lapsen kasvu la:n jälkeen

  • Viestiketjun aloittaja tiedustelija
  • Ensimmäinen viesti
tiedustelija
Onko kellään sanottu, kuinka paljon vauvat keskimäärin kasvavat viikossa lasketunajan jälkeen? Mulle kerrottiin neuvolassa, että viimeisenä kuukautena lapselle tulee keskimäärin n. 200 g/vko painoa lisää, mutta sitten kasvu hidastuu. Terkkari ei osannut sanoa miten paljon la:n jälkeen kasvua tapahtuu. Tiedän toki, että yksilöllistä, mutta josko jollekin olisi osattu sanoa jotain...

Rv 39+6
 
En nyt tuohon osaa suoraan vastata, mutta kaksi lasta olen synnyttänyt:
1) vkolla 42+0 ja painoi 3970g
2) vkolla 41+3 ja painoi 3790g
Eli ihan kohtuullisissa mitoissa säilyivät:)
Pahinta se oli se odottaminen kun kesti niin kauan. Lopulta kun lapsivedet tuli olin jo valmis synnyttämään vaikka norsun kun niin olin odottanut :D
 
muistakaa että rv 39 jälkeen vauva kerää vain rasvaa ja itseensä, eli hartioihin, käsivarsiin yms. vähän lihaa luitten päälle. elikkä jos hirveästi esim herkuttelee, en nyt tarkoita pientä mässäilyä mut kuitenkin niin sehän lisää vaan painoa enemmän.
 
mamas

Mun poika syntyi 41+5 ja oli 3,5kg. Neuvolassa oli aiemmin veikattu n. nelikiloista ja itseä jännitti kun ruoka maistui ja oma paino nousi...Eli yliaikaisuus ei aina tarkoita isoa vauvaa tai ongelmia, toisaalta tietty ne kaikki kilot löytyi synnytyksen jälkeenkin vyötäröltä... ;)
 

Yhteistyössä