Lapsen kaverisynttärit - mitään sokeria sisältävää ei kuulemma saa tarjoilla.

[QUOTE="vieras";27267859]Syötätkö sä sit paljonkin sokeria niille mukuloille?
Ja ei se sokeri kellekkään ole hyväksi, mutta kyllä sitä joskus saa syödä, muistaa vaan kohtuuden. Ja surullista jos lapselta on hedelmätkin kielletty.[/QUOTE]

No en tavallisesti. Mutta eilen oli kyllä päivällisen jälkkärinä suklaajäätelöä eli jos johonkin reagoi niin, siihen.

:)
 
Ei ole päiväkodissa. Päiväkotien tarjoama hoito ja kasvatus on ala-arvoista eikä kukaan tervejärkinen laita lastaan hoitoon kodin ulkopuolelle, lisäksi hoidossa tarjottava ruoka on pelkkää myrkkyhöttöä jollaista kenenkään ei pitäisi tarjota lapselleen
Se varmaan on sitte kotikoulussakin. Samaa myrkkyä syöttävät sieläkin. Ja tekevät kuten koulussa tehdään eikä kuten mamma komentaa.
 
[QUOTE="sipsi";27267893]Onko tuo ihminen muuten ihan normaali? Siis aikamoisia pohdintoja mielestäni, ruokaan liittyen ja lapsen tulevaa kehitystä ajatellen - siis tuota kotikoulua ruoan takia ajattelen tässä vaan.[/QUOTE]

On se vähän "outo" kaikin puolin. Siis tokikin lapsensa parasta hän ajattelee, tietenkin, mutta vähän on keinot oudot. En tiedä olisko tuossa ls-ilmoituksen aihetta sitten. Ei niille kyllä neuvolassakaan ole mitään sanottu asiasta (kuulemma) mutta en mä sitten tiedä kertooko hän edes sielä näistä omituisuuksistaan.
 
"vieras"
onkohan se mies sitten vaan niin välinpitämätön ettei välitä lapsensa kohtalosta..
jospa sille vois vinkata kuinka vahingollisesti tämä äiti käyttäytyy lasta kohtaan?
 
Mutta siis jos nyt alkuperäiseen aiheeseen mennään niin halusin vaan tietää oletteko te törmänneet vastaavaan. Ette siis.
On mun kaveripiirissä muitakin "outoja" ja nipoja mutta kyllä kaikki muuta tajuaa että juhlatilanne on juhlatilanne ja siinä kohtaa voi joustaa esim herkkujen suhteen.
 
[QUOTE="vieras";27267926]onkohan se mies sitten vaan niin välinpitämätön ettei välitä lapsensa kohtalosta..
jospa sille vois vinkata kuinka vahingollisesti tämä äiti käyttäytyy lasta kohtaan?[/QUOTE]

Niillä on niin että mamma vie ja mies vikisee. Mutta kyllä mä oon tälle äidille sanonu että mun mielestäni esim hedelmien kieltäminen on huono juttu, johon tämä mamma sitten vetää esiin miljoona tutkimusta joiden mukaan hedelmät ei ole hyvästä.
 
"Stella"
Voi lapsiparkaa :( Eedla, ilmoitat vaan tälle äidille että teillä on tarjolla normaalit synttäriherkut, piste. Varmaankaan kyllä sitten tämä lapsi ei juhliin pääse, mutta olisiko sekään kivaa että lapsi joutuisi katsomaan vierestä kun muut herkuttelevat ja hän ei saa syödä mityään (jos siis tämä hirviöäiti on vieressä vahtimassa).
 
Ei oo todellista
Mahtaako olla totta edes koko juttu? Jos on, niin tee nyt herrantähden vaikka lastensuojeluilmoitus jos kerran äiti pakottaa lapsen karppaamaan! SE ON VAARALLISTA varsinkin kasvavalle lapselle!
 
:O....ei hyvää päivää taas...

