Lapsen sukupuolen valinta.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lillianna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Lillianna

Vieras
Mitäs mieltä olette siitä, että joku pariskunta valitsee lapsensa sukupuolen? Meillä Suomessahan tuo ei onnistu kuin joistakin lääketieteellisistä syistä, mutta joistakin maista palvelua saa. Ainakin Jenkkilästä ja joistakin itäblokin maista on mahdollisuus saada "mittatilausvauva".

Homma menee niin, että ensin aloitetaan normaalit hedelmöityshoidot, alkiot kerätään ja hedelmöitetään miehen siittiöillä. Sit jollain metodilla selvitetään hedelmöitettyjen alkioiden sukupuoli ja "oikeeta" sukupuolta olevat alkiot siirretään kohtuun. Samaan syssyyn voidaan sulkea pois myös joitakin sairauksia.

Yks tuttavapariskunta toimi näin. Niillä on kolme poikaa ja ehdottomasti halusivat tytön. Rahanpuuteetta ei ollut, joten homma hoitui. Ei ne siitä hommasta olis halunnu paljoo huudella, mut naista kiinosti, et pitääkö neuvolassa kertoo et on keinoalkuinen raskaus. Mä sanoin, et ei kai se kertominen mikään pakko ole, mut olis se nyt hyvä kuitenkin. Onhan keinoalkuisissa raskauksisa hiukan enemmän kai riskejä esim. Keskenmenon riski isompi. En ole asiaan laajemmalti perehty
nyt.

Mulla itellä ei ole lapsia, mut suunnitelmissa kyllä. Ite en lähtis valitsemaan lapseni sukupuolta, mutta jos joku sen haluaa tehdä, niin tehköön.

Itse en moista ymmärrä. Meillä on yksi tyttö ja toinen lapsi tulossa. Tulevan lapsen sukupuolella ei ole kummallekaan väliä vaikka hän tulee 99,9% olemaan meidän viimeinen lapsi. Jos tulee toinen tyttö niin ihanaa ja jos poika niin ihanaa :)

No aika sairaalta tuo minusta kuulostaa, mutta kyllähän ihmiset tekevät vaikka mitä muiden mielestä kummallisia ratkaisuja vaikka missä asioissa. Jos sitä nyt sitten niin sikana sitä tyttövauvaa haluaa ja tuolla tavalla voi asian varmistaa niin ihan vapaasti vaan. Ite en tuohon alkaisi, olen onnellinen että ylipäätään olen lapsia saanut. Mutta kuten sanoin, heillä varmaan joku erityinen syy kun tuollaiseen ihan vapaaehtoisesti lähtivät. Ei ole lapsettomuushoidot niin kivoja, että itse haluaisin vain lapsen sukupuolen takia niihin ryhtyä.

Asuin 05-09 eteläisessä Euroopassa. Sielä
Toi oli kohtalaisen yleistä. Älykkäät, kauniit
Ja hyvässä asemassa olevat vanhemmat halus
poikalapsen ensin. Jos perheessä on tyttö/ tyttöjä
niin etelässä pitää saada poika. Muuten on epäkelpo

Yhteistyössä