Lapsen nimi taisi "pilata koko lapsen"...siltä vähän tuntuu...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti

Vieras
Tytöstämme tuli Emma. Kommentoinnit nimestä ovat olleet sitä luokkaa, että olemme nyt ikäänkuin pilanneet "hyvän tytön tommosella nimellä"... :o
Jos siitä ei muuta pahaa keksitä sanoa, niin ainakin sen saa kuulla joka paikassa, että "niitä Emmoja on jo maailma täynnä!"
Hohhoi.
Onko se niin paha?
Mutta kun se meidän mielestä on paras mahdollinen nimi tytölle. :heart:

Eikö se ole pääasia, että vanhemmat tykkää ja nimi on hyvän maun mukainen?

Terveisin kahden "lähiöprinsessanimen" omaavan tytön äiti, joka rakastaa lastensa nimiä :D

Emma on kaunis nimi! Älä välitä muista, kateellisten panettelua se vain on! =)

Meillä ainakin on kaikilla lapsilla nimet, jotka ovat heidän näköisiään, ts. kun lapsi on syntynyt, on vain tiennyt, mikä nimeksi tulee, eikä muut vaihtoehdot ole tuntuneet ollenkaan sopivalle!

Siis ihan tosi? Kuka on niin tollo lähisuvusta ainakaan, että antaa tuollaisen asia ilmi :o :headwall: No mikäs tällä sanojalla olis mielessään tytölle nimeksi, onko tämä valitusvirsi nyt sen takia sitten kun ei tullu sitä "hänen haluamaansa" nimeä?

Meillä oli sillon kakkosen kohdalla vähä semmosta ettei pojan nimi meinannut taipua lähipiirin suuhun. Kun oli kuulemma semmonen nimi mitä eivät "ajatelleet meidän antavan lapselle".

Alkuperäinen kirjoittaja no:
emmoja kyllä on jo maa pullollaan. ope koulussa pyytää emmee vastaamaan ja puolet luokasta vastaa kun puolet ovat emmoja.

Niin? Mun luokallani oli aikoinaan 3 Jenniä ja 3 Markoa ja se Jenni tai Marko vastasi, jolta jotain kysyttiin.

Kun itse olin peruskoulussa, mielestäni JUURI NE NIMET olivat TOSI COOOOOL, joita oli luokissa useampia...siis vaikkapa Juha siihen aikaan...olin kade omalle veljelleni, kun hän sai kantaa suosittua nimeä ja itse olen aina saanut kärsiä harvinaisemmasta nimestä! Että näin se herkästi lasten keskellä menee. :)

Alkuperäinen kirjoittaja näkökulma:
Kun itse olin peruskoulussa, mielestäni JUURI NE NIMET olivat TOSI COOOOOL, joita oli luokissa useampia...siis vaikkapa Juha siihen aikaan...olin kade omalle veljelleni, kun hän sai kantaa suosittua nimeä ja itse olen aina saanut kärsiä harvinaisemmasta nimestä! Että näin se herkästi lasten keskellä menee. :)

Tää on muuten ihan totta, tätä samaa oli meidänkin aikana. Se oli pelkästään hienoa et oli joku toinenkin saman niminen: Ai että mua otti päähän kun koko koulussa ei ollut silloin ketään muuta Kirsiä kuin minä :headwall: :laugh:

Emma on kaunis ja kansainvälinen nimi, mutta onhan se todella yleinen, sitä ei voi kiistää.
Mutta tuskin sen yleisyys Emman vanhempia haittaa, jos valitsivat juuri sen kaikkein kauneimman nimen lapselleen? :) Näinollen siitä on turha toitottaa, sen sijaan voi vaan sanoa että "kaunis nimi" tms.
Oli lapsi sitten Emma tai Taikaheinä Kesäkeiju Auringonsäde, niin aina löytyy joku jonka mielestä lasta on PAISKATTU nimellä, voi lapsi parkaa...

Minusta Emma on kaunis nimi.... Tiesin heti jo sairaalassa tytön synnyttyä että Emma sieltä tuli vaikka en nimeä etukäteen ollut miettinytkään.

Enkä tiedä onko se nyt niin yleinen. Tytön syntymävuonna 08 on Emmoja väestörekisteriin laitettu 604kpl. Ja vuodesta 1899 vuoteen 2008 asti Emmoja on kaikenkaikkiaan 16696, joista yksi on ollut mies. Tuossa luvussa elävät ja kuolleet.

Mitä helvettiä!?? Jo on idioottia porukkaa! Mun oma nimi on Maria, ja en kyllä ole pahemmin kärsinyt sen yleisyydestä. Tiedän olevani erityinen ihminen ilmankin jotain Uniikki-Poppana -nimeä.

Emma on ihana nimi =)..Ei Emmoja ole kun 1,4 % kaikista annetuista etunimistä. Eli ei niitä nyt ihan kaikilla ole :)

http://www.vaestorekisterikeskus.fi/vrk/files.nsf/files/A21DEF3D0CF7D2A8C22574330025DA06/$file/ETUNIMET080416_VRK_etunimitilasto2007.pdf

Emma on kaunis nimi, oli yksi vaihtoehto meilläkin! Tyhmiä ne on tuollaiset jotka noista noin kommentoi...

Mulla tulee Emmasta mieleen sellainen supersöpö, ihana tummatukkainen pikkuneiti. .:)

Emma on ihana nimi! Ja, kyllä myös suosittu tällä hetkellä. Ihan kuten Sari 70-luvulla, Minna 80-luvulla jne. Ainahan niitä suosikkinimiä on ollut.

Meidän esikoinen on Anni, koska se on meistä kaunis nimi. Aivan sama vaikka samannimisiä on muitakin.