Lapsen kanssa pyöräillen kauppaan, mihin ostokset?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pyöräillen läskeistä eroon
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pyöräillen läskeistä eroon

Vieras
Autottomat kertokaas. Miten käytte ruokaostoksilla pyörällä silloin lapsi on mukana eli istuu istuimessa? Mihin ostokset? Käymme kaupassa pääasiassa autolla työmatkalla, mutta näin kesällä pyöräillään paljon ja samalla voisi kaupasta hakea pikkuostoksia. Tähän asti ollaan kuskattu repussa, mut reppu on ikävän kuuma selässä, jos on muutenkin lämmintä. Pyöräily lasten kanssa on meille ihan uusi harrastus, joten mitään ihmeempiä varusteita ei ole vielä tullut hankittua. Onko olemassa jotain laukkuja, jotka saisi istuimen kanssa yhtä aikaa kiinni pyörään? Mistä sellaisia voisi ostaa?

Alkuperäinen kirjoittaja Rapanhapakko:
Meillä oli aikanaan käytössä juuri reppu ja sit ohjaustankoon laitettava kori, johon mahtu yksi kassi.

Niin se reppu on nyt todettu huonoksi ja en ole ihan varma saako mun pyörään etukoria. Entisen pyörän kori ei siihen ainakaan sopinut ja sen jälkeen ei oo tullut uutta hankittuakaan.

Kyllä ne sivulaukutkin saa siihen istuimen kanssa, varsinkin jos laittais ne laukut siihen ensin ja vasta sitten istuimen. Mulla on joko reppu, kaksi sivulaukkua tai sitten polkupyörän peräkärry.

Sivulaukut tais olla jostain urheiluvälineliikkeestä. Muistaakseni. Yleensä ladon ostokset kassalla kärryihin takas, ja ulkona laitan kärryistä suoraan sivulaukkuihin.

Korin voisin ehkä vielä hankkia.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Meillä oli aikanaan käytössä juuri reppu ja sit ohjaustankoon laitettava kori, johon mahtu yksi kassi.

Niin se reppu on nyt todettu huonoksi ja en ole ihan varma saako mun pyörään etukoria. Entisen pyörän kori ei siihen ainakaan sopinut ja sen jälkeen ei oo tullut uutta hankittuakaan.

Jaahah... En tiedä miten ne satula-/tarakkalaukut tosiaan mallaa istuimen kanssa. Käyppä kattoo jossain pyöräliikkeessä millasia tarjolla. Osaavat varmaan sanoa että käyvätkö.

Iske vaikka nippusiteillä kori kiinni pyörään.

Meillä on niissä sivulaukuissa, tai ainakin toisessa parissa, koukut, joilla tulevat tarakan reunaa. Ne saa myös toisiinsa kiinni klipsulla siitä päältä, mutta ei sitä ole pakko laittaa. Alareunasta tulevat kumilenksuilla kiinni pyörään. En muista minkälainen kiinnitys toisessa parissa on, kun olen käyttänyt vaan noita uudempia. Ja tavaraa mahtuu tosi hyvin. Kannattaa kyllä yleensä pitää molempia sivulaukkuja, ja täyttää suunnilleen yhtä paljon kumpaankin :) vaikka joskus mulla on ollut vain toinen laukku paikoillaan.

Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto:
Kyllä ne sivulaukutkin saa siihen istuimen kanssa, varsinkin jos laittais ne laukut siihen ensin ja vasta sitten istuimen. Mulla on joko reppu, kaksi sivulaukkua tai sitten polkupyörän peräkärry.

Sivulaukut tais olla jostain urheiluvälineliikkeestä. Muistaakseni. Yleensä ladon ostokset kassalla kärryihin takas, ja ulkona laitan kärryistä suoraan sivulaukkuihin.

Korin voisin ehkä vielä hankkia.

