Lapsen siitepöly allergia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pieta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä alkoi esikoisella 3 vuotiaana siitepöly- (ja eläinpöly-) allergia, itsellänikin on. minkälaisia kokemuksia haluaisit kuulla? Jos allergia ei ole tosi paha niin se on helppo hoitaa ja sen kanssa pärjää ihan hyvin. Esikoiselle meillä on nestemäistä allergialääkettä (suuhun, vastaava kuin aikuisten Zyrtec, Clarityn ym.) ja silmätippoja. Myös nenäsumutteita on saatavilla jos nenä menee tukkoon siitepölyaikana. Jos allergia ilmenee hengenahdistuksena siihen käytetään aamuin illoin hengitettäviä astmalääkkeitä, lääkeaineannostelijan kautta (Babyhaler/nebunette).

Menkää allergologille niin allergia voidaan testata ja saatte asialliset lääkkeet.

Täällähän oli ihan joku saitti allergialasten vanhemmille.

Mutta tosiaan mun mielestä siite- tai eläinpölyallergia on ihan pikku juttu B)

Olen 12-vuotias tyttö ja minulla on siitepölyallergia. Mutta siis itselläni on ollut kovat oireet varsinkin vuonna 2012.Nenä tukossa josta johtuu että en saa unta ja silmä kutinaa...

saan cetirizin-lääke tapletteja ja lomudal-silmätippoja.

Mutta olo tuntuu vieläkin tukalalta ja tukkoiselta.

Meidän tyttö oli vanhempi kun siitepölyallergia puhkesi, noin 4 v. Mutta alkuun sai siihen nestemäistä Zyrteciä, myöhemmin myös nenäsumutetta ja silmätippoja. Käsittääkseni allergiatestejä ei nykyisin enää niin suosita koska ne ovat niin epätarkkoja, usein lääkärit vaan määrävät jonkin allergialääkkeen ja katsotaan onko siitä apua. Jos on, niin diagnoosi on allegia. Tuolle tytölle kyllä tehtiin prick-testi, mutta lääkärit myöhemmin astmakontrolleissa (lapsella siis myös astma) on sitä kritsisoineet turhaksi.

Yhteistyössä