Lapsen ihottuma (kuva)!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äidin huoli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja KK:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ollaan kokeiltu niin hydrokortisonia, Sibicorttia ja Essexin hydrocortisonia. Perusvoiteina apobase, ceralan, lipolan, aqualan ym. Mutta mikään ei vie ihottumaa pois, eikä edes rauhoita sitä ja tyttö raapii tosi paljon jatkuvasti raajojaan...

Pyydä lääkäriltä reseptiä siihen kutinaan. Seki auttaa jo sen takia ettei lapsi raapis niitä.

Ataraxia meilä on, mutta se ei tunnu myöskään auttavan. Hieman helpottaa tytön oloa, mutta kyllä hän raapii silti öisin..

Alkuperäinen kirjoittaja lilla:
Siis en ole kuullutkaan et maitohappobakteerit auttaa, siis ihan vaikka lactofilus jauhe??
Ainaki gefilusta ne kehuu et auttaa. Mut monet sanoo että ihan muutki maitohappobakteerit auttaa. Mut viimesin tutkimus minkä luin apteekin lehestä oli nimenomaan tuosta Gefilus LLG bakteerin auttavuudesta. Itse söin myös raskausaikana sitä ja jatkoin syntyneellekin niiden antamista niin on hyvä ihoinen lapsi tämä kuopus.

Siis en ole kuullutkaan et maitohappobakteerit auttaa, siis ihan vaikka lactofilus jauhe??

Suolisto on 70% koko vasta-aine toiminnasta. Kun suolisto kunnossa niin iho voi paremmin jopa loistavasti. Esim. raskausaikaan suositellaan nautittavan erityisesti maitohappobakteerituotteita..
Lapsella vähemmän ilmavaivoja ja iho voi paremmin jo heti synnyttyä.

Mbakteerit ovat luonnollisia ja haittavaikutuksia ei pitäisi olla. Ensin jos kapseleina ottaa.. niin pienempiä annoksia ja sitten viikon kuluttua siirtyy täysannoksiin.

Meillä vauvakin saa osansa täällä.

Meillä kans tytöllä ton tyylistä ihottumaa joka sit pahenee tosta ja siihen on tosi hyvin auttanut kun käyttää bucorttia parin viikon kuureina ja sen jälkeen tarvittaessa hyrdokortisonia.. Pelkästä hydrocortisonistya ei oo mitään apua tossa pahimmassa vaiheessa.

Alkuperäinen kirjoittaja Minnäi:
Ainaki gefilusta ne kehuu et auttaa. Mut monet sanoo että ihan muutki maitohappobakteerit auttaa. Mut viimesin tutkimus minkä luin apteekin lehestä oli nimenomaan tuosta Gefilus LLG bakteerin auttavuudesta. Itse söin myös raskausaikana sitä ja jatkoin syntyneellekin niiden antamista niin on hyvä ihoinen lapsi tämä kuopus.

Kiitos, tota pitää kokeilla! Jos se helpottais, lapsikin väsyy siihen ainaiseen rasvaamiseen.

Mul on ollut itselläni nyt raskausaikana samoin kuten edellisilläkin raskausaikoina. Mulle lääkäri sanoi, että mulla on kutisevaiho ja hoitona syön koko raskausajan heinixiä tai toista vastaavaa ja kahden viikon kuurina käytän kortisoonia. Ennen lääkärissä käyntiä olin neuvolalääkärin reseptillä ostanut kevyempää kortisoonia ja käyttänyt sitä liian kevyesti ja liian lyhyen ajan. Moitti kovasti, että kortosoonin vaaroja ollaan liioiteltu ja sen vuoksi ihmiset käyttävät niitä liian varovasti, jolloin ihottuma uusii helposti.

Mä suosittelen erittäin vahvaa ja vuoden 2008 terveystuote titteliä kantavaa "Probiootti plus" nimistä valmistetta jota saa kysymällä / tilaamalla apteekista ja joistakin terveystuote kaupoista jääkaapista.
Kalaöljynä käytän E-Epa:a joka on jalostettu versio kalarasvahapoista ja imeytyy siten paremmin.

Alkuperäinen kirjoittaja äidin huoli:
Lapsellamme tulee aina talvisaikaan pahannäköinen ihottuma jalkoisin ja käsiin, myös alaselässä ja takapuolessa on jonkin verran. Lääkärin mukaan lapsella atooppinen iho, muta mikä on kun mikään rasva tms. ei auta sitten yhtään. Olisiko täällä joku joka tietäisi ihottumista tms. allergioista enemmän ja joka osaisi tulkita meidän ihottumasta jotain.

http://www.aijaa.com/v.php?i=3307141.jpg

Meillä on tytöllä ihan samannäköistä ihottumaa, rasvaan ainkain iltaisin, jos ehdin, niin aamuisinkin.
Kortisonia laitan silloin tällöin muutaman päivän kuurina oikein pahoihin kohtiin.

meillä esikoisella oli pienempänä vähän samanlaista ihottumaa ja jossain vaiheessa kokeiltiin et jätettiin kokonaan suklaa/kaakao ja tomaatti pois. Johan parani ihokin. Ei tarvitse enää rasvailla ihoa eikä laittaa niitä hoitolappujakaan iholle.

Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomalainen:

Suolisto on 70% koko vasta-aine toiminnasta. Kun suolisto kunnossa niin iho voi paremmin jopa loistavasti. Esim. raskausaikaan suositellaan nautittavan erityisesti maitohappobakteerituotteita..

Mbakteerit ovat luonnollisia ja haittavaikutuksia ei pitäisi olla. Ensin jos kapseleina ottaa.. niin pienempiä annoksia ja sitten viikon kuluttua siirtyy täysannoksiin.

Hyppään ketjuun tässä välissä:D Mitä maitohappobakteeria annat vauvalle?Relatippoja?Meillä ollu kapseleita jotka sekotettu ruokaan mutta aika hankalia..Kuinkahan kauan relapurkki riittää?Aika hintavaa ainetta nimittäin..:)

Alkuperäinen kirjoittaja sekaantuja:

Hyppään ketjuun tässä välissä:D Mitä maitohappobakteeria annat vauvalle?Relatippoja?Meillä ollu kapseleita jotka sekotettu ruokaan mutta aika hankalia..Kuinkahan kauan relapurkki riittää?Aika hintavaa ainetta nimittäin..:)

Joo. Hintavaa on :snotty: . Meillä Idoform tippoja. Hinta oli muistaakseni aika huikea yli 10 euroa. ...
Anna tosin vain puolikkaita annoksia. Ja tuote säilyy vain 2vk avattuna. Joten minun itsenikin ja ( kissan ) on käytettävä samaa :-D nyt.

Alkuperäinen kirjoittaja sekaantuja:

Joo. Hintavaa on :snotty: . Meillä Idoform tippoja. Hinta oli muistaakseni aika huikea yli 10 euroa. ...
Anna tosin vain puolikkaita annoksia. Ja tuote säilyy vain 2vk avattuna. Joten minun itsenikin ja ( kissan ) on käytettävä samaa :-D nyt.

Kävin nettisivuilla lukemassa tosta idformista.Mitä tarkoittaa että "Helppokäyttöinen; yksi annos päivässä, 10 päivän ajan" Siis ei tarvi antaa kuin kymmenen päivän ajan??Mitä ihmettä, pysyykö se vaikutus silti tuon kymmenen päivän jälkeenkin?Ääh, et varmaan ymmärrä mitä yritän kysyä :D Ja halpojahan noi on kun relat maksaa yli 20e..

Meillä pojalla vähän saman näköstä ihottumaa, atoopikko hänkin. Nyt ollaan saatu suht kuntoon käyttämällä eka viikko fucidin-hydrocortisonia ja sen jälkeen useempi viikko Protopiciä. Toi Protopic erityisesti on ollut tosi hyväksi havaittu voide meillä.

itse olen atoopikko,mulla on myös astma ja allergioita.kala,äyriäiset,sitrushedelmät,vehnäjauho,suklaa,kaakao,kananmuna,puut,kukat,karvalliset eläimet,jotkut pesuaineet ei käy.tää atoopinen iho on talvella tosi kuivaa...saa suunnilleen rapsuttaa kuivaa nahkaa ihan kilokaupalla.suihku pahentaa vaikka hyvä on puhdas iho olla ennen rasvan laittoa,joskus en käy suihkussa pariin päivään vaan putsaan märällä pyyhkeellä ihoa ja sitten puhdistan septidinillä.rasvaan novalanilla,essexillä,lipolan,bucort,kortisonit,apolar,trosycort,.ja muuten jotkut vaatteet kuten villa ei sovi mulle eikä silkkiset kun se hiostuttaa ja alkaa kutittaa...meikit yms kutittaa ja kuivattaa...itsellä nyt 5kk poika joka alkanut raapia öisin verille itsensä päästä ja kaulan ala puolelta.oon antanu omalla luvalla pienen lusikallisen aerius nestettä joka annettiin isommalle lapselle lääkeallergiaan.varmaan on allergiat nyt kyseessä vaikka ei saa kuin tuttelia,porkkana perunaa,ja persikka banaani sosetta...mutta kuiva iho hänelläkin...se on vaan kärsittävä nää iho oireet.

Alkuperäinen kirjoittaja JuiceFani:
joillakin auttaa vuohenmaito. Ja meillä autto kun tyttö sai oman koiran ja alko nukkumaan sen kanssa ja nukku paremmin. Tosin mä väitän että tytöllä suurimmaks osaks johtuu atopia stressistä.

Vuohenmaito ei ole mitään lääkettä, mutta auttaa niille, joiden elimistö ei siedä jodia, sillä siinä sitä ei ole:-)

Rasvan laadulla voi olla paljonkin merktystä ja sen koostumus siinä on vähän erilaista. Mut sisäisesti täytyy saada paljon rasvaa, et elimistö pystyy ihon vähitellen korjaamaan:

http://koti.netplaza.fi/~paula/kotikokkeli/rasvahapoista.htm

Yhteistyössä