Täytyy varmaan lähteä katsomaan sellaisia sivulaukkuja. Peräkärry on vähän turhan massiivinen, koska tarkoitus ei ole alkaa tehdä koko viikon ruokaostoksia pyörällä, kun kerran ison kaupan ohi kuljetaan työmatkalla. Meilltä on lähimpään kauppaan sen verran matkaa, et maidot, lihat yms pilaantuvat ei oikein taida tykätä pyörällä kuljettamisesta. Lähinnä pitäisi kuskata leipää, kasviksia yms ei pilaantuvaa, mitä varastoja nyt täytyykin täydentää viikon aikana. Oliskohan sellaisia laukkuja ihan marketeissa vai pitääkö mennä urheilukauppaan asti?

No meillä on semmonen vetokärry lapsille ja sit koirille. Lasten kärryssä on suht iso "takakontti", johon saa ainakin 2 ostoskassia. Sit tohon koirien kärryyn saa jo tosipaljon tavaraa.. Osta vaikka joku pieni vetokärry pyörän perään.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Iske vaikka nippusiteillä kori kiinni pyörään.

Mun pyörään ei eteen saa mitä tahansa koria, kun siinä on jotain lamppua ja muuta systeemiä. Mut kai sellainenkin kori löytyy mikä sopii

Täytyy varmaan lähteä katsomaan sellaisia sivulaukkuja. Peräkärry on vähän turhan massiivinen, koska tarkoitus ei ole alkaa tehdä koko viikon ruokaostoksia pyörällä, kun kerran ison kaupan ohi kuljetaan työmatkalla. Meilltä on lähimpään kauppaan sen verran matkaa, et maidot, lihat yms pilaantuvat ei oikein taida tykätä pyörällä kuljettamisesta. Lähinnä pitäisi kuskata leipää, kasviksia yms ei pilaantuvaa, mitä varastoja nyt täytyykin täydentää viikon aikana. Oliskohan sellaisia laukkuja ihan marketeissa vai pitääkö mennä urheilukauppaan asti?

Niin, siis tarkoitin sellaista peräkärryä, jossa lapset ovat istumassa. Siinä on tilaa myös ostoksille. Tänään käytiin niin, että isoin meni omalla pyörällä, pienin oli mulla peräkärryssä turvakaukalossa ja 3-vuotias oli istuimessa mun takana. Ja ostokset sivulaukussa, vaikka olisi ne mahtuneet sinne kärryynkin.

En tiedä olisko jossain isommissa markeiteissa, luulisin kun niissä usein myydään muutenkin urheilutarvikkeita.

Meillä on kyllä autokin, mutta käytetään sitä vähän. Kauppareissut hoituu peräkärryn kans. Sinne mahtuu yhen muksun lisäksi ostokset. Se oli älyttömän kannattava ja hyvä ostos. Tulee retkeiltyä paljon, kun on päiväunipaikka mukana. Ja mahtuuhan sinne varakamppeita lasten harrastuskamppeita ja eväät.

Miksi mulle tulee semmoinen olo, ettei ap. oikeasti halua ruveta pyöräilemään?
Anteeksi ap., jos haluat, mutta noi kysymykset on jotenkin niin tekosyitä. Teet tästä vaikeampaa kuin se on?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miksi mulle tulee semmoinen olo, ettei ap. oikeasti halua ruveta pyöräilemään?
Anteeksi ap., jos haluat, mutta noi kysymykset on jotenkin niin tekosyitä. Teet tästä vaikeampaa kuin se on?

Me siis pyöräillään jo. Teemme 15-20 km lenkkejä kuntoilumielessä. Mutta samalla olisi kiva käydä kaupassa matkan varrella ja siksi kyselin onko muilla hyviä ehdotuksia millä ostokset kulkee. Ei ole mitään tekosyitä. Pyöräilemme joka tapauksessa ja jos ostosten kuljettaminen käy hankalaksi, niin sitten pyöräillään muualle kuin kauppaan. Mutta mitään peräkärryä en ala satunnaisia ostosreissuja varten hankkia.

No ei sitä peräkärryä ostoksia varten kannata hankkia, mutta jos kulkee paljon pyörällä lapsen kanssa, niin minusta se on sekä polkijalle, että kyydittävälle mukavampi ja helpompi vaihtoehto.

Mutta mene ihmeessä katsomaan niitä sivulaukkuja.

Yhteistyössä