Talossa talon tavoilla. Jos ja kun ei ole allergioita eikä mitään muutakaan ruoka- aineellista estettä millekään eritys/erikoisvalioille, niin - silloin mennään ihan juuri niillä tarjoamisilla, mitä kylä-/juhlapaikka tarjoaa. Eli ihan reteesti mä sinuna, ap, laittaisin tarjolle juuri niitä juttuja, mitä olet itse ajatellutkin laitettavaksi. Lapsi syö mitä syö - jos ei syö mitään, se on hänen valintansa. Mutta ei kenenkään perhe voi tulla säätelemään isäntäperheen juhlatarjoamisten laatua - aivan hullua! Mieluummin olisi vaikka esittänyt sitten toivetta, josko heidän lapsensa olisi voinut osallistua juhliin omien eväidensä kera - se olisi ollut korrektimpi tapa lähestyä tätä karppaus- hässäkkää, ja varmaan toteutustapakin olisi ap:lle sopinut mainiosti?

Mappi ööhön moiset kotkotukset. Jatkat juhlien järjestelyä entiseen malliin, mitä olit suunnitellutkin, ja sillä sipuli. Mukavia kekkereitä :)!
 
"vieras"
No en tavallisesti. Mutta eilen oli kyllä päivällisen jälkkärinä suklaajäätelöä eli jos johonkin reagoi niin, siihen.

:)
Sokerihumalahan on tutkimuksissa todettu olevan vain aikuisten silmässä ja uskomuksissa. Tässäkin tapauksessa luonteva selitys iltavilleydelle on lapsen yökyläily ja sieltä kotiinpaluu, oman tilan haltuunotto.

Ja siis siinä mielessä sokerihumala on aikuisen silmässä, että on tutkittu että lasten saatua sokeria aikuiset tulkitsevat lasten normaalit toiminnot (tour de alakerta -juoksut, kikattelut sun muut normihäröilyt) sokerin aiheuttamiksi. Vaikka samanlaista toimintaa lapsilla on söi ne suolamuikkuja tai marenkia.
 
  • Tykkää
Reactions: Dongxi
[QUOTE="vieras";27268148]Sokerihumalahan on tutkimuksissa todettu olevan vain aikuisten silmässä ja uskomuksissa. Tässäkin tapauksessa luonteva selitys iltavilleydelle on lapsen yökyläily ja sieltä kotiinpaluu, oman tilan haltuunotto.

Ja siis siinä mielessä sokerihumala on aikuisen silmässä, että on tutkittu että lasten saatua sokeria aikuiset tulkitsevat lasten normaalit toiminnot (tour de alakerta -juoksut, kikattelut sun muut normihäröilyt) sokerin aiheuttamiksi. Vaikka samanlaista toimintaa lapsilla on söi ne suolamuikkuja tai marenkia.[/QUOTE]

Katoin joskus ohjelman jossa testasivat kahdella ryhmällä. Toinen sai sokeria, toinen ei. Vanhemmat eivät tienneet kumpaa lapsi sai. Käytöksen perusteella eivät osanneet sanoa koska riehumista jne oli molemmissa porukoissa. normihäröilyä siis sokerista tai sen puutteesta huolimatta.
 
  • Tykkää
Reactions: Dongxi
Ei saatana.

Ymmärtäisin jos olisi jonkinsortin allergiasta tms. kyse, mutta että 5v karppaa niin tiukasti että kaverisynttäreillä pöydästä pitäisi löytyä pähkinöitä ja salaattia. Ei saatana. Ihan oikeasti.

Allergia tai jos lapsi reagoisi voimakkaasti sokeriin ylivilkkaudella yms. Mutta mielestäni silloikaan ei voisi kieltää kaikilta lapsilta normaaleja synttäriherkkuja vaan ottaa lapsi niin huomioon, että hänellekin löytyisi riittävästi herkkuja.
 
