Ensiksi suuri anteeksi pyyntö kaikille niille, jotka vetävät herneitä sieraimensa täyteen siitä, että taas jatkan ketjua.
Olisin jo lopettanut, mutta kun ""kay"" laittoi ihan asiallisen viestin, niin täytyypä vähän jatkaa tätä romaania ja kertaustakin tulee
Eli lopeta lukeminen tähän, jos saat tästä näppylöitä tai muita oireita
""Kay"" lue ensin ap:n toinen viesti, ketjun ensimmäiseltä sivulta (tytär 08.6. klo 08:51, kaksi viimeistä kappaletta), niin tiedät mitä vastaan protestoin.
Ap kertoo ekassa viestissään omat kokemuksensa. Hyvä niin ja onnittelut hänelle selviämisestä ""ilman traumoja"". Toisessa viestissä ap estottomasti kehuu salarakkaiden sekoittamista parisuhteisiin ja kehottaa kaikkia hankkimaan salarakkaan.
Eihän ""tytär"" mahda sille mitään, jos vanhemmilla on salarakas, täytyy vain sopeutua, mikä on ymmärrettävää ja jos siitä löytää hyviä puolia niin hyvähän se on alkuperäiselle.
Sitä en ymmärrä, että ap tarjoaa salarakkaita ratkaisuksi eroihin ""lasten parhaaksi"".
Olen sitä mieltä, että kakkosnaiset tuovat vain LISÄriitoja suhteeseen, vaikka se lopulta johtaisikin eroon (kuten ap:kin kertoi käyneen).
Olen kritisoinut sitä, että kun ap näkee kakkosnaisen pelastavana enkelinä, niin eikö heidänkin perheessään olisi ollut vähemmän riitoja, jos vanhemmat olisivat eronneet ennen sitä toista naista. Ymmärrän, että ap:n isä ei kyennyt eroamaan ennen, mutta pitäisikö sitä mallia tyrkyttää toisillekin...? Mielestäni ei. Jo lasten kannalta on parempi, että erotaan mahdollisimman hyvissä väleissä ja toinen nainen saattaa tuoda eripuraa ja kaunaa puolisoiden välille. Äiti saattaa olla todella masentunut pettämisestä ja välillä isä jopa hylkää lapsensa toisen naisen vuoksi. Eli salarakkaat eivät tuo vain onnea lapsille, mitä ap halusi tässä keskustelussa kuulla.
En väitä, että minulla olisi korkeampi moraali kuin muilla kirjoittajilla keskimäärin. Mielestäni kaikki näkökannat huomioiden olisi parempi erota ilman kolmansia osapuolia.
Olen nimenomaan tuonut ilmi sen, että ap:n tilanne on loppujen lopuksi mennyt näin hyvin, koska hänellä oli VAHVA ÄITI, joka osasi suhtautua asiaan hyvin sen ollessa kipeimmillään (=tässä tapauksessa). Kaikilla lapsilla ei käy niin hyvin ja siksi kyseenalaistin kakkosnaisten suosiminen (=yleisellä tasolla).
Olen varma, että heilläkin olisi ollut vähemmän riitaa kotona, jos olisivat eronneet ennen toista naista. Valitettavasti nyt vain kävi näin, mutta ap ei voi edes kuvitella tilannetta, että helpommallakin olisi voinut päästä (=erota vähän aikaisemmin ja toisia kunnioittaen).
Ap näyttää näkevän vain tämän toisen naisen kautta tapahtuneen eron ainoana vaihtoehtona. Minä taas EN NÄE SITÄ AINOANA VAIHTOEHTONA (vaikka heillä noin kävikin). Tässä mielipiteessäni olen tosiaankin ehdoton, eikä se kai tee minusta ap:n tapauksen tuomitsijaa?
