lapsen sukset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja To ski or not to ski
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Rollo rauhotu, en mä ole käskenyt vaihtamaan suksia. Eikä tässä mun mielestäni nyt mitään ruokaan liittyvää kirjoiteltu, ap taisi vain kysellä suksien pituudesta.

Ei oo totta, päivän naurut :) anteeksi! Tyrsk...

Meillä vajaa 120cm on 140cm sukset. Viime vuonna oli melkein yhtä pitkät sukset mitä hiihtäjä ja tämän vuoden kommentti oli että äiti nämä on paljon paremmat ja näillä pääsee kovempaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:
Meillä vajaa 120cm on 140cm sukset. Viime vuonna oli melkein yhtä pitkät sukset mitä hiihtäjä ja tämän vuoden kommentti oli että äiti nämä on paljon paremmat ja näillä pääsee kovempaa.

Mä muistelen taas, että mulla oli joskus pituutta lyhemmät sukset luisteluun ja ne olivat ne kaikista parhaat. Ei mennyt koskaan solmuun ylämäessä ja ikävätkin laskut sujuivat helposti. Toki on totta, että luisto paranee pidemmissä suksissa, mutta minusta lyhyet taas ovat hyvät. Itsellänikin on vain 10cmitseäni pidemmät perinteisen sukset.

Luistoon ja pitoon vaikuttaa myös se, että suksi on oikein käsitelty, naarmuton ja oikea jäykkyys suhteessa painoon. Lerppu tai liian jäykkä suksi ei toimi...

Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:

Mä muistelen taas, että mulla oli joskus pituutta lyhemmät sukset luisteluun ja ne olivat ne kaikista parhaat. Ei mennyt koskaan solmuun ylämäessä ja ikävätkin laskut sujuivat helposti. Toki on totta, että luisto paranee pidemmissä suksissa, mutta minusta lyhyet taas ovat hyvät. Itsellänikin on vain 10cmitseäni pidemmät perinteisen sukset.

Luistoon ja pitoon vaikuttaa myös se, että suksi on oikein käsitelty, naarmuton ja oikea jäykkyys suhteessa painoon. Lerppu tai liian jäykkä suksi ei toimi...

Meillä tämä 6v siis hiihtää vain tasamaata pellolla, eihän täällä pohojammaalla mäkiä ookkaa :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja Rollolainen:
Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Alkuperäinen kirjoittaja Rollolainen:
eikö oo tärkein että lapsella on ne sukset, varisnkin jos ei harrasta hiihtoa muualla kuin koulussa tai päiväkodissa. Kyllä silloi hätätapauksesa käy ne pienemmätkin, kunhan vaan on ne välineet.
Me ei tosiaankaan osteta JOKA vuosi uusia suksia tai monoja, kerralla vähän isomat monot niin menevät pari vuotta ja sukset ostetaan vain niille jotka OIKEASTI tarvitsevat.Eli kun tyttö ei ole kasvanut saa tyytyä samoihin vanhoihin. He eivät yläasteella edes montaa kertaa hiihdä. Poika 14v.saa uudet, mutta monot käy vielä koska ovat vieläkin isot. Poika 10v saa isoveljen vanhat ja sitten tuo poika 8v saa tuon 10v vanhat. Näin kätevästi se menee ku on monta lasta.
Nyt sitten on yhdet ylimäräiset sukset,jotka voin siten myydä vielä ihan hyvään hintaan,kun on vähän käytetty

Heh

Jos mä olisin ostanu edellis talvena sellaset monot, jotka olis sopinu vielä tänäkin talvena, olis ne ollu vaan 4 numeroa liian isot sillon. Miten helkutissa ne olis pysyny jalassa edes tuollon :)

Ei niillä ei sopivilla siitä liikuntamuodosta ainaka nauti eikä mitään opi :)

villasukkia vaan monoihin, muutenkin luistimissa ja monoissa pitää la vilasukat. kahdet päällekkäin niin johan luistaa hiihto ja luistelu
eikä mun oo tarvinnut NELJÄÄ numeroa liian isoja ostaa, vaikka joka toinen vuosi olen uudet ostanut. esim jos jalan kokoon ollut 33 niin olen ostanut 35 ja kun laittaa kaks vilasukkaa on sopivat

Etkös sä Rollo just tänään kertonut toisessa ketjussa, miten aikuisen kengän pitää olla juuri sopivankokoinen? Mut se ilmeisesti koski vain aikuisten kenkiä, lapset voivat olla pari numeroa liian suurilla... Saavat sitten isona seurata vanhempiensa jalanjäljissä: jalkavaivojen vuoksi teetetään yhteiskunnan laskuun tukipohjalliset, tarvitaan yhteiskunnan maksamaa erikoissairaanhoitoa... Mut hei, säästäähän vanhemmat siinä (yhteiskunnan maksamia) rahojaan johonkin muuhun...

Yhteistyössä