Lapsen nimiasiaa..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pörri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Pörri

Jäsen
23.05.2005
441
0
16
Miten menettelen..
Lapsen tuleva nimi olisi tiedossa, mutta väestörekisterikeskuksen sivuilla ks. nimeä ei ole.
Olisiko jollain tietoa mistä voisin kysellä ks. nimen soveltuvuutta lapselle?
Väestörekisterikeskuksen sivuilta ko en löytänyt sopivaa osoitetta josta asiaa kyselisin.
Tosin ainahan maistraattiin voin pörähtää, mutta eikö ole netin kautta olevaa palvelua?

Mä soitin maistraattiin kun esikolle annettiin nimeä mitä ei vielä ollut. Tuolloin otivat sen johonkin kokoukseen käsittelyyn ja laittoivat sitten postia tulemaan, että nimi hyväksytty.

Nyt tämän toisen kohdalla soitin maistraattiin uudelleen ja minua pidettiin idioottina. Nykyään toimitaan siten, että siihen lappuun kirjoitetaan nimi ja se lähetetään maistraattiin. Mikäli nimeä ei hyväksytä, niin siitä vissiin sitten ilmoitetaan ja jos nimi hyväksytään, niin se hyväksytään.

Etukäteen ei asiaan siis saa selvyyttä, mikä on mielestäni sangen typerää.

Alkuperäinen kirjoittaja Pörri:
Eli siis taidan hyökätä maistraattiin ja toivoa parasta.
Mitenhä kauan asian käsittelyssä yleensä menee?
Ja kait siitä ilmoitetaan mikäli nimi hyväksytään/ei hyväksytä?

siis just sef selitti,et enää ei etukäteen kysytä,vaan siihen lappuun mikä menee maistraattiin, kirjoitetaan haluttu nimi ja sit sieltä tulee onko se hyväksytty vai ei.

Eli siis taidan hyökätä maistraattiin ja toivoa parasta.
Mitenhä kauan asian käsittelyssä yleensä menee?
Ja kait siitä ilmoitetaan mikäli nimi hyväksytään/ei hyväksytä?

Niin siis se lappu mikä tulee kotiin, lähetetään maistraattiin ja perästäpäin sitten aikoinaan kuuluu että kuinka kävi.

Oonkoha mie iha blondi, mut mut..
Siis sittenkö vast ristiäisten jälkeen saan tietää hyväksytäänkö lapsemme nimi vai ei? Vai tuleeko lappu jonka lähetän maistraattiin kuinka nopeasti lapsen syntymän jälkeen?
Inhottava vaa tilanne jos lapsi kastetaan nimelle ja myöhemmin selviääkin, ett nimi ei ole ok.

Joo, joo..ei taia näi aamust oikee järjen juoksu luistaa.

Kirkkoonkuuluville tulee se lappu, mikä papille annetaan, sitä kautta menee nimi tietoon maistraattiinkin. Mikään ei estä ilmoittamasta sitä nimeä heti syntymän jälkeen viranomaisille, lapsi voidaan kastaa (tai jättää kastamatta), vaikka hänellä se virallinen nimi olisikin.

kerro nimi niin voidan yhdessä miettiä tullaanko se hyväksymään, mutta joo siis nimi vaan siihen lappuun, lähetä mahdollisimman pian ja ristiäiset pidät vasta kun nimi on hyväksytty

Alkuperäinen kirjoittaja siis mikö nimi sieltä taas on tulossa????:
Jos sulla on edes jotain epäilystä, että sitä nimeä ei hyväksytä niin mieti nyt hyväö ihminen joku parempi vaihtoehto.

Nimi kyl kuulostaa iha norminimeltä!!
Ja en aio kertoa nimeä, että juuri te jotka sitä mielitte tietää, saisitte haukkua nimen pystyyn.
Tosin, se ny ei miun nimien tykkäämiseen vaikuta, mutta saisittepa ainakii pahan mielen aikaseks.

Jos sulla on edes jotain epäilystä, että sitä nimeä ei hyväksytä niin mieti nyt hyväö ihminen joku parempi vaihtoehto.

Ja en aio kertoa nimeä, että juuri te jotka sitä mielitte tietää, saisitte haukkua nimen pystyyn.
Tosin, se ny ei miun nimien tykkäämiseen vaikuta, mutta saisittepa ainakii pahan mielen aikaseks.

no mä en ainakaan olis haukkunu.. olis kiinnostanut vaan kovasti koska omalle kakkoselle nimeä hirveesti mietin ja oon jo alkanu herkita ihan uuden/oman nimen keksimistä kun sopivaa ei tytölle löydy. olis vaan kiinnostanu millasen nimen sinä olet keksinyt :D

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

no mä en ainakaan olis haukkunu.. olis kiinnostanut vaan kovasti koska omalle kakkoselle nimeä hirveesti mietin ja oon jo alkanu herkita ihan uuden/oman nimen keksimistä kun sopivaa ei tytölle löydy. olis vaan kiinnostanu millasen nimen sinä olet keksinyt :D

:) laiteltiin vaa tavuja yhteen niiko noille edellisilleki muksuille ja kivat, erilaiset nimet saatiin.

Yhteistyössä