lapsen korvakorusta, apua!!!

olio
Alkuperäinen kirjoittaja Sitruuna:
Miten ihmeessä voi korvakoru lähteä irti, niin että se lukko on paikassa??
Ja miten sen saa irti, niin ettei satu??
Soitin jo koruliikkeeseen, jos siellä ottavat pois.. Mut eivät ota, ei kuulu heidän työhön.. :/
siis onko se mennyt sinne reikään sisään? mene lääkäriin jos..

pitäs vähän katsoo, että ei räplätä sitä ja paineta syvemmälle koko ajan. Siin korviksessa on "lukitus" missä kohti taustan pitäisi olla. Oon nähnyt tälläsen tapauksen duunissa ja voiin sanoo, että aika ilkee oli.

Mulla meni kerran lukko korvareiän sisään ja terveydenhoitaja napsaisi sen sieltä pois, kun en itse saanut. Olin 16v. silloin eikä aikuisten tarvinnut hoitaa korvalehtiäni ;) Mutta oli vähän huonot korut silloin korvissa.

v
Ei kun mun mielestä se näyttää siltä, että olisi lähtenyt irti..
Ja kysyn että miten sen lukon saa pois, ilman että sattuu?
Siis ymmärsinkä nyt oikein, että nappikorvakorun koruosa on irronnut ja tausta tarttunut korvalehteen?

v
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Ei kun mun mielestä se näyttää siltä, että olisi lähtenyt irti..
Ja kysyn että miten sen lukon saa pois, ilman että sattuu?
Siis ymmärsinkä nyt oikein, että nappikorvakorun koruosa on irronnut ja tausta tarttunut korvalehteen?

Juu, kyllä. koru on irti lähtenyt, ja lukko korvassa.
Au. jos on vaan tarttunut, niin siitä vaan nyppäiset ja sitten putsaat hyvin ja esim paksummalla bepanthenilla hoidat. (putsaus&voide useamman päivän ajan.)
Ja jos se on jo siellä ihon sisällä, niin menisin terveyskeskukseen esim. terveydenhoitajalle. Paremmat välineeet ja lapsi ehkä antaa käsitellä paremmin.
sattuu se kyllä joka tapauksessa ja tavalla.

Alkuperäinen kirjoittaja Criminal Mind:
Kokeilisin napata pois jos vaikak pinseteillä saa. Tai kipi kapi lekuriin. On kyllä aikamoinen taidonnäte saada se lukko korvanlehden sisään... eiks ne oo ihan helvetin isoja?

Lukko on siis normaalisti, mut siis se koru on poissa.
NO sit vaan lukko pois... Joku lihaskudosneste kuivunu ja pitää paikallaan?

Tulihan tuokin selväksi, että sitä lukkoa on kiristetty ja kiristetty(virhe) ja se on painunut korvan lihaan. Lekuriin meet ja sillä siisti. Ja sano tytölle, että ei kiristele sitä enään, vaan antaa sen olla siinä urassa, missä kuuluukin olla

Alkuperäinen kirjoittaja Criminal Mind:
Alkuperäinen kirjoittaja imperial:
täh? Mikä on lähtenyt irti ja minne se on mennyt. Ei oikein ota ap:n kirjotuksista tolkkua
Onks tää taas että "naisen logiigkkaa" on mahoton seurata :LOL:
Naisen logiikka on minullekin vähän hankala laji näköjään... :D

Mutta siis jos se lukko on painunut "lihan sisään" niin suosiolla lääkäriin. Jos taas muuten ihan on siinä normaalilla paikallaan niin kokeilisin itse ottaa pois, vaikka kostuttamalla ensin että irtoaisi se millä se ikinä onkin korvaan liimautunut.

Blue
Siis ihan käsittämätöntä tekstiä..!

Mutta jos siis koruosa on poissa ja lukko on paikallaan niin sehän tarkoittaa juuri sitä mitä tässä on sulle moneen kertaan selitetty että se lukko on painunut sinne korvankehden sisään. Meillä olisi hoitopäivä jäänyt väliin ja olisin kiikuttanut jo terkkariin että olisi saatu se sieltä pois..

Yhteistyössä