lapsen kaverisynttärilahjoista

Esikoinen täytti enne joulua 6vee ja sai yllättävän arvokkaita ja isoja lahjoja eskarikavereiltaan.
Minä olen pitänyt sellaista 10e rajana kun ostettu kavereille lahjoja ja hämmästelin et onkohan se ollu liian vähän...
Miten teillä muilla???
nyt on tällä viikolla taas yhdet syntsät ja sinne poika menee 9e arvoisen lahjan kanssa, kun 7vee synttärit niin ostin repun jossa penaali, kynä, terotin, vihko jne..sisällä
 
mun mielestä tuo 10e on ihan sopiva summa, meidän ostamat lahjat on ollut suurinpiirtein saman hintaisia. Tosin tytär on kyllä muutaman kerran saanut lahjoja kavereiltaan joiden arvo n. 15-20e.
Toinen asia mitä olen miettinyt kun tytär käy kavereiden synttäreillä, niin sieltä on aina jotain tuomisia, mitkä hinnaltaan saattaa vastata jopa tuota itse ostaman lahjan hintaa :/
on toki meilläkin jotain ollut antamista vieraille esim. jos ollut kemuilla jotain kilpailuja, muttei tikkaria tai tarroja kummempaa
 
10-20e. Jos joku kiva lahja löytynyt kalliimmasta päästä, niin ei ole jätetty ostamatta hinnan vuoksi. Mutta kertokaas missä iässä synttäreillä aletaan jakaa kotiinviemisnyssäköitä? Niitä pieniä vastalahjoja? Vai onko jotkut jättäneet sen käytännön kokonaan pois?
 
Noin 10e meilläkin se rahasumma jolla kaverin lahja on löydyttävä. Jos jollakin on varaa tai halua tuhlata rahat lahjoihin, niin siitä vain. Eihän se lapsi ajattele paketin hintaa vaan sisältöä. Meillä aikuisilla on sellainen ikävä tapa ne hinnotella. Täytyy tunnustaa että minullakin joskus. :ashamed: Kyllähän se nolottaa jos itse ostaa vain jotain pientä ja toinen antaa äly kallista. Siitä kun oppisi eroon pääsemään...
 
Meillä on yritetty pitää maksimi hintana n.6e, ja aina on jotain kivaa löytynyt. Niitä pussukoita kotiin meiltä ei olla jaettu ollenkaan, lapset ovat saaneet kyllä joistain kavereiden synttäreiltä...
 
Ullanteri
Meillä ostetaan lahjoja "varastoon" kun sopiva sattuu löytymään huippuedullisesti ale kopasta..
Että usein viedään vaikka 15-20 euron lahjoja joista ollaan maksettu puolet vähemmän.
Laatu on mielestäni tärkeintä annettaessa.
Meiltä ei romua lahjoiteta.

On tosi ärsyttävää kun joskus lapsille tuodaan toisten lasten Kiinassa tekemiä leluja tms. jotka menee rikki jo pakettia avatessa.


En tarkoita että lapsilleni pitäisi tuoda kalliita/kalliimpia lahjoja vaan sitä että jos lahjaan on käytettävissä vaika 5 euroa, se käytettäisiin ennemmin vaikka karkkeihin kun tavaraan jota ei oikeasti kukaan tarvitse.
 
Just kävin ostamassa tytön kaverille seitsemällä eurolla lahjan, kymppi on ollut ylärajana ja itseasiassa siinäkin on liikaa, jos ei ole sitten se bestis luokalla.

Noita vieraille jaettavia paketteja en IKINÄ ala harrastamaan! Juhlakalu on se pääasia ja jos vaikka kymmenelle kaverille hommaa pikkupaketit, niin se on äkkiä iso summa. Kun halvalla ei nykyään saa yhtään mitään, ainakaan mitään hyvää... Onneksi meilläpäin tätä käytäntöä ei joka kodissa harrastetakaan....
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.01.2007 klo 11:58 vieras kirjoitti:
Just kävin ostamassa tytön kaverille seitsemällä eurolla lahjan, kymppi on ollut ylärajana ja itseasiassa siinäkin on liikaa, jos ei ole sitten se bestis luokalla.

Noita vieraille jaettavia paketteja en IKINÄ ala harrastamaan! Juhlakalu on se pääasia ja jos vaikka kymmenelle kaverille hommaa pikkupaketit, niin se on äkkiä iso summa. Kun halvalla ei nykyään saa yhtään mitään, ainakaan mitään hyvää... Onneksi meilläpäin tätä käytäntöä ei joka kodissa harrastetakaan....
Meillä on poika 6v huomenna menossa kaverinsa 8v synttäreille ja ollaan pähkäilty lahjaa....jotkut legojutut on jo reilusti yli kympin ja olen aina ajatellut, että 5-10 euroa voipi kaverin lahja maksaa. Hyvä jos alesta jonkun kivan jutun saa halvemmalla!
Ja sama periaate miullakin. Näihin vastalahjajuttuihin en ala. Kerran muistan merirosvon silmälapun antaneeni lapsille, kun meillä oli teemasynttärit.
 