Enkä sen takia ole varsinkaan suvaitsematon ja kiihkoilija, kai

...vaan yritin keskustella asioista ja ymmärtää, miksi ""tytär"" nyt aikuisena kehoittaa hankkimaan salarakkaan kakkosnaiseksi !
Kukaan ei ole vielä yleisellä tasolla vakuuttanut minua siitä, että toinen nainen on lapsen kannalta paras vaihtoehto eron sattuessa, ethän sinäkään ""kay"" sitä minulle väitä
Oma taustani: Olen eronnut ja siksi AP ""tyttären"" eka kommentti oli mielestäni mielenkiintoinen, sillä itsekin erosin lasten vuoksi, jotta he eivät joutuisi vanhempien riitoja kuuntelemaan. Eron jälkeen olen pohtinut positiiviseksi seikaksi juuri sen, että eroon ei liittynyt kolmansia osapuolia, eikä minua petetty esim. raskauden aikana. (Tähän en tietenkään voinut itse vaikuttaa, miehestähän se oli kiinni.) Toisaalta taas olen itse elänyt lapsuuteni ydinperheessä, joten siitä asiasta minulla on vain positiivisia kokemuksia.
Itse en ole pettävää tyyppiä. (Tämä taitaa olla ihan normaalin mukaista moraalia? .. ja sinäkin ""kay"" saatat allekirjoittaa sen, ettet pettäisi toista?)
En usko/väitä, että kakkos- ja kolmosnaiset ja useat uudet kodit olisi se tavoiteltavin tilanne lapselle, vaikka siitäkin voi selvitä ja löytää positiivisia puolia. Kuten sanottu, jokainen tilanne on erilainen
Ainoa, mitä olen ap:lta peräänkuuluttanut, liittyy hänen ""nostetaan salarakas jalustalle"" -kamppanjaansa:
Suostuisiko myös ap siihen, että hänen puolisollaan olisi salarakas
Taisi hän jossain vaiheessa mainita, ettei kakkosnaisia hyväksy ja kukaan ei toista koskaan omista, mutta suoraa vastausta suoraan yksinkertaiseen kysymykseen ei ole tullut.
Vaikka kaikkien mielipiteitä toivotaan, niin tässä keskustelussa hyväksytään vain kakkosnaisia kehuvat kommentit...
Tätä ketjua on leimannut se, että kun yrittää tuoda yleisellä tasolla esille omia arvelujaan kakkosnaisten vaikutuksista lapsiin, haukutaan kärttyisäksi tiukkapipoksi, joka ei ymmärrä, että ap on posiivinen ihminen vaikeista kokemuksistaan huolimatta...
Sitten ap löi hanskat tiskiin ja sanoi, ettei alennu meidän muiden tasolle väittelemään !!!
...ja kuitenkin söi sanansa ja tuli tänne, vaikka hänellä oli kuulemma positiivisena ihmisenä paljon parempaakin tekemistä
Sinun mielestäsi ""kay"" olen ehdoton negatiivisella tavalla, en suhtaudu asioihin asiallisesti (!?) ja en pidä muita tasavertaisina.
Kuitenkin sinun mielestäsi minun haukkujat ovat asiallisempia?

...Ja ne pienet piikit on ollut lähinnä kommetteja noihin minulle osoitettuihin ""pikku vittuiluihin"" ja suoranaisiin käskyihin häipyä palstalta.
ELI ymmärsin täysin ap:lle tapahtuneen ja kiitin häntä mielenkiintoisesta viestistä ( ekassa viestissäni ), jos siitä jatkan keskustelua yleisellä tasolla, olen sitten kuulemma ""epäavarakatseinen ja ymmärtämätön"", hauskaa
Ja mielestäni pieni moralisointi yleisesti salarakkaita vastaan on ihan paikallaan, vai hyväksytkö sinä ""kay"", että tuota käytäntöä mainostetaan lasten parhaaksi?
Eli hyväksyisitkö ""kay"" siinä tapauksessa myös omalle puolisollesi salarakkaan?