Lapsen nimi, eikö teitä haittaa että lapsi joutuu vastailemaan aina kysymyksiin "C:llä vai K:lla", "yhdellä vai kahdella "

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ärrrrsy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No mä voin paljastaa, että mun nimi on Monica ja oon tottunut läpi elämän vastaamaan, että se kirjotetaan yhdellä O:lla ja C:llä, mutta ei mua haittaa. Eikä mua myöskään haittaa, että se kirjoitetaan usein väärin. Eikä sekään, että kun tuo on mun 2. nimi, niin posti tulee usein etunimellä ja lääkäriinkin saatetaan kutsua etunimellä. Ei haittaa yhtään, ulkopuoliset kuvittelee että se on joku ongelma. Mä tykkään mun nimestä.

Alkuperäinen kirjoittaja Gabriela:
Alkuperäinen kirjoittaja Minttu:
Alkuperäinen kirjoittaja Gabriela:
Heh sua arsyttää.. nooh miten se on sulta pois.. mä olen joutunut koko ikäni vastaamaan miten mun nimi kirjoitetaan sekä etu- että sukunimi, ja siihen kyllä tottuu nopeesti.. Jotkut vaan osaa kirjoittaa nimet oikein jotkut ei.. ;)

Ei se taida olla kiinni siitä osataanko kirjottaa. Miten esimerkiksi lausut erilailla Niko ja Nico?? Että sit ostaan kirjottaa???!!!

Joo en näistä itse keksityistä "lähiönimistä" sano mitään, mut olen huomannut, että joillain ihmisillä on tietynlaista pelisilmää asialle, ne lausuu nimet tietyllä tapaa, eli ei jää epäselväksi miten nimi kirjoitetaan ja osaavat tilannekohtaisesti taasen sitten kirjoittaa ihmisten nimet oikein.. Kielitaitoa niin sanotusti, jos osaa esim. Ranskaa, niin ei ole mitenkään vaikeaa kirjoittaa mun nimeä oikein kerrasta..

Muoks: ja siis itse en kuulu näihin ihmisiin

Mikä on itse keksitty lähiönimi? :D

Mun sukunimes ei oo c tai k probleemaa, mut enpä muista sellaista päivää et joku sen heti kuulis tai muistais oikein. Ja sukunimi ei oo edes yhtään vaikea vaan ihan suomenkielisistä sanoista muodostuva.

Yhteistyössä