lapsen sairastamistiheys?

  • Viestiketjun aloittaja joopas
  • Ensimmäinen viesti
joopas
kuinka usein teillä kotihoidossa oleva lapsi sairastaa? Meillä nyt 1 -vuotiaalla ollut puolivuotiaasta lähtien suurinpiirtein kerran kuussa flunssa ja nyt taas kuumeessa.
 
Esikoisella oli 1½v ollut n.10 korvatulehdusta (ja sen yheydessä aina kuumetta 39 ja niin tukossa ettei mikään mennyt alas) ja saikin silloin putket. Putkituksen jälkeen helpotti.
Siskonsa taas on ollut huomattavsti terveempi kun ikää on nyt 2v2kk ja ollut vain kaksi korvatulehdusta eikä muutenkaan ole sairastellut.
 
a.p.
Meillä korvatulehduksia ollut vain 3, joten sen puoleen päästy helpolla, mutta kaikki flunssat se tuntuu kyllä keräävän. Ja minä tai mieheni ei olla oltu oikeastaan koko aikana sairaita, mutta lapsi saa aina kaikki taudit. Onko se vaan sitten sitä että vastustuskyky ei ole vielä kehittynyt... pelottaa jo valmiiksi se kun menee hoitoon, että onko sitten ihan jatkuvasti sairaana kun nytkin jo näin usein.
 
"mari"
Meidän 9 kk ikäisellä on ollut yksi nuha heti laitokselta kotiutumisen jälkeen, kuumetta vain rotavirusrokotuksen jälkeen. Vanhemmilla on ollut yksi flunssa kummallakin ja pojan kanssa liikutaan vauvakahviloissa ja kapungilla ja tavataan serkkuja. Poika on ollut pulloruokinnassa 0 vrk ikäisestä lähtien, joten ei ole äidinmaidosta ainakaan saatu vastustuskykyä. Minä uskon että vastustuskyky on paljolti perinnöllistä. Näissä asioissa vaikuttaa myös se, onko lapsi kotihoidossa ja onko sisaruksia. Ei auta vaikka lapsi olisi kotihoidettu, jos lapsella on sisarus, joka käy hoidossa tai kerhoissa ja tuo infektioita mukanaan.
 
[QUOTE="mari";22775061]Poika on ollut pulloruokinnassa 0 vrk ikäisestä lähtien, joten ei ole äidinmaidosta ainakaan saatu vastustuskykyä. Minä uskon että vastustuskyky on paljolti perinnöllistä. Näissä asioissa vaikuttaa myös se, onko lapsi kotihoidossa ja onko sisaruksia. Ei auta vaikka lapsi olisi kotihoidettu, jos lapsella on sisarus, joka käy hoidossa tai kerhoissa ja tuo infektioita mukanaan.[/QUOTE]Mulla on tästä erilainen kokemus kun samassa perheessä esikoinen (pulloruokittu) on ollut korvakierteinen ja muutenkin siarastanut paljon enemmän ja toinen lapsi on päässyt sairastelussa paljon vähemmällä vaikka isoveli käy kerhossa. Toista lasta imetin 1v3kk ikäiseksi. En tiedä sitten, onko tuolla imetyksellä ollut niin paljon vaikutusta siihen ettei tyttö ole sairastellut ihmeemmin mutta yllättävän vähällä hän on päässyt, onneksi!
 

Yhteistyössä