Lapsen sika/kausi-influenssarokotuksista

  • Viestiketjun aloittaja Mitähän tekis...?
  • Ensimmäinen viesti
Mitähän tekis...?
Hitto,kun ei tiedä rokotuttaisiko vai eikö? Huomisaamuna klo 7.30-> ois neuvolassa rokotusmahdollisuus... kun miettii molemmilta kanteilta,mitä voisi tulla jos ei rokota,ja mitä voi tulla rokotuksen jälkeen... *huoh*

Meidän päätöshän tuo on,mutta silti...apuva! :(
 
näin meillä
Meillä otettiin 2 v pojalle sika piikki ja nyt on pikkase kuumetta ja nuhaa,minäkin sain jo pari viikkoo sitte sen piikin ja samat oireet oli mulla ku potsulla nyt.. Mutta se on jokisen oma asia ottaako vai ei ja kyllä se mietitytti kun otin piikin pjalle et onko oikea ratkaisu, toistaseks menny hyvin!
 
AP
Alkuperäinen kirjoittaja missä:
Missäpäin jo saa muut kuin riskiryhmäläiset vai kuulutteko niihin?
Ei kuuluta riskiryhmään. Itse hoitoalalla töissä,joten olisin itse sen jo saanut,mutta kun viime ke käytimme poikaa neuvolassa miehen kanssa,niin siellä mieskin sai,ja ois poikakin saanut jo silloin toisen rokotteen,jos ois vaa uskallettu ottaa. Tää onkii vaan tälläinen maalaiskylä :D
 
Ap
Alkuperäinen kirjoittaja näin meillä:
Meillä otettiin 2 v pojalle sika piikki ja nyt on pikkase kuumetta ja nuhaa,minäkin sain jo pari viikkoo sitte sen piikin ja samat oireet oli mulla ku potsulla nyt.. Mutta se on jokisen oma asia ottaako vai ei ja kyllä se mietitytti kun otin piikin pjalle et onko oikea ratkaisu, toistaseks menny hyvin!
No tätäpä just. Jos selviäis vähällä, niinkuin esim mun mies; Rokotteen jälkeen käsi vaan vähän kipeytyi,mutta kun ihan tuttavapiirissä ollu näitä muitakin oireita: kovaa kuumetta,käsikipuja ( myös muita neurologisia oireita ) ja mitä lie,niin se mietityttää eniten.
 
hmmm
Kuka noista voi tietää? Tämä oli vasta jokin aika sitten eikä kukaan kai nuorista vielä tiedä mitä tarkoittaa autoimmuunisairaus?

http://www.yle.fi/mot/ss071126/kasikirjoitus.htm
 
..
Mutta niinhän terveydenhuoltohenkilöstö sanoo, että itse tauti on pahempi kuin rokote. Otin itse rokotteen viime tiistaina suojatakseni perheemme vastasyntynyttä. Vanhempi lapsi ei kuulu riskiryhmiin ja mietityttää kovasti rokotteen ottaminen hänelle, mutta luulenpa ettemme uskalla ottaa ottamatta. Asiantuntijoihin pitää pystyä luottamaan ja ainakin tällä hetkellä tuntuu, että rokotevastaisilla ei ole oikein asiatietoa väitteidensä pohjalle.

Haittavaikutuksia on joka lääkkeessä ja rokotteessa. Enkä usko, että mitään rokotetta ja lääkettä tutkitaan monia vuosia ennen käyttöönottamista.

Ja entä sitten, jos taudin vakava muoto iskee juuri omalle lapselle. Miten elää sen ajatuksen kanssa, että olisin rokotteen ottamisella sen kohtalon pystynyt estämään.

Inhottavia päätöksiä joutuu vanhemmat rakkaimpiensa puolesta tekemään.:'(
 
Ap
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Mutta niinhän terveydenhuoltohenkilöstö sanoo, että itse tauti on pahempi kuin rokote. Otin itse rokotteen viime tiistaina suojatakseni perheemme vastasyntynyttä. Vanhempi lapsi ei kuulu riskiryhmiin ja mietityttää kovasti rokotteen ottaminen hänelle, mutta luulenpa ettemme uskalla ottaa ottamatta. Asiantuntijoihin pitää pystyä luottamaan ja ainakin tällä hetkellä tuntuu, että rokotevastaisilla ei ole oikein asiatietoa väitteidensä pohjalle.

