Lapsen korkea Hb

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pohjantähdenalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pohjantähdenalla

Vieras
10 vuotiaalla pojallani todettiin liian korkea hb. Juo kyllä paljon,ettei siitä pitäisi olla kyse. Kuukauden päähän lääkäri laittoi uuden labra lähetteen. Jäi itselle vain jämerä olo tuosta kun lääkäri oli jotenkin jämerä sanoessaan, "katsotaan mitä tehdään jos kuukaudenkin päästä samat lukemat tai korkeammat" .

Pojalla siis hb oli 150. Mitkähän on tuon ikäisen hb:n yläraja kun kuitenkin totesi "selvästi yli viitteiden".

Todellakin outoa, koska meidän pojalla oli samanverran (ainakin tosi lähelle, en muista enää niin tarkkaan...) jo 3 vuotiaana. Miehillä (siis pojillakin) on normaalisti naisia korkeampi hemppa...miten se voisi liian korkea olla? Ja siis poikamme oli noita aikoja sairaala-polin seurannassa keskostaustansa vuoksi. Tyytyväisiä arvoon vaan oltiin.

Minulla on aina ollut yli 150 hb. Ihan jo ala-asteelta alkaen (niin kauan kuin mitattu ) ja olen nainen. Ei siihen silloin puututtu mitenkään ja nyt aikuisena olen käynyt säännöllisesti luovuttamassa verta. Nyt kun olen raskaana niin hb "vain" 140.

Minulla ihan perinnöllistä tämä. Pitäisi varmaan ottaa omilta lapsilta, koska luultavasti heilläkin voi olla korkeat.

[QUOTE="hmmm";23667037]Johtuu varmaan siitä kun raskaana poltit kaksi askia tupakkaa päivässä, vai oliko tämän pojan kohdalla vain yksi aski?[/QUOTE]

TÄH? Sairasta. Miten joku voi lapselleen tehdä noin:(