Noita vieraille jaettavia paketteja en IKINÄ ala harrastamaan! Juhlakalu on se pääasia ja jos vaikka kymmenelle kaverille hommaa pikkupaketit, niin se on äkkiä iso summa. Kun halvalla ei nykyään saa yhtään mitään, ainakaan mitään hyvää... Onneksi meilläpäin tätä käytäntöä ei joka kodissa harrastetakaan....

[/quote]

Saa halvalla kun viitsii nähdä vaivaa ;).Meillä on lauantaina tytön 6-v synttärit ja tyttö on itse ideoinut ohjelmaa mm. aarteen etsintää.Ostettiin pienet pussukat joihin laitetaan vähän karkkia ja tiimari-kamaa (kumi ja hörhelökynä).Alesta olen ostanut,vaatii hieman viitseliäisyyttä ja ideointia.
Viime vuonna oli ongintaa ja se oli myös huippukivaa lasten mielestä.

En koe pussukan antamista "lahjomisena",vaan minusta se on kiva tapa.Meillä ei ole erikseen läksiäispusseja,vaan just onginnassa tai vastaavassa ovat saaneet pussit.Ainakin täälläpäin on ihan yleinen tapa.
 
Äiti0004
Meillä lahjan hinnan ylärajana on myös n. 10 euroa. Tosi hyvälle kaverille ollaan ostettu kalliinpiakin lahjoja.

Täällä meillä päin pussukat kotiinvietäviks on enemmänkin tapa kuin poikkeus. Ei ole tyttö tainnut käydä yksilläkään synttäreillä missä ei olisi onginnassa tai aarteen etsinnässä tullut jotain kotiin vietäväksi. Tästä systeemistä ois mun mielestä vähän ikävä poiketa, joten kyllä meiltäkin on aina kavereille jotain kotiin viemistä löytynyt.
 
Kiitos mietteistänne..
aika samoilla linjoilla ollaan.
Minäkin jemmaan lahjoja alennuksesta sukulaisille ja kummilapsille, siis legoa, brioa, pehmoja, pelejä ja vaatteita.Tänään ostin just kassillisen kaikenlaista ja vips yläkaappiin laitoin ooteleemaan merkkipäiviä.
Mutta kaverisynttäreitä tulee vuoden varrelle aikaspaljon kun on eskarikamut, harrastuskamut, naapurinpojat ja tytöt...et siksi olen järkeillyt jonkun hintarajan viemisille..
Ja maanantaina taas on poitsu menossa synttäreille :)
 
10 e ollut rajana useimmiten, nyt kirja-alesta hamstrasin hyviä lahjoja alle sen. Vieraille en enää jaa lahjoja, se käytäntö on mielestäni huono ellei keksi itsetehtyä sopivaa lahjaa, tarra-kynä-karkki -pussukat ei ketään lämmitä 2 minuuttia kauempaa.
 
Sinttien äiti
Minäkin pyrin max. 10 e lahjaan.

Meillä oli tytön synttäreillä ohjelmanumerona rannerenkaan askartelu. Eipä ne helmet ja kuminauha paljon maksaneet ja sellaiset 4-6 v tytöt olivat innoissaan askarrellessaan. Saivat tietty rannerenkaansa mukaan. Sellaiset ovella ota-mukaan -pussukat ovat tyhmiä, mutta tuollaiset ohjelmaan mukaan ujutetut hyväksyn.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.01.2007 klo 20:34 Sinttien äiti kirjoitti:
Minäkin pyrin max. 10 e lahjaan.

Meillä oli tytön synttäreillä ohjelmanumerona rannerenkaan askartelu. Eipä ne helmet ja kuminauha paljon maksaneet ja sellaiset 4-6 v tytöt olivat innoissaan askarrellessaan. Saivat tietty rannerenkaansa mukaan. Sellaiset ovella ota-mukaan -pussukat ovat tyhmiä, mutta tuollaiset ohjelmaan mukaan ujutetut hyväksyn.
Onpa hyvä idea! Täytyy kopsata meillekin =) Mitä vastaavaa poikien synttäreillä vois askarrella?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.01.2007 klo 10:19 Äiti0004 kirjoitti:
Meillä lahjan hinnan ylärajana on myös n. 10 euroa. Tosi hyvälle kaverille ollaan ostettu kalliinpiakin lahjoja.

Täällä meillä päin pussukat kotiinvietäviks on enemmänkin tapa kuin poikkeus. Ei ole tyttö tainnut käydä yksilläkään synttäreillä missä ei olisi onginnassa tai aarteen etsinnässä tullut jotain kotiin vietäväksi. Tästä systeemistä ois mun mielestä vähän ikävä poiketa, joten kyllä meiltäkin on aina kavereille jotain kotiin viemistä löytynyt.
samoin. olen myos jemmanut joululahjoja synttarilahjoiksi koska niita tuli niin paljon ja muutama samantapainen. lisaksi jos perheessa on muita pienia lapsia, olen ostanut jotain pienta max 5 euroa kullekin. oli itsekin kiva saada aina lahja kun veljella oli synttarit.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.01.2007 klo 21:05 Footballers Wife kirjoitti:
10-20e. Jos joku kiva lahja löytynyt kalliimmasta päästä, niin ei ole jätetty ostamatta hinnan vuoksi. Mutta kertokaas missä iässä synttäreillä aletaan jakaa kotiinviemisnyssäköitä? Niitä pieniä vastalahjoja? Vai onko jotkut jättäneet sen käytännön kokonaan pois?