Haittavaikutuksia on joka lääkkeessä ja rokotteessa. Enkä usko, että mitään rokotetta ja lääkettä tutkitaan monia vuosia ennen käyttöönottamista.

Ja entä sitten, jos taudin vakava muoto iskee juuri omalle lapselle. Miten elää sen ajatuksen kanssa, että olisin rokotteen ottamisella sen kohtalon pystynyt estämään.

Inhottavia päätöksiä joutuu vanhemmat rakkaimpiensa puolesta tekemään.:'(
Tämäpä just :eek:/
 
Alkuperäinen kirjoittaja Maine Coon:
Mä tässä pohdin, että vienkö huomenna 2v tytön sikainfluenssapiikille, samalla saisi myös kausi-influenssapiikinkin.Taidetaan vaan ottaa toi eka.
Saako lapselle antaa molemmat piikit samaan aikaan? Jostain luin että 2 vkoa pitää olla välissä...en oo varma...
 
Alkuperäinen kirjoittaja TuiKKu:
Alkuperäinen kirjoittaja Maine Coon:
Mä tässä pohdin, että vienkö huomenna 2v tytön sikainfluenssapiikille, samalla saisi myös kausi-influenssapiikinkin.Taidetaan vaan ottaa toi eka.
Saako lapselle antaa molemmat piikit samaan aikaan? Jostain luin että 2 vkoa pitää olla välissä...en oo varma...
Niin sanoivat, että saa, mutta en tiedä sitten....
 
Alkuperäinen kirjoittaja Maine Coon:
Mä tässä pohdin, että vienkö huomenna 2v tytön sikainfluenssapiikille, samalla saisi myös kausi-influenssapiikinkin.Taidetaan vaan ottaa toi eka.
Niitä ei mielellään laiteta samaan aikaan pienille... :wave:

Mun tyttö rokotetaan kahtena eri päivänä.
 
terveyskeskus.lääkäri
Alkuperäinen kirjoittaja Mitähän tekis...?:
Hitto,kun ei tiedä rokotuttaisiko vai eikö? Huomisaamuna klo 7.30-> ois neuvolassa rokotusmahdollisuus... kun miettii molemmilta kanteilta,mitä voisi tulla jos ei rokota,ja mitä voi tulla rokotuksen jälkeen... *huoh*

Meidän päätöshän tuo on,mutta silti...apuva! :(
Voin vakuuttaa että rokote on täysin turvallinen. Rokote ei sisällä elohopeata tai skvaleenia. Rokote ei voi aiheuttaa neurologisia haittoja.

Jos et rokota lapsiasi voi ne kuolla ja voit joutua syytteeseen.

Itse asiassa sinun on pakko rokottaa lapsesi. On olemassa laki joka velvoittaa siihen ja se on nyt voimassa.

 
kyllä
Alkuperäinen kirjoittaja TuiKKu:
Alkuperäinen kirjoittaja Maine Coon:
Mä tässä pohdin, että vienkö huomenna 2v tytön sikainfluenssapiikille, samalla saisi myös kausi-influenssapiikinkin.Taidetaan vaan ottaa toi eka.
Saako lapselle antaa molemmat piikit samaan aikaan? Jostain luin että 2 vkoa pitää olla välissä...en oo varma...
Kyllä saa antaa samaan aikaan molemmat rokotteet mutta eri raajoihin.
 
jep
Täälläkin mietitään ottaako rokotus vai ei.Vielä ois viikko aikaa miettiä.Kun toisaalta,tuleehan tämä sikainfluenssakin varmasti muuntumaan sellaiseen muotoon,ettei tuo rokote anna suojaa ja sitten pitäis rokottaa aina uudelleen ja uudelleen ja uudelleen....Ja en oikeen ole vakuuttunut että jatkuva rokottaminen on hirveen hyväksi elimistölle (vastustuskyvylle) Et saisko nyt tän ekan tautimuodon sairastamisella kuitenki paremman suojan niitä pahempia muotoja vastaan sitten...Kun aattelee,että itse oon sairastanut influenssan ehkä 2krt(ainakin 1 kerran aikuisiällä muistan,toinen oli muistaakseni lapsena mut en mee vannomaan) 30 vuodessa ja se kuitenkin aina eri muodoissaan liikkuu joka vuosi,niin kyllähän siitä sairastamisesta näyttäis jonku suojan saavan,kun ei siihen tuon useemmin sairastu...
 

Yhteistyössä