M
Mieleni pahoitin
Vieras
Olimme lapsen kanssa metsässä kävelyllä äsken ja eksyimme reitiltä. Jossain välissä huomasin onneksi, että edessä menee tuttu hiihtolatu ja päätin että jatkamme loppumatkan sitä pitkin, ettemme enempää eksy. Olen raskaana ja laskettu aika oli ja meni jo ja vauva voi siis syntyä milloin vaan. Alkoi jo pieni paniikki iskeä, että jos vaikka lapsivedet menisi keskellä metsää niin tulisi kiire kotiin. Pari hiihtäjää tuli siinä matkan varrella vastaan ja he hymyilivät iloisesti vastaantullessaan meille, isomahainen nainen ja pieni tyttönen mukana. No eiköhän yksi vanhempi rouva sieltä hiihtele hyvin tärkeän ja äkäisen näköisenä vastaan. Väistimme toki sivuun, niinkuin muitakin. ( Latu on leveä ja kaksikaistainen, emme kävelleet koko aikana ajetulla reitillä, vaan sivussa.) Tämä rouva huutaa äkäisenä ja erittäin ikävällä sävyllä tämä ei ole mikään kävelykatu, vaan hiihtolatu jos ette satu tietämään. Koitin huudella, että pahoitteluni, me olimme vähän eksyksissä. Kävelimme eteenpäin ja rouva katosi näkyvistä. Kun muutaman mutkan päästä hän olikin pysähdyksissä ja jutteli siellä kiihdyksissään toiselle hiihtäjälle ja huitoi ja osotteli meihin päin.
Ai maar sentään. Itsekin käyn ladulla hiihtämässä ja en ikinä huutelisi kellekään jalankulkijalle. Ymmärrän kyllä, että kyseessä ei ole mikään kävelyreitti ja latu voi mennä pilalle jos kävelee auratun reitin päällä. Reitillä näkyi kuitenkin paljon jalanjälkiä ja näki, että siellä oli käytetty jopa koiria ulkoilemassa. Kyllä kai maailmaan mahtuu?!
Miten olisit itse hiihtäjänä suhtautunut meidän kaksikkoon? Ihan mielenkiinnosta. Itselle tuli tästä tosi paha mieli..
Ai maar sentään. Itsekin käyn ladulla hiihtämässä ja en ikinä huutelisi kellekään jalankulkijalle. Ymmärrän kyllä, että kyseessä ei ole mikään kävelyreitti ja latu voi mennä pilalle jos kävelee auratun reitin päällä. Reitillä näkyi kuitenkin paljon jalanjälkiä ja näki, että siellä oli käytetty jopa koiria ulkoilemassa. Kyllä kai maailmaan mahtuu?!
Miten olisit itse hiihtäjänä suhtautunut meidän kaksikkoon? Ihan mielenkiinnosta. Itselle tuli tästä tosi paha mieli..