"vieras"
Tulee mieleen eräs koulukaverini ala-asteelta. Lapsella oli todella ylisuojeleva äiti, joka saattoi lapsen koulun portille vielä neljännelläkin luokalla (ei todellakaan yleistä 90- luvun alussa) ja oli usein iltapäivällä vastassa, vaikka asuivat 200 m päässä koululta. Lapsella oli todella tiukka ruokavalio ja lapsen perustelu oli usein miten se että "äiti on kieltänyt". Kuudennella luokalla meillä vaihtui opettaja ja parin ensimmäisen viikon jälkeen pojan äiti oli soittanut opettajalle todella vihaisen puhelun. Meillä oli ollut joku erikoisjuttu ja olimme luokkatilan ulkopuolella ja luokan ovi lukossa ja kaikkien reput siellä. Äiti oli huutanut puhelimessa että hänen lapsellaan on vakava sairaus ja lääkkeet repussa eikä missään tapauksessa reppua saa jättää lukon taakse. Opettaja oli ihan kauhuissaan ettei sairaudesta oltu mainittu aiemmin yhtään mitään. Äiti oli tähän tuuminut että oli kieltänyt maininnat sairaudesta lapsen papereissa ja kielsi opettajaa ehdottomasti kertomasta sairaudesta kenellekään, hän kun pelkäsi että lasta aletaan kiusaamaan sairauden vuoksi. No lasta kyllä katsottiin jo alta kulmien noiden ruokavaliojuttujen vuoksi ja äitinsä takia. Opettaja otti sairauden puheeksi koko luokan kesken ja kertoi mistä on kyse ja miksi lapsen täytyy toimia eri tavalla. Vaikka kyse oli harvinaisesta ja erikoisesta sairaudesta, moni meistä mietti miksei tuota olisi voinut kertoa jo ekaluokalla. Ei meistä siinä ollut mitään kamalaa, saati kiusaamisen arvoista. Äiti siis yritti suojata lastaan kiusaamiselta ja muulta, mutta keinot olivat totaalisen väärät.

Voisko tuossa ap:n tilanteessakin olla kyse lapsen sairaudesta ja äidin halusta suojella lastaan, tosin epäonnistuen siinä?
 
Ei ole toiveita tarjottavien suhteen esitetty. Syntymäpäivä sankarin kanssa mietittäisiin tarjottavia ja ehkä ne toiveita esitettäessä kerottaisiin, pois voi jäädä jos tarjottavat ei miellytä.
 
"minttu"
No enpä antaisi kenenkään ulkopuolisen määrätä, mitä oman lapseni synttäreillä tarjoan. Jos vanhemmat eivät halua lapsensa syövän sokeria, niin sitten täytyy lapsen jäädä synttäreiltä pois.
 
Mutta siis jos nyt alkuperäiseen aiheeseen mennään niin halusin vaan tietää oletteko te törmänneet vastaavaan. Ette siis.
On mun kaveripiirissä muitakin "outoja" ja nipoja mutta kyllä kaikki muuta tajuaa että juhlatilanne on juhlatilanne ja siinä kohtaa voi joustaa esim herkkujen suhteen.
Olen törmännyt vastaavaan. Tytön kaveri vauvasta saakka (entinen naapuri) ei saanut ennen kouluikää maistaa karkkia, suklaata jäätelöä, limpparia tms. synttäreilläkään. Muistaakseni popcornia ja sipsiä sai syödä ja joskus yhden pullan tms. Häntä varten laitoin tarjolle jotain vähän erilaisia keksejä ja appelsiinimehua karkkien, täytekakkujen yms. muiden LISÄKSI.
Äiti oli mukana synttäreillä, vahti itse sitten ettei lapsi syönyt sellaista mitä ei saanut. Isompana sitten sai luvan kanssa maistaa esim vichyä, ja kun maistui pahalle niin ei ole tietääkseni vieläkään maistanut limpparia (ikää 10). Nyt saa jo syödä jos haluaa, mutta ei maistu, ei ole oppinut tykkäämään.
Mutta ei tämän lapsen äiti koskaan vaatinut, sanoi kyllä mitä hän ei saa syödä, ja kyllä minä sitten tarjosin esim 7v synttäreille tytölle niitä sallittuja herkkuja ("nämä on niitä mitä äiti sanoi että käy sinulle"), tosin jos olisi ehdottomasti halunnut maistaa, en varmaan olisi itse kesken synttäreiden kieltänyt.
 
mies33v
Sairasta, jos ei mitään Oikeaa lääkärin toteamaa terveydellistä perustetta ole.

Sokerittomuus on tälle naiselle ihan ilmiselvästi uskonto, eikä sille enää ole mitään todellisia tähän maailmaan sopivia perusteita.
 

Yhteistyössä