Pojalla (5v) todettiin eilen astma...

...ja vielä tosin jatketaan pef puhalluksia ja rasitus testi tehdään kahden viikon päästä. Lääkäri halus vielä tutkia lisää ku edellinen puhallus jakso oli sen verran lyht että ei ole tulokset vielä se kelan vaatima että saadaan hakea tuet ja erityiskorvaukset lääkkeille.
Itellä on olo että olen vähän hukassa ja olen koittanut lukea lasten astmasta. Kuulisin siis mielelläni muiden astma lasten vanhempien kokemuksia ajalta kun lapsella on todettu astma jne.
Ja nyt kun ei vielä ole varmaan onko tuo raitus astmaa vai jotakin muuta. Meillä kun on nuo kaksi kissaa ja hamsteri niin mietityttää että tuleeko eteen niistä luopuminen...
 
Haluaisin tietää mitä kaikkea mun pitäisikään tietää nyt? Tää oli kyllä aika hienosti muotoiltu kysymys :D tuntuu ettäö pää täynnä ajatuksia mutta silti ihan tyhjä. Onko täällä ketään jolla olisi kissoja kun olen lukenut / kullut että kissat on se mikä pahemtais.. että onko mitn kokemuksia??
 
[QUOTE="vieras";22902912]Kerro sinä, ap vähän oireista ennen kuin hakeuduitte tutkimuksiin...?
Meidän 6v poika mulla arveluttaa... :/[/QUOTE]

Meillä ollut yö yskää joka on vaan pahentunut ja pahentunut ja puolitoista viikkoa sitten iski astma kohtauksen päälle. Aikaisemminkin ollut tuos astma lääkitys kun oli yöyskää ja silloin ei varsinaista astmaa vielä todettu mutta nyt oireet pahentuneet merkittävästi.
 
Meidän lapsella on aloitettu astmalääkitys varmaan parin vuoden ikäisenä just tuon yöyskän yms. takia. Ihan normaalia eloa elellään ja sopivalla lääkityksellä ei ole ongelmia. Mä en niin tuosta astmasta osannut järkyttyä, kun itselläkin on. Meillä ei ole mitään lemmikkejä, koska minulla on jo allergiat. Käytä lasta allergiatesteissä!
 
parikymppinen
Itse olen iältäni parikymppinen ja koko elämäni olen astmaa sairastanut. Astmani on tosin viime vuosina ollut lievempi kuin lapsena. Astma ei ole elämääni vaikuttanut juuri millään tavalla ihan normaalia elämää olen elänyt. Toisaalta olen välttänyt vierailuilta taloihin, joissa on paljon lemmikkejä.

Lapsena käytin säännöllistä astmalääkitystä, mutta enää en sitä tarvitse. Influenssarokotteenkin olisin lapsena saanut, mutta enpä sitä käynyt juuri koskaan ottamassa. Tulihan tuo influenssakin useampaan kertaan sairastettua, varsinkin lapsena, eikä tuo ainakaan minulle ollut yhtään sen pahempi kuin perusterveellekään.
 

Yhteistyössä