muumikeksit eivät satunnaisesti syötyinä mitään pahoja ole.
Karkit taas ovat pelkkää tyhjää sokeria ja niihin lapsi oppii äkkiä.
Karkkia ehtii vielä syödä, mun mielestä ihan pienet lapset pärjäävät mainiosti ilman. Toki lapsi kai tajuaa että se mitä päiväkodissa saa, ei välttämättä saa kotona tai kylässä - toistaiseksi on 2,5v lapsi ollut täysin välinpitämätön kaupan karkkihyllyillä ja muissa vastaavissa "karkkihoukutustilanteissa"... saa nähdä kauanko mahtaa pysyä tilanne tällaisena. :)

Samaa mietin minä! Ei mitään karkkeja tai tikkareita 1-3 vuotiaille! Minun lapseni varmaan tukehtuisi, koska ei oo ikinä mitään sellaista saanut syödä; täynnä lisäaineita ja kaikkea kakkaa irtokarkit ja tikkarit.
Keksejä ehdotan!

Yhteistyössä