Lapsen sairasvakuutuksen lopettaminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vakuutus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vakuutus

Vieras
Olen miettinyt että vaihtaisin lasten sairasvakuutukset pelkkään tapaturmavakuutukseen. Olemme muutenkin käyttäneet pääsääntöisesti kaupungin tk:ta jos on tullut sairastuminen. Lapsilla yhdellä on astma tutkimukset menossa, mutta ei luultavsti astmaa ole ja nekin tutkimukset on tehty yleissairaalassa joten ei ole suuria kuluja ja jos astmaa ei ole ei tule kuluja. Ja voisinhan vakuutuksen jättää astma lapselle jos sellainen todetaan ja kahdelta muulta laittaa pois. Kahdella muulla lapsella on vain pari kertaa tarvinnut käyttää vakuutusta ja kuitenkin summa on suuri mitä vakuutuksista joutuu maksamaan. Ja esim puheterapiaa tms ei vakuutus edes korvaa ja lapsilla ei ole perussairauksia joihin menisi koko ajan rahaa. Lapset ovat jo isoja 12v,10v ja 7v. Ja itse jäin nyt lasten kanssa yksin joten rahallisesti on tiukkaa ja vakuutus maksut on suuri meno erä.

Onko muilla ollut samalailla että on vaihtanut sairasvakuutuksen pelkkään tapaturmavakuutukseen? Onko myöhemmin harmittanut vai onko ollut hyvä päätös?

Meillä ei ole lapsilla koskaan ollutkaan muuta kuin tapaturmavakuutukset. Noilla vakuutusmaksuilla käyttäisi jo useamman kerran ihan yksityisellä tarpeentullen. Ei olla kaduttu.

Korvakierteisten olen ainoastaan kuullut kehuvan vakuutusta ja sen kannattavuutta, yleensä heillä on putkitettu korvat useampaankin kertaan.

[QUOTE="vieras";26236392]Meillä ei ole lapsilla koskaan ollutkaan muuta kuin tapaturmavakuutukset. Noilla vakuutusmaksuilla käyttäisi jo useamman kerran ihan yksityisellä tarpeentullen. Ei olla kaduttu.

Korvakierteisten olen ainoastaan kuullut kehuvan vakuutusta ja sen kannattavuutta, yleensä heillä on putkitettu korvat useampaankin kertaan.[/QUOTE]

Ihan sama täällä. Ja noin isoista lapsista kun on kyse, ei tuo korvatulehduskierrekään ole potentiaalinen ongelma.

No meillä on käytetty kerran lapsen vakuutusta, nielu ja kitarisaleikkaukseen, päästiin hommasta kuukaudessa joka yleisellä puolella olisi vienyt vuoden. Ei ole tarvetta lopetelle vakuutuksia, mutta jos niiden takia pitää vyötä kiristää niin sitten lopettaisin ne.

[QUOTE="vieras";26236433]Ei se sinällään ikää katso, 15 v:llä oli korvatulehdus, pääsi vielä lasten päivystykseen eli tarvinnut kauaa jonotella ja lääkkeet maksoivat vajaat 10€. Halvemmaksi tuli omasta pussista maksella.[/QUOTE]

Voi toki tulla korvatulehdus aikuisellekin, mutta todella harvoin enää mitään sellaista kierrettä, mitkä vauvoilla tai pikkulapsilla jopa aika yleisiä. Ainoastaa tuossa on tuo putkitus, joka maksaa yksityisella paljon ja toisaalta kunnallisella puolella jonot turhan pitkiä.

Ajattelin tämän vuoden jälkeen lopettaa 10 v sairaskuluvakuutuksen.

1,5 v lapsen pidän varmaan hetken voimassa korvien takia, mutta vakuutusmaksut ovat niin kovat, että sillä rahalla todella käyttää lasta(1,5v on vielä iso vakuutusmaksu) 5-7 kertaa vuodessa yksityisellä.

Meilläkin raha on nyt todella tiukassa ja harmittaa, kun vakuutuksista joutuu kiristämään :(