Minulla lahjat pyörii varmaan 20 hujakoilla.
Minusta lahja kuuluu vain päivänsankarille joten ei mitään "vastalahjoja".
 



Minulla lahjat pyörii varmaan 20 hujakoilla.
Minusta lahja kuuluu vain päivänsankarille joten ei mitään "vastalahjoja".
[/quote]

Tuota...onko se kaverien lahjontaa jos esim. onginnassa saa jotain pientä? Kyse on kuitenkin vain pienestä ylläristä,mikä on yleensä ollut lapsista huippukivaa ja ohjelmanumero.Koskaan en ole ostanut mitään kallista vaan ihan karkkia,pillejä,kumeja tms vastaavaa.

En ole koskaan aikaisemmin ajatellut,että joku kokee sen "lahjomiseksi" jos synttäreiltä annetaan jotain mukaan....
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.01.2007 klo 11:11 vieras kirjoitti:
Minulla lahjat pyörii varmaan 20 hujakoilla.
Minusta lahja kuuluu vain päivänsankarille joten ei mitään "vastalahjoja".
Tuota...onko se kaverien lahjontaa jos esim. onginnassa saa jotain pientä? Kyse on kuitenkin vain pienestä ylläristä,mikä on yleensä ollut lapsista huippukivaa ja ohjelmanumero.Koskaan en ole ostanut mitään kallista vaan ihan karkkia,pillejä,kumeja tms vastaavaa.

En ole koskaan aikaisemmin ajatellut,että joku kokee sen "lahjomiseksi" jos synttäreiltä annetaan jotain mukaan....


[/quote]


Jokainen tekee tavallaan.
Itse olen sitä mieltä että sankarille lahja ja sen saa jokainen vuorollaan.
Minusta onginnasta saadut karkit jne eivät ole vastalahjoja vaan tarkoitin niitä joita jaetaan kun lapset lähtevät pois juhlista.
Eli viittasin tuohon Footballersin kirjoittamiin kotiinviemisnyssäköihin.<br><br>
 



Jokainen tekee tavallaan.
Itse olen sitä mieltä että sankarille lahja ja sen saa jokainen vuorollaan.
Minusta onginnasta saadut karkit jne eivät ole vastalahjoja vaan tarkoitin niitä joita jaetaan kun lapset lähtevät pois juhlista.
Eli viittasin tuohon Footballersin kirjoittamiin kotiinviemisnyssäköihin.
[/quote]

Ok,ymmärsin väärin.Sori :)
 
Joskus hieman alle 10 e, joskus myös päälle.
Mutta toinen juttu on nuo synttärien viettotavat. Pitäisi mennä ajaan formuloita, elokuviin tms. Olenkin siirtynyt vanhojen perinteisten synttärien kannattajaksi: kotisynttärit, aasinhännät ja pullonpyöritykset, ei lahjoja vieraille. Jotain erikoista voi olla kesällä pihalla, mutta sateen tullessa sisällä kahden tunnin -kolmen tunnin aikarajalla.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.01.2007 klo 20:37 Footballers Wife kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.01.2007 klo 20:34 Sinttien äiti kirjoitti:
Minäkin pyrin max. 10 e lahjaan.

Meillä oli tytön synttäreillä ohjelmanumerona rannerenkaan askartelu. Eipä ne helmet ja kuminauha paljon maksaneet ja sellaiset 4-6 v tytöt olivat innoissaan askarrellessaan. Saivat tietty rannerenkaansa mukaan. Sellaiset ovella ota-mukaan -pussukat ovat tyhmiä, mutta tuollaiset ohjelmaan mukaan ujutetut hyväksyn.
Onpa hyvä idea! Täytyy kopsata meillekin =) Mitä vastaavaa poikien synttäreillä vois askarrella?
Meillä pojan 6v synttäreillä tytöt askarteli kans rannerenkaat. Pojat teki puolestaan käärmeet piipun rassista. Olin varannut 4 erilaista väriä joista sai jokainen poika valita 2. Sitte ne vaan kieputeltiin tiiviisti yhteen ja toisesta päästä tehtiin silmukka pääksi. Olin etukäteen tehnyt silmiä mustasta ja valkoisesta kartongista ja punaisesta kieliä. Silmät on helpompi aikuisen liimata. Loppujen lopuksi viidestä pojasta yksi jaksoi askarrella loppuun asti. Muut neljä valitsivat värit ja minä tein käärmeet. Kuitenkin olin tyytyväinen ja pojat tykkäsivät.
 

Yhteistyössä